Annons:
Etikett18-utrustning-säkerhet
Läst 1234 ggr
tlover
2017-01-19 19:05

Vad använde du mest? Barnvagn? Sele? Sjal?

Vad använde ni för slags "promenadredskap" då era barn var under 1 år alltså

Var det barnvagn? Bärsele? Bärsjal? Eller något annat som jag inte vet om kanske.

Tänk på att jag efterfrågar vad ni använde mest, så om ni använder barnvagn på alla vardagspromenader och bärsele när du far ut på utflykt i skogen på helgen så "vinner" barnvagnen.

l'm back

Annons:
tlover
2017-01-19 19:06
#1

Bärselen användes kanske två gånger? och barnvagn köptes inte förrän dottern var 1½ år så det är helt klart bärsjal som "vinner"

l'm back

Lilolizeit
2017-01-19 19:14
#2

Vi använde vagnen mest ute, hemma bar jag dock väldigt mycket i sjal.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Destany
2017-01-19 19:20
#3

Barnvagn . Hon älskar o sova i den o tur e det eftersom jag lämnar o hämtar sonen varje dag på förskola o då går jag med vagnen

[GråHäxa]
2017-01-20 00:03
#4

Sjal och sele, det har gått i perioder men senaste månaderna har det mest varit sjal och även en hel del fly tai. Barnvagnen användes mest första veckorna innan jag hade hunnit komma in i bärandet och fattat hur bra och smidigt det är.

Sarah
2017-01-20 10:35
#5

Sele. Däremot har våra föräldrar använt vagnen mycket.

JazzBass
2017-01-20 12:31
#6

Vi har en sele och även bärsjal, men sjalen har varken jag eller mamman använt överhuvudtaget och selen har jag kanske använt 5 gånger totalt. På promenader har vi alltid haft barnvagn. Har även en ståbräda till vagnen som sonen (2½) får åka på.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
tlover
2017-01-20 12:35
#7

Vi valde just sjal både för att det är oerhört mysigt och praktiskt och dessutom för att vi inte kan ta vagnspromenader på gården större delen av året pga hur vägen är så sjal kom naturligt. Jag tycker faktiskt det är synd att jag inte kan ta henne på en "Sjalpromenad" ute annan än på sommaren numer då hon inte ryms under jackan längre och hon bärs ju dessutom på ryggen numer

l'm back

JossanH
2017-01-20 15:07
#8

Första barnet ogillade selen (hade ingen sjal) så då var det absolut mest vagnen. Andra barnet har mest suttit i sjal.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Thiah]
2017-01-20 18:05
#9

Min rygg håller varken för sjal eller sele. Sonen var i sjal en del hemma när han var under året men annars är det vagn som gällt.

mollyt
2017-01-22 12:37
#10

Sjal! ❤️ Överlägset! Snabbt, smidigt, nära (dottern är ALLTID nöjd i sjal!), lätt att klä henne anpassad för vädret nu när det är kallt (jag har en gemensam vinterbärkappa som vi delar på). Sen har vi en vagn också, om vi ska ut på långpromenader och handla på vägen hem till exempel, eller om vi ska åka buss. Mina föräldrar använder bara vagnen på promenader.

Den vilda djungelkvinnan
2017-01-23 09:55
#11

Första veckorna bar jag henne i en filt i famnen nör jag gick ut (kortare) promenad med hunden. Sen var det barnvagn och sjal. Började med vagnen med tog henne i sjalen när hon blev ledsen. Det är ganska onaturligt för en lite plutt att ligga i barnvagn så det är bra att kunna ta upp om bebisen blir ledsen i början till de vant sig vid vagnen! Men från ca 3 mån har vi använt vagnen mest.

Den vilda djungelkvinnan
2017-01-23 09:56
#12

Sen från ca 6 mån har vi använt bärstol. Absolut överlägset bästa vi köpt!

tlover
2017-01-23 10:47
#13

#12 Problemet med bärstol är att den kan man bara använda så länge som barnet aktivt sitter. Vilket inte är så länge för en 6 månaders

l'm back

Annons:
Amoz
2017-01-23 21:33
#14

Barnvagnen var oftast med även om vi försökte använda sele (sonen var och är dock väldigt varm av sig). Så vagnen var smidigare, dock vägrade sonen 9 av 10 gånger att vara i vagnen så för det mesta kördes vagnen tom medan någon bar sonen.

Madde
2017-01-23 21:47
#15

Jag använder vagnen mest. Försöker ta promenader så ofta som möjligt och det är lättare med vagn än bärsele. 

Använder oxå min ergobaby adapt som jag tycker om, men törs inte gå ut med den nu på vintern. Så får se hur det blir i vår.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Tokryck
2017-01-26 12:58
#16

Mycket i skogen och då var det sjal eller bärsele. På vägar blev det barnvagn ofta men även där tog jag ofta bärsjal eller bärsele.

JossanH
2017-01-26 18:20
#17

Jobbigast har ju varit dom gånger när man burit bebis i sjal och haft storasyster i vagn när hon brutit ihop och helst bli buren så man plötsligt går med 2 barn i famnen och en vagn att putta framför 😅

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: