Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 731 ggr
Sparven88
2016-05-30 03:02

Hallåå John Blund??

Har ni sett honom? Snälla skicka i så fall hit honom omgående! För 2.5 vecka sen hade vi en son som sov nätterna igenom. Kanske behövde jag gå upp och ge honom nappen en gång eller på sin höjd två gånger någon natt då och då.. Men nu, nu är det helt kört på nätterna. Skrik var 20 minut, och sen när jag stoppat om honom somnar han för att sen vakna igen några minuter senare med ett skrik. Lagom tid för att jag precis ska hinna somna om. Nu har vi hållt på att "bråka" i 2.5 timme. Jag blir knäpp!

Annons:
[AnimeV4]
2016-05-30 03:04
#1

Det låter som om du skulle behöva avlastning så att du får sömn. Har du möjligheten till det?

Sparven88
2016-05-30 03:21
#2

Ja då! Jag fick sova igår natt. Då tog sambon sonen. Men jäklar vad fort man vänjer sig vid hela nätters sömn..

[Thiah]
2016-05-30 04:55
#3

Hur gammal är han? Joel sov långa nätter från 3 månader men sen ändrades det några månader senare. Hans sömn har alltid varit konstig i perioder.

fluffis
2016-05-30 07:29
#4

Precis så har vi det också. Det har varat ett tag… Är fler tänder på gång, stackars liten. Jag är trött.

Sparven88
2016-05-30 08:02
#5

#3 han är 9 månader. Inatt gav han upp strax innan halv 4 efter att han fått lite ersättning. Det är i och för sig tänder på g här också. Kan de ställa till med sömnkrångel också?

soundtrack
2016-05-30 08:31
#6

#5 separationsfasen börjar komma smygande runt 9 mån vilket kan ge väldigt mycket sömnstrul

Annons:
frejaspluto
2016-05-30 13:13
#7

Separations fasen tror jag att det är. Min dotter började vid dom månaderna , det höll nog i säkert i i nga veckor. Men på nätterna fick vi faktiskt sova ,vi är kvälls människor så om hon låg och sov runt 20.00 kunde hon vakna några ggr höll på som en klocka i två timmar typ. Efter det kunde hon sova. Det ör en jobbig period och nu är barnen mer medveten, åldersviss, börjar först mer. Så det kan vara drömmar/ mardrömmar , intryck.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

fluffis
2016-05-30 13:50
#8

Asså Vibjörn sover ändå rätt hyfsat på nätterna. Det är kvällarna som strular. Från att tidigare ha somnat lätt vid 20 och sovit till 8, så har det snarare varit börja natta vid åtta och en halvtimme eller två timmar senare sover han. Eller så somnar han och vaknar en timme sen helt ledsen. Och vaknar före sju… Ja, man vänjer sig fort vid att få sova :) Jag tror också det kan ha med separationsfasen att göra. Är ju nån utvecklingsfas som börjar där runt åtta månader (som kanske har kommit aningens senare för er). Den senaste månaden har Vibjörn inte vikit från mig ens 20 cm, om vi varit borta eller haft besök. Först nu förra veckan när vi var på öppna förskolan så gick han iväg själv längs soffan och lekte hela två meter från mig. Wow! :) Så har vi haft det den senaste månaden i kombination med tänder och förkylnimg. Mellan 6-8 månader var klart roligare, både förr oss och V kan jag tänka :) Förresten, han sover mycket mer på dagarna. Sover mycket mer rofyllt då. Vet inte om vi har hamnat i någon slags moment 22 att sova mycket på dagarna och dåligt/lite på nätterna. Innan den här jobbiga perioden började så verkade V vara redo att bara sova en gång om dagen, men sen kom detta och nu sover han mycket mer på dagarna, vid två tillfällen.

Sparven88
2016-05-30 15:15
#9

Ja det här med sömn är tydligen helt överskattat för tillfället här hemma. Tidigare har sonen vaknat vid 8, somnat runt 10 och sovit 1.5-2 timmar för att sen ta en tupplur mellan 15-16 och sen somna för natten vid 19. I förmiddags sov han 40 minuter. Vaknad med tokskrik och var fortfarande jättetrött men vägrade somna om. La honom i vagnen strax innan 14, försökte i 40 minuter innan jag gav upp. Han gjorde allt för att inte somna. La honom i hans säng, där han nu hållt på i 25 minuter med att röja runt för att inte somna. Dock tystnade han nu, så jag håller tummarna att han kanske kan sova en liten stund i alla fall. Det är inte det att han inte är trött och vägrar sova för den sakens skull, utan man ser tydligt på honom att han är helt slut. Vilket inte är så konstigt eftersom han också drabbas av dessa dumma nätter som är..

fluffis
2016-05-30 15:45
#10

Klart han är trött! Precis likadant här. Är han ledsen också?

Sparven88
2016-05-30 16:03
#11

Nja men sådär tröttgrinig ibland. Han är ändå på rätt så bra humör för att få så lite sömn. Hade någon lagt mig ner i sängen och sagt "sov gott en stund" så hade inte jag tvekat en sekund över huruvida jag skulle sova eller ej.. Han sover fortfarande, peppar peppar!

fluffis
2016-05-30 16:19
#12

Känns som om ni får stå ut med att ha det såhär ett tag tyvärr. Jag hoppas det går över hos oss också snart.

Upp till toppen
Annons: