Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 986 ggr
punkmusic
4/28/16, 2:05 PM

Varför vill/har ni barn?

Jag har länge i princip endast haft bebisar och barnskaffande i huvudet. 
Jag studerar för tillfället och har bestämt mig att i alla fall vänta tills jag har gått klart högskolan om 2 år och har planerat för mig själv väldigt mycket runtomkring familjelivet. 

Nu på senaste tiden har jag börjat tänka mer på existentiella frågor som varför "man" skaffar barn och att det är en självisk handling som mycket annat här i livet. Samtidigt som jag verkligen vill ha en familj börjar jag ifrågasätta mig själv och vet inte riktigt varför.  Att världen runtom är inte rättvis och ibland väldigt grym plats. Att "jag har" en annans liv i mina händer, varför har "jag" det?

Hur kommer det sig att ni har barn eller vill ha barn?

Annons:
Sarah
4/28/16, 2:10 PM
#1

Rent själviskt :) kände för det bara.

Aleya
4/28/16, 2:14 PM
#2

Kanske låter egoistisk men jag vill ha barn med den jag är tillsammans med för att jag vill ha någon att älska och ha hand om och som är en del av mig. Så härligt att se något som man själv skapat växa upp och bli en egen person med egna drömmar och förhoppningar. Och som kan vara med och göra världen bättre. Det är det jag tänker iaf. Kanske inte att jag kan gå över lik för att få ett barn. Men jag hoppas att trots min sjukdom så kanske jag en vacker dag kan få bli mamma. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Ananse
4/28/16, 2:20 PM
#3

Jag tänkte att, vad fan, helt enkelt. Det jag komer att ångra på dödsbädden är nog inte det jag gjort utan det jag inte gjort. Dessutom hade jag en känsla av att jag skulle bli en bra förälder, vilket jag nu några år senare tycker mig ha fått viss bekräftelse på.

Zelmabus
4/28/16, 2:36 PM
#4

För att göra en lång historia kort, jag klarade ej av att göra abort…. (Å nej, jag ångrar mig ej)

punkmusic
4/28/16, 2:45 PM
#5