Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1267 ggr
[postmortum91]
2016-09-19 21:40

Pappan nattar ikväll

Hur länge ska jag det låta gå innan jag går in till dottern när hon skriker? Hon är 7 månader och måste vänja sig med att pappan nattar då jag ska börja jobba snart. Hon brukar nattamma, hur vet vi när hon är hungrig eller bara vill snutta? Jag ska sova på undervåningen inatt för att låta henne vänja sig av med mig. Vi kan kommit överens om att han ska väcka mig runt 5 om hon är vaken så jag får tömma bröstet

Annons:
Pontiac57
2016-09-20 01:52
#1

Jag skulle nog säga att du lär märka när det behövs att du går in till henne om hon är ledsen. Mata när hon vaknar så visar hon själv hur mycket hon vill äta. Min erfarenhet av flaskan är att dom bara säger till när dom blir hungrig och det räcker med t ex nappen om dom bara är snuttiga (eller hur man ska förklara det) Ni känner eran dotter och kommer nog märka ganska fort hur hon fungerar utan Amning :)

LoAEmma
2016-09-20 22:39
#2

Hur gick det ts?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[postmortum91]
2016-09-20 22:50
#3

Hon skrev först i typ 6-7 minuter, sen blev hon tyst och somnade efter en stund. Sedan vaknade hon vid 1 och skrek en stund men somnade till slut om. Jag gick upp och ammade vid 5 för mitt bröst var sprängfullt och så sov jag där fram till 9. 
Ikväll skrek hon inte alls, ska sova nere inatt med fram till 5 då jag går upp och lägger mig och ammar. Hoppas hon vaknar färre gånger inatt också :)

LoAEmma
2016-09-21 09:57
#4

Ja va skönt att det funkade!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

mollyt
2016-09-22 07:36
#5

Följer gärna utvecklingen av detta sedan TS. Vi är inte riktigt där ännu, men vi kommer ju också dit snart… Då tror jag också att jag kommer låta Miranda sova med pappa och så får jag sova i gästrummet. Men får ont i magen av att bara tänka på det… Jag vill så gärna sova hos henne.

Iskall
2016-09-22 10:44
#6

Jag har den upplevelsen att de barn som ammas på kvällarna tills de somnar oftast gör detta för att dom tycker att dom tycker att det är mysigt och ofta bara vill snutta och inte för att dom är hungriga. Om man ser till att barnet är mätt när det lägger sig så behöver det inte ammas för att kunna somna.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Annons:
[postmortum91]
2016-09-22 11:03
#7

Inatt gick det också bra. Hon skriker inte längre och vaknade bara snabbt 3 ggr. Jag gick upp och ammade vid 6 och låg sedan kvar i sängen. Vanligtvis vaknar hon fler gånger på morgonen och vill snutta men nu somnade hon om och sov djupt till 8.45. Så inatt fick vi alla 3 sova 😄

mollyt
2016-09-26 09:54
#8

Härligt!

Upp till toppen
Annons: