Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 435 ggr
[postmortum91]
2017-02-22 20:28

harmoniskt barn

vår 1 åring har varit harmonisk sedan 3 månaders ålder då koliken släppte. Hon är alltid glad, gråter bara om hon slår sig eller är hungrig. Sover länge och somnar själv. Är detta hennes personlighet eller har vi "skapat" detta? Kommer det hålla i sig hela hennes liv, så att jag sitter om 15 år och säger"Hon var enkel redan som bebis"?

Annons:
vendelay
2017-02-22 20:45
#1

Min mamma har alltid sagt att barn som är snälla blir fruktansvärda som tonåringar… 😃 Det stämde dock inte på mig och min syster men av någon anledning envisades hon med att fortsätta säga så haha.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

jackiejohn
2017-02-22 20:49
#2

Svårt att säga tösen är bara 1år men hon låter som en trygg liten tjej! Min äldsta har också alltid varit väldigt enkelt med allt men ju äldre de blir desto med vilja utvecklar de det är inte bara att göra de en själv tycker utan ibland gör de tvärtemot bara för att, haha Uppmuntra din dotters självständighet och trygghet men vara samtidigt visa att din famn alltid är öppen, stöttande och tröstande.

[Thiah]
2017-02-23 05:42
#3

Har nog med båda delarna att göra. Man kan säga att barnets grund temperament finns i en källare (basen) medan vi tillhandahåller byggstenar genom anknytning, bemötande mm. På så sätt kan barnet bygga sitt eget hus som de sen bär med sig och vid behov kan aningens ändra om.

[postmortum91]
2017-02-23 07:02
#4

#3 vilken bra liknelse

Upp till toppen
Annons: