Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 1862 ggr
Ria74
2016-01-17 23:56

Vaccin - för eller emot?

Startar en tråd där man kan diskutera och debattera vaccin. Tänk på att hålla god ton och att respektera varandras åsikter. Ingens åsikt är dum eller korkad kom ihåg det.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
tlover
2016-01-18 09:26
#1

Vi resonerar såhär. Är sjukdomen värre än bieffekterna så vaccinerar vi. Så vi vaccinerar de normala vaccinen men har aldrig själv vaccinerat mot tex influensa. Men jag förstår dom som inte vågar vaccinera.

l'm back

[WickedAlly]
2016-01-18 09:34
#2

Vi resonerar likadant som #1. Vi väljer också att vaccinera för att inte kunna smitta de som verkligen inte får smittas. Jag tycker att det är allas ansvar att hjälpas åt så att dessa sjukdomar inte kommer tillbaka hit. Funderar även på hur det blir nu när invandringen är så omfattande, vi här uppe har turen att kunna vaccinera oss medan u-länderna inte har det. Vad drar de med sig?

[Devya]
2016-01-18 10:06
#3

Vissa vaccin är jag helt för och andra är jag helt emot (t.ex. onödiga influensa vaccinationer som ändå inte hjälper).

[TanatosNyx]
2016-01-18 10:20
#4

Håller med övriga som har skrivit.

Ria74
2016-01-18 13:31
#5

Håller helt med #2 och vi gör likadant.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2016-01-18 18:13
#6

Samma som #2 :)

Annons:
Sarah
2016-01-18 18:26
#7

Som övriga. En viktig del är just för att inte smitta de som inte kan bli vaccinerade. Epedemier får svårt att bryta ut om en tillräckligt stor andel är vaccinerade. Vore fruktansvärt om barn som inte kan vaccineras börjar dö för att andra som kan, inte vaccinerar.

fluffis
2016-01-18 20:44
#8

Jag resonerar också som #2.

typjessica
2016-01-19 07:19
#9

Precis som er andra. Det finns en anledning att vi inte har dessa sjukdomar i sverige längre och det är pågrund av vårt omfattande vaccinprogram. Det är inte lite förkylning vi vaccinerar emot utan allvarliga saker. Sen finns risken med att vaccinera men jag anser att det är värt det.

Ladydragon
2016-01-22 04:37
#10

#3 är man i riskgrupp så kan vaccinet mot influensa rädda ditt liv så det är inte på något sätt onödigt eller verkningslöst 

däremot så kan det som förra året tyvärr bli lite dålig effekt då det kan vara lite svårt att gissa i förväg vilka sorter av influensaviruset man ska vaccinera emot och ja tyvärr man kan ändå få influensan men då en mildare variant 

är man däremot inte i riskgrupp så är det rätt onödigt att vaccinera sig då kroppen klarar av o bekämpa influensan 

jag är för vaccinering

[Devya]
2016-01-22 10:04
#11

#10 Jag vet av många som är inte i riskgruppen. som vaccinerar sig och får ändå ordentliga flunssor precis som alla andra.

Visst, de som är i riskgruppen kan väl vaccinera sig men jag tvivlar på att det hjälper särskilt mycket då man aldrig kan förutse vad man råkar ut för.

vallhund
2016-01-23 13:45
#12

Jag vaccinerar mig dels för att jag tillhör riskgrupp, dels för att jag vill minska smittrisken för de som av hälsoskäl inte kan vaccinera sig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: