Annons:
Etikett20-tips-råd
Läst 868 ggr
Eda
2017-02-18 08:58

Slippa plocka legobitar

I Spinalistips (tips av och för personer med ryggmärgsskada) läste jag om en rullstolsburen kvinna som hade svårt att nå golvet och som tipsade om att hon helt enkelt brukade sopa upp bitarna.
Ett tips som jag tror att också många fler än rullstolsburna har glädje av.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Maria
2017-02-18 09:04
#1

Det tror jag många har gjort. Jag själv också utan några som helst skador.😉 Absolut enklast.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niini
2017-02-18 12:47
#2

Sen finns det ju också mattor som har typ dragsko runtom så det är bara att dra ihop mattan med legot på :)
Exempel från wish: https://www.wish.com/search/legomat#cid=57fb55b4465a1b24666fbb80

[Thiah]
2017-02-18 14:01
#3

#2 å vilken fin sak att sätta på önskelistan :)

Niini
2017-02-18 17:40
#4

#3 Absolut! Överväger beställa en bara för att slippa ha alla dessa småbilar överallt :D

Eda
2017-02-20 16:08
#5

Jag har ytterligare ett legotips. När jag för länge sedan hade hand om fem barn (två egna & tre dagbarn) varav två av dessa var krypbarn, var jag jätterädd för att de minsta skulle sätta lego- och pusselbitar i halsen.
Då kom jag på att snickra en låg grind till barnkammaren där de större barnen fick hålla på med lego och pussel. Småbarnen kunde därefter krypa fritt omkring i lägenheten och när de större barnen tröttnat på lego och pussel kunde de själva klättra över grinden.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

[Thiah]
2017-02-20 18:56
#6

Detta gäller inte Lego utan sand… Jag fick tipset att han en IKEA kasse innanför dörren. Sen när man kommer hem kliver barnet direkt in i IKEA kasse och klär av sig i kassen. Då hamnar all sand dit och inte runt om på golvet. Så slipper man städa en massa varje dag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: