Annons:
Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 885 ggr
[idaskoog]
9/23/15, 4:42 PM

Var köpa babykläder?

Hej. Jag har en 1-månadsbebis hemma och höst och vinter står för dörren. Jag är på jakt efter overaller för kallare höstdagar och även vinterdagar. Jag undrar bara VAR köper man dessa? Ge mig gärna namn/märke/länkar etc till bra overaller till baby. Det behöver inte vara på nätet. Jag har sett att kappa, lindex och hm har typ teddyoveraller, någon som har erfarenhet av dessa?

Annons:
soundtrack
9/23/15, 5:44 PM
#1

Min dotter var jämngammal med din bebis förra året. Under sena hösten och början av vintern hade vi en lite tjockare typ fleeceoverall från POP (den hade vi fått i present när hon föddes). När hon växte ur den blev det en piléoverall (tror jag det kallas. Den var iaf inte fleecefodrad) från Ellos. Eftersom att det var en mild vinter räckte det med den + en tjockare filt i vagnen.

Ria74
9/23/15, 6:49 PM
#2

Dottern var 6 månader vid jul första året och hade en teddyoverall som funkade fint. Var vi ute länge och det var kallt hade hon extra filt annars räckte den gott.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[idaskoog]
9/23/15, 8:19 PM
#3

Jag tänker också om man ska behöva köpa en overall för flera hundra eller om man kan köpa en typ "teddyoverall" för 2-300 kr. Jag tänker mig att man i alla fall kan ha en fårskinnsfäll i vagnen också.

PogoPedagog
9/23/15, 8:24 PM
#4

Jag tror helt enkelt att vinteroverallerna inte är frmaplockade än i affärerna. 

Jag slår även jag ett slag för filtar. Så himla smidigt att bara dra upp/ ned en filt jämfört med att krångla av och på en massa plagg. T.ex blir ju barnen kokheta i en overall i bilen med kalla om man ska vidare med vagn. Filtar is the shit, gärna ull som andas och står emot regn bra.

soundtrack
9/23/15, 8:34 PM
#5

#3 Så länge bebisen ligger i liggdelen räcker det gott med en teddyoverall plus filtar. Och fårskinnsfäll i botten är toppen!

[idaskoog]
9/23/15, 10:58 PM
#6

Tack för alla bra råd! Man är ju inte så himla haj på det hör med barn än… :)

Annons:
[WickedAlly]
9/24/15, 10:09 AM
#7

Vår son är snart sex veckor och jag kör med åkpåse i vagnen, bara vanliga kläder i än så länge. Och mössa då. Tänker köpa en fleeceoverall och ett ullunderställ, det använde jag på storebror och han var alltid lagom varm :) Hans fleeceoverall hittade jag lustigt nog på Lidl av alla ställen, kostade 80 kronor men den är grymt bra faktiskt. Så det behöver absolut inte kosta massa pengar för att vara bra.

jackiejohn
9/25/15, 12:37 AM
#8

Dottern är född i november förra året och vi hade en pile overall från hm kosta 199:- tror jag, suveränt bra! Jag köpte vinterjacka och overall till dottern för 2-3 veckor sen det är fullt i alla affärer jag varit i men vinterkläder iaf.. (Hm,lindex, kaphall m.m)

[Thiah]
9/25/15, 7:57 AM
#9

Å jag som hade en svettpelle körde med fårskinnsfäll, bomullsoverall(tänk onepiece) och sedan filt. Vid midvontern hade joel en begagnad vinteroverall för då hade vi redan sittdelen. Liggvagnen är oftast väldigt varm av sig själv då det inte blåser eller drar där. Värt att minnas :)

[idaskoog]
9/27/15, 8:30 PM
#10

Var hittar man en fårfäll till en liggdel? De som jag sett ser så stora ut, kanske iof är meningen att de ska va så stora?? Min pojke är väldigt varm, har oftast bara blöja inomhus då han annars blir så varm. Tänker att ull ska va bra mot både kyla och värme.

[WickedAlly]
9/27/15, 9:32 PM
#11

Läste någonstans att skyddet och värmen i liggdelen oftast motsvarar värmen vi får när vi går och rör oss. Så man kan egentligen klä sitt barn som man klär sig själv :) Bra "regel "att utgå från tycker jag då länge man använder liggdelen.

[Thiah]
9/28/15, 5:35 AM
#12

#10 vår är köpt på rusta. Men gissar att det finns ekologiska och sådana både här och där.

Upp till toppen
Annons: