Annons:
Etikett13-barn-med-funktionshinder
Läst 2317 ggr
Eda
2016-05-01 17:03

Hjälpmedel för att rita & måla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

_Foton:
Fingerpenslar & Strukturpenslar från Komikapps hemsida
Tung pennhållare, pensel- & krithållare från Euforias hemsida
_(Jag har bildtillstånd från butikerna)

I min blogg Handikapptips har jag gjort ett inlägg som heter: Hjälpmedel för att skriva, rita och måla, där jag försökt kolla upp vad som finns att köpa och sammanställa med bilder och länkar till butiker.

De flesta greppvänliga penslar hittar man om man söker på barnpenslar och schablonpenslar. Det finns också fingerpenslar som man fäster på fingerspetsarna och specialpenslar med kulformade handtag anpassade speciellt för små händer och speciella behov, strukturpenslar samt lite andra penslar.
För att komma till inlägget: Klicka här

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Loris M
2016-05-01 21:36
#1

Vilken bra sammanställning av hjälpmedel du har gjort. 👍

Du får gärna skriva samma inlägg på min sajt http://forskolan.ifokus.se/ och även länka till din blogg och gärna till inlägg som handlar om barn. Där finns det många som jobbar på förskolan och med barn i behov av särskilt stöd. De kommer säkert att uppskatta alla tips.

Eda
2016-05-02 11:40
#2

Så roligt att du gillade inlägget. Jag har just lagt in det på Förskolan iFokus.

När det gäller inlägg om hjälpmedel speciellt för barn så tror jag inte att jag skrivit så mycket, jag har mest skrivit om hjälpmedel och aktiviteter för vuxna med rörelsehinder respektive demens, men jag skall tänka till vad som också kan vara användbart för barn och återkommer med det så småningom.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Loris M
2016-05-02 11:41
#3

Det låter bra!

Eda
2018-01-04 08:06
#4

När jag häromdan uppdaterade länkarna för: Hjälpmedel - rita & måla - vid funktionshinder såg jag att vissa hjälpmedel dessvärre utgått ur firmornas sortiment som t.ex. Euforias pensel- & krithållare.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: