Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 611 ggr
[postmortum91]
7/27/16, 9:43 PM

Slänger runt med armen

Senaste 2 veckorna har dottern börjat slänga runt med armen på kvällen när hon äter sista målet för att sen somna. Nu i skrivande stund vevar hon och ibland typ kliar hon med handen fast på mig istället. Hon är drygt 5 månader. Varför gör hon så?

Annons:
Niini
7/27/16, 9:54 PM
#1

Så gjorde lillebror också, höll på i kanske två veckor. Nu har det mer övergått till att boxa på bröstet. Ingen aning om varför dom gör så, vi säger att han försöker pumpa/slå fram mer mjölk 😂

Pontiac57
7/27/16, 10:03 PM
#2

Hehe tror dom får såna perioder, min som blir 7 månader nästa vecka och får flaska vevar bort flaskan hela tiden och blir då arg när de försvinner ur munnen :p men är det inte runt 5 månader som dom börjar hitta andra sätt att kontrollera kroppen på?

[GråHäxa]
7/27/16, 11:50 PM
#3

Har hört att dom kan göra så för att stimulera mjölkproduktionen, klia, kraffsa, boxa och sånt. Kan också vara att mjölken inte rinner i önskat tempo för stunden. När min börjar väva med armarna så brukar det dock vara en rap eller fis på gång. Är det inte det så vill hon bli runt buren medans hon ammar. Men det finns säkert fler anledningar till att dom kan göra sånt.

[TanatosNyx]
7/28/16, 1:58 AM
#4

Det är som nämnts ovan en reflex för att stimulera mjölkproduktionen. Den reflexen återfinns hos alla diande djur. Hur många har sett ett föl stånga med huvudet mot mammans juver? -samma grej.

[TanatosNyx]
7/28/16, 1:59 AM
#5

Äldre barn kan också börja nypa och skruva på bröstvårtorna.

Niini
7/28/16, 8:20 AM
#6

Aha ☝️ Så då var vår gissning inte så långt från sanningen :)

Annons:
[TanatosNyx]
7/28/16, 9:17 AM
#7

Precis :)

Upp till toppen
Annons: