Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 667 ggr
Dexterr
2/25/17, 11:23 AM

7v o sover mycket

Okej kanske inte ska klaga på dotterns sömn utan njuta mer av att hon sover bra. Men blir lite orolig att hon är sjuk eller nått då hon börjat sova vääldigt mycket helt plötsligt.. Hon har haft en rutin då hon somnat mellan 12-2 på natten, vaknar mellan 6-8:30 beroende på när hon somnade. O innan hon somnat så har hon varit vaken sen 20-22 ungefär. Dom senaste tre dagarna har hon somnat runt 18, vaknat för mat strax innan 23 o sen somnat för att vakna först på morgonen runt 6.. nån dag somna hon vid 15:30, vakna o åt 20:00, somnade o åt runt 23 för att sen sova till morgonen igen. Hon är vaken sen på morgonen o är vaken långa stunder under dagen. Är de normalt att de sover så mycket? Märker att hon utvecklas en hel del, pratar mer o mer o ler o ibland ger ifrån sig skrattljud :) känns som att för varje dag som går så blir pratandet o leendet bara mer o mer!

Annons:
mollyt
3/4/17, 8:10 AM
#1

Förstår jag dig rätt om ho kan sova 12-08:20 utan att äta något?

De sover ju mest hela tiden när de är sådär små, men jag vill minnas att min dotter vaknade och åt (i sömnen ibland) betydligt oftare mellan 2-4 timmars mellanrum dygnet runt. Första månaden (minst) åt hon varannan timme dygnet runt men sov största delen av tiden där emellan.

[Thiah]
3/4/17, 12:42 PM
#2

Ammar du?

För barn med ersättning blir liksom fullare i magen och sover längre. Vi fick väcka vår son var 4e timme för att matas (han åt glatt varje gång) tills han var 3 månader.

Nu gick vår son upp dåligt i vikt så det var extra noga med honom.

Dexterr
3/5/17, 1:07 AM
#3

#1 ja precis! Men inte varje natt hon sover just så länge, men händer ändå väldigt ofta. #2 jag ammar, men just på kvällen/natten blir hon sällan nöjd så vi får komplettera med ersättning (annars skriker hon sig hes vid bröstet och även när jag tar bort henne), o då somnar hon rätt snabbt efter de. Men nu får vi väcka henne efter högst 5 timmar sa dom på bvc då hon inte gått upp så mkt i vikt. Så hon behöver äta under natten med :) Så hoppas hon har gått upp mer på onsdag!!

Upp till toppen
Annons: