Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 6849 ggr
[Thiah]
2015-08-02 21:31

Snackistråd #4

Annons:
[Thiah]
2015-08-02 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Kollar läget på dagisgården. :) Imorgon, måndag, gäller det för då börjar inskolning…. .

PogoPedagog
2015-08-02 22:32
#2

Vilken toppendag det har varit idag. Har inte varit hemma med båda ungarna själv på ett par månader då jag börjat jobba ( ätnligen!) men det gick superbra idag när jag var själv trots ovanan. Särskilt glad är jag åt att dte gick så bra när vi handlade mat. Hade ettåringen som alltid är glad i affärer i kundvagnen o Bastian körde en egen liten vagn. Det sjuka var att han lyssnade på mig! Han körde fint efetr mig och när han något gång gasade iväg mot en människa och jag ropade STOPP så stannade han. Halleluja han kan faktiskt lyssna ibland. Efteråt fick han massa beröm för att vi hade en så rolig shoppingtur :)

[Thiah]
2015-08-03 05:17
#3

#2 vad härligt att det går så bra. Joel är inne i en "säger mamma åt mig skrattar jag bara" så erm ja.. Här går det inte lika bra. Sen har han börjat vakna innan 6 igen. Var ju ett par dagar där när man hade hoppet uppe…

PogoPedagog
2015-08-03 08:10
#4

#3 Ja jag fasar för när Miranda kommer till den fasen. Hon är liksom bara "småbarns-medgörlig" för det mesta än så länge. 

Varit uppe ca fem ggr i natt med barnen. Jävla fullmåne!

Ria74
2015-08-03 09:58
#5

 #2 Vilken duktig kille :) Molly är med hur duktig som helst i affärerna. Hon pratar med allt och alla och är lätt att ha med sig.

Hemma har vi däremot lite 2-årstrots. "Nej" är ordet för dagen jämt och ständigt, precis som #3 så skrattar hon bara om jag säger åt henne.

Första dagen på förskolan efter sommarledigheten här, hon är ensamt barn där 😮jag erbjöd att hon kunde följa med hem igen och stannar hos mormor medan jag är här på jobbet. Men det ville dom inte, antar att dom skulle haft öppet vare sig där var barn eller ej.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Emelie-E
2015-08-03 11:49
#6

Här är det en vecka kvar innan det är dags att börja förskolan för sista gången! Det är lite blandade känslor med att allt återgår till det normala igen.

Annons:
Destany
2015-08-03 13:34
#7

Känner mig uppgiven idag. Vad jag än hittar på med Oscar så ska han få utbrott. Hela semestern har gått åt med att försöka få stopp på hans högljudda o långdragna utbrott. Känner mig kass som förälder.

PogoPedagog
2015-08-03 18:16
#8

#7 Håll ut! Det är ju pissjobbigt med sådana perioder, men de är ju just det: perioder = de går över.

Det hjälper inte alls om han får extra mycket positiv uppmärksamhet innan han hinner få utbrotten eller? Det brukar funka ganska bra på mina men kräver ju en enorm energi-insats från en själv  :P

[WickedAlly]
2015-08-03 20:46
#9

Wille håller för öronen när jag säger något han inte håller med om. Han satt i kundvagnen idag och höll för öronen samtidigt som han stirrade i taket, folk runt om småfnissade. Blev till slut fnissig själv. 

Annars är Nej ett populärt ord här hemma, det och Meh. Det sista säger han till allt. 
-Wilmer, kan du plocka upp skräpet?
-Meh! 
Han vet gott vad det betyder så det är inte det, han vill bara inte :P

[Thiah]
2015-08-04 05:16
#10

Här säger vi usch när det är nått inte bra. Jag säger det när han plockar upp äckelsaker från gatan…hahaha Joel och jag var 9.20-11.40 på dagis igår. Han kunde vara i andra rum än jag och är förtjust i åtminstone 2 av sina 3 "tanter". Jag kunde gladeligen gå iväg på toa medan Joel lullar runt. :)

Emelie-E
2015-08-04 12:47
#11

Här har sonen sin 3 år äldre tjejkusin på besök idag. Det är helt galet hur bra de två leker! Det är till och med så att de ibland frågar efter varandra och vill att man ska sova över och grejer :) Jag hoppas verkligen att det håller i sig även när de blir äldre :) Idag är det varmt också! Så härligt!

PogoPedagog
2015-08-04 12:59
#12

Höll på att bli tokig på Bastian i förmiddags, tur att jag har en klok sambo. Bastian vill inte göra något, säger bara nej till allt. Men då påminde sambon om att det är bättre att bara göra saker än att fråga när han är på sånt humör. Typ gå själv till sandlådan o börja gräva så kommer nog ungen, eller tappa upp ett bad så kommer han o vill bada. Frågar man däremot om han vill göra detsamma är det tvär-nej. 

Så jag släpade fram vagnen och promenaden han vägrat gå på innan blev av och var rolig :)

Emelie-E
2015-08-06 11:51
#13

Fick igår reda på att sonens bästa kompis ska flytta så han kommer inte komma tillbaka till förskolan alls. Hur berättar man det för snart 5 åriga sonen? :( Han är inte överdrivet sugen på att börja förskolan igen och så händer detta. Pratade med honom igår om det inte skulle bli kul att träffa L och leka med honom igen och det skulle det ju och senare på kvällen får jag reda på att de troligtvis aldrig mer kommer träffas.. Jag är orolig att sonen kommer trivas ännu mindre nu :/ Finns många jämnåriga på hans avdelning men ingen som är lika bra kompis som L.

Annons:
[Thiah]
2015-08-06 11:59
#14

#13 sånt där är alltid så trist :( Vi får hoppas att han får en ny bästa vän. Många barn ändras efter sommaren. 

Jag ska snart hämta Joel efter vilan. Idag kom det tårar när mamma skulle gå. Tror poletten ramlar ner om vad dagis är. Dessutom hade vi världens åskväder här i morse vid 4 tiden så vi var ju vakna där en stund och sen var vi alla griniga när pappas klocka ringde vid 7. :(

Emelie-E
2015-08-07 21:12
#15

#14 Ja precis, men vad säger man till honom liksom? Vill ju inte att han ska bygga upp förhoppningar om att få leka med sin kompis och så kommer han inte :/ Detta var inte kul alls samtidigt som jag är tacksam att man fick reda på det innan förskolan börjar så man kan förbereda sonen. Men som sagt, vad säger man? ;/

[Thiah]
2015-08-08 05:18
#16

Jaaadu sanningen skulle jag satsa på men du känner din son bäst. Hursom kommer han bli besviken :( Jag blir så frustrerad, irriterad mm på min älskade lilla son. Han har senaste dagarna vaknat lite efter 5…. Detta gör honom gnällig, trött (han är ju ännu trött) och igår hade han nästan gråtit av trötthet vid lunchen på dagis. 05-12 är lång tid att vara vaken när man är 16mån gammal…. Suck

Ria74
2015-08-08 13:24
#17

Passade på att klippa hunden idag i köket medan Molly tittade en stund på tv. Slängde ett öga på henne med jämna mellanrum men upptäckte lite för sent att hon hade hittat en tuschpenna och passat på att måla sig själv, kläderna, golvet och på en del andra ställen. Är glad att det åtminstone var en barnvänlig giftfri tuschpenna så det går att få bort med lite gnuggande och vatten.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2015-08-08 13:58
#18

Dom är ju snabba, en sekund räcker. Tur att det var en barnvänlig tusch. Joels dagispersonal kommenterade att han sitter eller springer…stämmer ganska bra. Jag har drabbats av dagisångest. På måndag måste Joel vara 8-16 på dagis :( :(

Ria74
2015-08-08 14:02
#19

#18 Jo tack Thiah jag märkte det 😮jag har varit väl förskonad innan, hon har aldrig varit särskilt klåfingrig med nånting.

Tror inte du behöver oroa dig för dagis, han kommer säkert att gilla det. Jag tyckte det var hemskt att Molly skulle sova på dagis i början, men det går superbra. Hon älskar verkligen att vara där.

#15 Tråkigt när kompisen försvinner 😕 dom kan kanske träffas nån gång ändå?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Emelie-E
2015-08-09 13:05
#20

#19 Det kan de absolut göra, men om det blir av är frågan. I samma veva vi fick reda på att de skulle flytta så fick sonen en kalasinbjudan. Tyvärr jobbar mannen då och jag har varken körkort eller någon annan möjlighet att ta mig dit så det är lite tråkigt :/ Berättade för sonen igår iaf och lite ledsen blev han väl, men han frågade om F var på förskolan Iaf och det kommer hon ju vara! F är bästa kompisen på en annan avdelning :) så det verkar gå bra ändå, iaf än så länge. Får se hur han reagerar imorgon när han verkligen förstår att L är borta.

Annons:
[Thiah]
2015-08-14 06:48
#21

4 hela dagar kunde jag jobba innan det blev VAB. Joel var extremt trött igår, han är täppt långt bak i näsan och hade t.o.m spytt slem/snor igår. Och när han inte vill springa runt på stora ytor eller utomhus(dom var på promenad) så vet man att han inte är i dagis skick. Så vi blir hemma idag och tar det lugnt(eller ja det är tanken men just nu yrar han överallt).

Ria74
2015-08-14 07:49
#22

#20 Förstår att det inte är helt enkelt då. Men skönt att andra kompisen finns kvar på förskolan #21 Det var ungefär som för oss. Jag vabbade 3 dagar efter förskolestart och sen fortsatte de i 4 månader ;) ----- Just nu sover Molly som en kratta, tror aldrig hon har sovit så här dåligt. Det ska sparkas och slåss med när hon vaknar. För en stund sen vaknade jag av en rejäl spark i ansiktet, kommer förmodligen att få en snygg blåtira :( Funderar på att sluta samsova, det funkar inte riktigt när hon slåss så här.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2015-08-14 11:03
#23

*blablabla håller för öronen * vägrar vabba i 4 månade. Vi har iaf så att vi kan ta varannan VAB vilket är skönt. Joel sparkas och har sig också men det har minskat. Han somnade med huvudet i mitt knäveck häromdagen… Vi har köpt en stor barnsäng åt honom och sen satt den bredvid min sida av sängen. Så han nuddar mig om han behöver men sparkas oftast i väggen istället. min

Destany
2015-08-14 15:55
#24

Oscar har varit väldigt klängig o velat mysa i soffan efter förskolan nu denna veckan. har nu fått oscars operationstid o jag fasar för det.

JeFo
2015-08-16 14:29
#25

Här i Sverige får man vab:a i 6 mån om Året Thiah. Liks bra ta dom direkt 😛😉 Har man tre barn så tar det ibland tid och bli friska. Kan vara riktigt hemskt ibland. Får se hur länge vi klarar oss. Brukar åka på nåt ganska snabbt när skolan drar igång igen. Barnen börjar på tisdag. Jag är ledig en vecka till. Blandade känslor med att återvända till jobbet. Varit borta i nästan 2 år då jag blev sjukskriven tidigt som gravid.

[Thiah]
2015-08-16 16:32
#26

#25 6 månader?

Destany
2015-08-16 19:38
#27

Oscar har varit hängig o väldigt täppt idag. Så här lugn har han aldrig varit. Nu e ju den eviga frågan. Gå till förskolan eller ej. Han har förhöjd temp men ej feber.

Annons:
Ria74
2015-08-16 20:27
#28

#27 Jag hade hållit barnet hemma vid förhöjd temperatur. Risken är annars att han hinner dit och blir hemringd direkt. #23 Men då slipper du kanske undan med 2 månaders vabb ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2015-08-17 05:07
#29

#28 haha ja! Det värsta är att jag själv börjar bli förkyld. Inget ovanligt när man byter arbetsplats..hmf.. Positivt är att jag gått upp lite i vikt igen. Yay! #27 jag hade hållt hemma. Höjd temp och slött allmäntillstånd betyder att man inte kommer orka med dagis. :(

Destany
2015-08-17 06:11
#30

Jag stannar hemma med oscar idag.

Emelie-E
2015-08-17 14:54
#31

Vi har fått bebisar! Tre små kattungar fick vi räddat från en säker död idag.. Hade inte hjärta att låta de små somna in :( Så nu ska vi se till så de små får ett så bra liv som möjligt :) Vet även en liten kille som kommer bli överlycklig när han kommer hem från förskolan! Som han har tjatat om en kattunge, och nu blev det tre! :)

Ria74
2015-08-17 15:20
#32

#31 Men åh vad fint gjort av dig 🌺 kan tänka mig att han blir riktigt lycklig när han får se era nykomlingar. Du får gärna lägga upp en bild, små kattbebisar är ju det sötaste som finns.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Emelie-E
2015-08-17 15:35
#33

#32 Japp! Bild kommer sen! :) Just nu ligger de och sover så gott så vill inte störa i onödan :)

Emelie-E
2015-08-17 16:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Tre små pissar! Ignorera ögonen dock då de har ögoninflammation alla tre :(

Annons:
Ria74
2015-08-17 16:41
#35

#34 Men halleda vilka sötnosar, gud vad jag saknar småkissar när jag ser dom.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Destany
2015-08-17 18:49
#36

#34 men gud så söta

Emelie-E
2015-08-17 20:47
#37

#35 Ja, usch vad man kan sakna att ha små bebisar! Är för stunden överlycklig att man fick räddat dem! De leker och utforskar för fullt nu :D Inte alls samma rädda och osäkra katter som de var där de bodde tidigare. 

#36 Eller hur! Det är så man vill behålla alla tre men två ska få flytta till nya hem när åldern är inne =)

Ria74
2015-08-17 20:54
#38

#37 Har ni bestämt vilken ni ska behålla? För 16 år sedan tog jag med hand om 3 kattungar som förlorade sin mamma. Hade bestämt mig för att behålla den ena honan i kullen, men den enda hanen hade bestämt att han skulle bo hos mig så det var bara för mig att gilla läget ;) han dog förra året och jag saknar honom enormt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Emelie-E
2015-08-17 21:00
#39

#38 Den ljusa, han är även den som är mest kontaktsökande och vill väldigt gärna bli klappad =) 

Haha, ja ibland har de små djuren lite mer vilja än vad man tror :P Vad kul att han blev så gammal ändå! Förstår att du saknar honom 🌺

[Thiah]
2015-08-18 04:45
#40

Vi försökte ha Joel i egen säng i natt då han väcker mig så mycket på nätterna. Sängen flyttades till pappans sida och han nattade (gav första gången upp efter knappt 5 min för Joel var så pigg…erm..). Sen blev det för mörkt för pappa att se när Joel gnällde så Joel hamnade i vår säng. Något vi borde tänkt på. Sen satte vi tillbaka honom och pga orsaker bytte sida på de vuxna. Så jag tog ändå natten vilket slutade med att Joel ramlade ur sängen k drömmen och jag gav upp. Så jag hade honom bredvid mig dragandes i mitt hår hela morgonen. 05.30 vaknade det söta grynet och nu är vi vakna 3 timmar innan vi ens ska starta mot förskolan. Jag blir knäpp på dom båda just nu.

Destany
2015-08-18 05:33
#41

Oscar kommer inte till ro. Han skriker i sömnen o hans hosta stör honom. Igår när sambon kom hem rymde jag till lidl för att få lite egentid. Sen orkade jag hela kvällen med lilleman igen.

Annons:
[Thiah]
2015-08-18 07:46
#42

Eftersom jag lämnar 90% av tiden på dagis så börjar lämningarna bli lite jobbiga. Joel var redan arg/ledsen innan jag gick. Urk Hjälper inte att jag är så trött att jag knappt orkar gå. Nu ska jag iväg och ta hand om 22 andra aktiva barn. Yay :p

Ria74
2015-08-19 12:17
#43

Idag är det vab som gäller för oss. Molly hade på gränsen till feber så hon får stanna hemma resten av veckan. I morse fick vi besök i trädgården av en mård, katten åkte in och nu får han stanna inne trots protester ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Destany
2015-08-19 15:22
#44

Man känner verkligen att oscar börjar bli stor när han själv öppnar kylen o tar vad han vill ha o sen en sked i bestickslådan.

JeFo
2015-08-19 15:22
#45

Min mellandotter hade feber varannan vecka ett tag. Höll nog på 1 år typ, men några avbrott. Vi var till läkaren som sa: lite feber utan annan symptom kan man gå till dagmamman med. Jo hej du! Hon har typ 36 i vanliga fall så när hon har 38 är hon dålig. Skickar inte en matt unge till dagmamman. Var på denna vägen jag lära mig att man kunde vara hemma typ 6 mån. Pratade med försäkringskassan då sjukdomarna avlöste varandra ett tag. Vet inte hur det nu då vi varit hemma i 2 år och reglerna ständigt ändras. Vi lär väl åka på något snart då alla börjat skolan och jobbet utom jag. Hör ju liksom till….

[Thiah]
2015-08-19 17:44
#46

#44 ja då är man stor :) Joel får rejäla utbrott när vi lämnar på dagis. Han trivs annars bra men just vid lämningen är det ett himla hallå. Tur att jag är trygg med hans personal annars hade det varit riktigt jobbigt. I natt sov han, peppar pepoar, 20-05 i egen säng med två korta stunder när nappen försvunnit. hoppas det fortsätter såhär! Jefo: alltså vem skulle skicka en 38 gradig matt flicka till dagis/dagmamma?? Förutom läkaren då :p

Emelie-E
2015-08-19 18:03
#47

Sonen följde med en kompis hem efter förskolan så här sitter jag med en bebis på axeln och gör noll och ingenting :P

Destany
2015-08-20 12:48
#48

Precis varit på anställningsinterjuv får svar nästa vecka usch e nervös

Annons:
Ria74
2015-08-20 14:37
#49

#48 Lycka till, håller tummarna för att du ska få jobbet :)

----

Vi vabbar idag med och huset ser ut som ett bombnedslag ;) men skit samma det är fint väder så vi myser lite istället.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2015-08-21 15:18
#50

Joels dagis har olika märken för varje barn Joel är t.ex. Björn. Så alla hans hyllor,krokar mm har en björn bild. Sen sjunger de även sånger om dessa märken. Jag bad personalen berätta vilka sånger dessa är så vi kan sjunga samma sånger hemma. Några kan man gissa sig rill (björnen sover…) men jag vet inte ens alla märkena. Så idag fick vi listan i veckomejlet så jag började sjunga sångerna hör hemma. När jag börjar med imse vimse så sätter Joel fingrarna ihop och ska göra alla tecken. Hur "löjligt" stolt blir man inte av en sådan liten sak. Min fis har lärt sig tecknen till imse vimse (nåja han rör fingrarna, å vevar lite på kroppen men i takt till sången :))

Destany
2015-08-24 08:36
#51

Idag ska jag o Oscar ut o shoppa. Ska bli spännade. Han avskyr affärer men måste hitta en del saker. Igår var han o hans pappa på ett lekland så han var helt slut när han kom hem. Jag jobbade natten o kunde ej somna så jag sov 2 timmar på 36 timmar så idag e jag sliten.

Ria74
2015-08-25 10:23
#52

Lämnade en ledsen tjej för första gången på förskolan idag :( kändes inte alls bra. Men vad ska man göra när man måste jobba några timmar.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Emelie-E
2015-08-26 21:25
#53

Idag när jag lämnade sonen på förskolan så såg jag vad dagens lunch var, kycklingklubba med ugnsrostade grönsaker och någon tsatsikisås. Tänkte för mig själv att sonen äter inget av det men att de serverar väl iaf vanliga grönsaker som de alltid har och det brukar han äta. Men idag när jag frågade vad han hade ätit på förskolan så svarar han att han bara har druckit mjölk.. Något som gör mig både ledsen och arg. Varför hade de inget ris eller något annat tillbehör till kycklingen? Varför hade de inte vanliga grönsaker som de alltid har? Är det verkligen okej att ett barn ska gå utan mat från kl 8-14.30 då det är mellanmål? Tycker det är helt galet men det kanske är så det ser ut på förskolorna?

PogoPedagog
2015-08-26 21:51
#54

#53 Jag tycker det låter som en alldeles utmärkt måltid? Sen är det väl alltid något barn som inte gillar maten varje dag oavsett vad som serveras. Man kan ju inte göra alla nöjda varje dag.

Emelie-E
2015-08-26 22:47
#55

#54 Fast jag har inte sagt att det är dålig mat. Tycker bara det är konstigt att de helt plötsligt tar bort tex ris och vanliga grönsaker. Sen undrar jag varför de inte serverar knäckebröd eller liknande för de barn som inte äter av maten, för som du säger så äter inte barn all mat men bara för det så ska de väl inte behöva klara sig på ett glas mjölk? Förskolan han gick på först serverade alltid knäckebröd till varje måltid för de barn som inte åt av maten tex, men det kanske de är ensamma om.

Annons:
[Thiah]
2015-08-27 07:09
#56

Här försöker de få in mer grönsaker överlag i daghemmen. de fasar ut vitt ris, pasta och liknande. Oftare har vi korn än pasta. Men självklart ska det väl finnas knäckebröd till maten. Däremot kan åtminstone vi inte låta barnen äta fritt med knäckebröd utan får ransonera till 2 hela per lunch.

PogoPedagog
2015-08-27 08:09
#57

Ja knäckebröd låter ju jättebra om de har. Det är ju inte så dyrt heller så det borde de ju förhoppningsvis kunna servera jämt.

Destany
2015-08-27 15:33
#58

Min son äter inte middagar så på förskolan verkar de alltid ha bröd eller knäckebröd. De brukar säga att han ätit det till middag iallafall.

Emelie-E
2015-08-27 16:05
#59

Ja jag tycker det är konstigt att de inte har knäckebröd vid sidan av. Min son kan ju knappast vara den enda som inte alltid äter av maten.. Sen förstår jag också att man kanske får ha en gräns på hur mycket knäckebröd man får äta om det serveras. På sonens första dagis så fick de en halv till maten om de åt maten bra och upp till 1-1.5 om de inte åt maten alls. (Småbarnsavdelning) Men här får de bara knäckebröd till mellanmålet. Vilket betyder att de dagar sonen inte äter av maten så får han vara utan från frukosten kl 8 till mellanmålet halv 3.

fridaas
2015-08-28 08:56
#60

#59 ta upp det med personalen och ifrågasätt varför de inte ger knäckebröd när barnen inte äter? Idag ska vi på möte med dotterns fröknar på förskolan, hon har bytt till stora avdelningen denna terminen och jag blev så less på hur lite koll de har på barnen. I tisdags när sambon hämtade satt hon i ett hörn och var ledsen för att ett annat barn hade slängt en leksak i ansiktet på henne, fröknarna var i andra änden av lokalen och drack kaffe, i onsdags hade de gett henne komjölk till maten fast hon bara får dricka havremjölk pga sin mage. Och de har aldrig någon koll på om hon har ätit något, då hon är svår att få i mat, har vi bett dem att hålla koll och berätta hur mycket hon har ätit när hon har varit där, så att vi vet, men det är aldrig någon som vet. De vet knappt vad barnen har gjort under dagen heller för den delen.. Är bara en i personalen som är bra på den avdelningen och som engagerar sig i barnen, men hon har tyvärr varit sjuk sen andra dagen alwa gått där.. Det har bara gått två veckor, men jag har fått nog och dottern var ledsen igårkväll och sa att hon inte vill gå på dagis för de andra barnen är inte snälla.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

PogoPedagog
2015-08-28 21:15
#61

#60 Det låter ju verkligen inte alls bra :( Om de inte bättrar sig kanske du ska fundera på att byta fsk? 

Jag har haft en underbar dag! En sådan där dag som man såg framför sig att man ville ha innan man skaffade barn :) Först en ostörd nattsömn och sedan två supernöjda barn i princip hela dagen :D Lite pizza och en ridtur på det sen med.

Minstingen har precis kommit ur en jättejobbig kläng o skrikfas och är så glad nu hela tiden att hon nästan hoppar på stället av lycka och ögonen strålar verkligen. Älskade ungar!

fridaas
2015-08-29 09:16
#62

#61 det kan bli läge att byta om det inte blir bättre. Dock är det svårt, då det är fullt överallt där vi bor, men det löser sig nog. Förhoppningsvis lyssnade de på oss iaf, är så tråkigt att behöva hålla på, på förra avdelningen hon var på var det aldrig några problem, de hade koll på barnen, engagerade sig i dem och hade det hänt något så berättade de det, och de tog oss på allvar när dottern va ledsen och inte ville gå till förskolan för ett barn retades med henne, då höll de extra koll på henne och det andra barnet och efter två veckor lekte de jättebra tillsammans. Nu är inställningen mer att barn bråkar och då får de reda ut det själva -.-

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
[Thiah]
2015-08-29 12:49
#63

Fridaas det där låter ju skrämmande när du berättar hur lite koll de har.  Jag kan själv dricka kaffe i barngruppen men självklart är man ändå nära eller helt med barnen(rita,läsa,spela. pussla och liknande går ju perfekt om man behöver få lite kaffe i sig.) Och vet man att ett barn är utanför så har man såklart extra koll! Ingen ska bli utanför eller inte vilja komma till förskolan. 

Ibland undrar jag nog varför folk jobbar med barn(eller vård) för de är totalt ointresserade. Självklart har alla dåliga dagar och det händer att jag missar saker som går snett mellan barnen men att inget händer när det kommer fram info om ett ledset barn :(.  

Hoppas samtalet hjälper!

Emelie-E
2015-08-29 16:17
#64

Sonen har fått en ny cykel. Han som bara har haft en springcykel sen han var två, cyklar som om att han aldrig gjort annat! :)

[Thiah]
2015-08-29 16:31
#65

#64 vad roligt :)

Emelie-E
2015-08-29 18:55
#66

#65 Absolut! :)

JeFo
2015-09-01 22:38
#67

Emelie-e antar att du menar balanscykel? Sån utan trampar? Dom är kanon att börja med för har man tur så kan de cykla direkt man byter. Riktigt bra är dom! Och så stora och stolta de blir när de kan! Låter tungt med barn som inte äter. Var så orolig nu när Mellantjejen började förskoleklass. Hon är sååå kinkig men efter 3v nu så verkar det gå riktigt bra. Har bett henne smaka fastän det inte ser gott ut. Som tur är finnas alltid sallad och hårtbröd så jag vet att hon aldrig behöver vara hungrig. Slappa fröknar verkar det vara! De ska väl kunna svara på såna frågor? Nu har jag haft mina barn hos dagmamma men dagis här och listor där de fyller i vad de ätit, hur de sovit och om de bajsat. Sånt vill man ju som förälder ha koll på! Hoppas de förstår er och blir bättre!

[Thiah]
2015-09-02 05:34
#68

Jag tror vi måste få ut Joel ur vårt rum. Han väcker mig 3-4 gånger per natt och inatt höll han mig vaken med att sparka runt med fötterna. Den plastade frotten under hans lakan prasslar ganska rejält 3 på morgonen….. Suck. Får försöka flytta rum i helgen….

PogoPedagog
2015-09-08 21:58
#69

Jag är så himla nöjd med att Bastian nu blivit tillräckligt lång för att kunna sitta i kökssoffan och äta. Där kan han vältra sig runt hit coh dit när det börjar krypa i kroppen av att ha suttit stilla i hela fem minuter :) Innan var det sällan han satt kvar vid bordet någon längre stund utan att börja banka i bordet eller klänga på den som satt på stolen bredvid. 

Jag vet att många har väldigt strikta regler kring hur det ska gå till vid maten, att man ska sitta stilla tills alla ätit upp t.ex men det tycker jag är för mycket att kräva av en energirik tvååring.

Annons:
Destany
2015-09-09 07:06
#70

Äntligen börjar det lossna med hjälpen till Oscar. Han ska till en dietist nästa vecka. Hans operation närmar sig oxå o jag börjar bli nervös.

[Thiah]
2015-09-09 07:46
#71

#69 så länge alla är överens och nöjda med reglerna runt matbordet så låter det ju jättebra. :) Hos oss är det maken som snällt får vänta på oss andra och i hans ålder får man nog sitta still. ;) vill Joel däremot gå bort från bordet efter att ha ätit så får han. #70 vad skönt att det börjar röra sig framåt. Operationer är aldrig skoj men det kommer gå bra. Jag är hemma med en bråkande höft. Jobbdagen igår var hemsk och idag kunde jag inte sitta ordentligt vid frukosten. Lämnat Joel på dagis ett par timmar så jag kan ta muskelavslappnande och vila. Blir otroligt dåsig av dom så kan varken vara på jobb eller ha Joel hemma. Som tur är trivs han bra på dagis så har inget dåligt samvete över det. Hans vuxna på avdelningen är också vettiga och bra.

Marvel-lous
2015-09-09 20:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Har varit borta från iFokus (livet kom emellan) men ville smita in och visa min lilla Merlin på 11 månader. ❤️

Ria74
2015-09-09 20:34
#73

#72 Välkommen tillbaka :) vilken fin bild på stora killen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Marvel-lous
2015-09-09 20:36
#74

#73 Tackar tackar, känns skönt att få komma tillbaka och "prata" av sig igen. ;)

[Thiah]
2015-09-12 06:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Jag målade naglarna så Joel ville också ha.. Han ville ha 3 olika så alla tår är inte likadana. Vissa har lite annat ovanpå det blå… ;)

[Thiah]
2015-09-12 06:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Gör ett till inlägg gör jag sitter på telefonen. Köpte fina små lådor på Ikea igår. :) Den ena har fullt med lego och den andra är full med blandade leksaker… Joel lärde sig öppna dom på 2 sel. :)

Annons:
JeFo
2015-09-13 11:30
#77

Snyggt Thiah! Klart han ska ha färg på naglarna 😃 Måste man ju prova! Jag har smittit ut. Fick nog så jag satte mig på trappen i 30 min. Ibland är det lättast att göra så å lugna sig. Mår bättre idag men långt ifrån bra.

[Thiah]
2015-09-13 13:08
#78

Jag har tappat min telefon:( :( :(

Ria74
2015-09-13 14:04
#79

Sitter just nu i den jobbiga sitsen där jag måste avliva vår hund :( vet inte riktigt hur jag ska kunna förklara på bästa sätt för dottern heller eller om hon ens förstår mer än att mamma är ledsen. Ingen hjälp har jag av mannen heller som inte gillar djur och tycker jag är tramsig som ens bryr mig. So what liksom är hans inställning, suck.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Destany
2015-09-13 16:27
#80

#79 vad tråkigt o ännu mer tråkigt att din sambo är så otroligt okänslig. när vi fick avliva vår ena katt förstod inte oscar o han gick runt o letade i nån dag. Men då var han bara 1,5 år. Idag har jag handlat på barnmärkeskläder utförsäljning. Köpte 3 tröjor från maxomorra men jag gillar nog lindex o kappahl kläder bättre. Rensade hans garderob oxå o 6 tröjor o 3 munkjackor fick läggas undan.

Ria74
2015-09-13 17:36
#81

#80 Ja, det är jättetrist att han inte fattar. Funderar också på om hon kommer att leta, jag tar ju inte med henne när hunden avlivas så hon ser ju inte var hon blir av. Kul med utförsäljning :) #77 Ibland måste man bara gå undan och få andas. #78 Aj då, aldrig roligt när det händer. Man är ju så beroende av telefonen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[WickedAlly]
2015-09-14 11:18
#82

Har äntligen hittat trappgrindar som jag vill ha i huset, visade sig att de jag gillade mest var billigast. Händer ju inte ofta, haha. 
Ljust träfärgade som är både fäll-och svängbara, vi kunde nämligen inte enas om hur de ska öppnas men nu slipper vi kompromissa :)

Här i radhuset har vi en gammal träplatta framför trappen, den har jag klämt fast med min symaskin :P
Idiottrapp här, finns inget att fästa en grind i.. Men i huset är det hela väggar på båda sidor om trappen tack gode gud. 

Förövrigt är vi sura familjen idag. Wille är övertrött men vägrar sova. Den lilla sover i tre minuter i taget.. Vi brukar promenera på förmiddagen och då sover båda länge men nu är syskonvagnen kvar i bilen. Och bilen i sin tur är på Rasmus jobb. Blörgh.

soundtrack
2015-09-14 11:51
#83

#82 Åh. Vart hitta du den grinden!? Låter som nått vi också skulle vilja ha, men har inte lyckats hitta nån sån variant (iaf inte till överkomligt pris…). Nu köpte vi en från ikea tills vidare, vi måste ju ha en till helgen när vi flyttar!

Annons:
[Thiah]
2015-09-14 12:02
#84

Själv är jag övertrött. Joel sover så otroligt oroligt fast han ligger mellan oss. Jag hae knappt sovit sen 24 tiden… sen tof inte kristian med någon vagn till dagis så jag får gå hem med joel…. och lånetelefonen jah har är seg, trög, ovh allmänt bajsig….suck! !!

jackiejohn
2015-09-14 13:33
#85

82# Undrar också var du hitta dessa grindar? 😊

Destany
2015-09-14 15:06
#86

Idag ringde förskolan att oscar hade feber så det blev o fara o hämta honom två timmar innan jag egentligen slutade. Jobbar 30 mim från hemkommunen o idag var de minuterna långa… första gången som de ringt sen han började där för 1 år sen.

JeFo
2015-09-14 15:22
#87

Jag är hemma med en sjuk Holly idag. Hon fick feber igår ikväll. Glad jag hann bli piggare tills det var hennes tur. Hollys ansiktsuttryck när katten anföll henne nyss var oslagbart. Hon hade dragit honom i svansen 10ggr och sen ledsnade han. Dra och dra… Hon håller i den medan han sover, men det är tydligen obehagligt nog. Han skrek till åt henne och hon såg livrädd ut hela hon.

[WickedAlly]
2015-09-14 16:45
#88

Jag beställde våra här men de fanns lite överallt, dock billigast och även fraktfritt på den sidan :)

#84 Förstår din känsla, är en blörgh-dag här med. 

#86 Vad trist, men det känns som något slags rekord bland förskolebarnen. Ett helt år innan vab, låter ju himla bra faktiskt :)
Hoppas han kryar på sig snabbt.

Och det hoppas jag Holly gör också. Här har ungarna mer eller mindre slutat snora äntligen, båda var snuviga hela förra veckan. Snor ÖVERALLT. 

Haha, katter och barn :P Mammas katt flyr för livet när Wille kommer.

JeFo
2015-09-14 17:00
#89

Bra val Ally…. Bamba ligger typ vägg i vägg med mitt jobb 😛

[WickedAlly]
2015-09-14 17:04
#90

Haha, liten värld :P

Annons:
Marvel-lous
2015-09-14 17:06
#91

Merlin var också sjuk nyligen och i morse började mannen hosta och snörvla så jag hoppas han inte smittar oss. 
Orkade äntligen ta mig ut för en liten joggingtur, vilket är sådär lagom smidigt med en vagn som inte är gjort för det men det fick gå ändå. 😂

Emelie-E
2015-09-14 18:02
#92

Här håller jag på att braka ihop totalt. Det är så mycket runt omkring nu och det blir bara mer och mer. Vet inte riktigt hur jag ska klara allt..? Hade dessutom sett fram emot en kväll hemma med mannen då han är ledig hela dagen idag. Men vad händer? Jo jobbet ringer så han fick åka iväg fortare än fortast.. Jag är sååå hääär nära på att bryta ihop.. Vill inte må så här mer nu :(

Destany
2015-09-14 18:46
#93

88 nej har vabbat med honom nästan varje månad men då har han blivit sjuk kvällen innan eller nåt. Detta e första gången han blivit sjuk på förskolan så jag fått sticka från jobb.

Marvel-lous
2015-09-18 16:31
#94

Fy jag har så dåligt samvete, blev arg på lillkillen när han för tredje gången sparkade av sig skorna när vi skulle gå ut. Nu ligger han och sover så sött och mammahjärtat gör ont för att det brast för mig. 😭

Destany
2015-09-18 17:06
#95

Drygt detta med oscar han e ok på dagen men så fort han lägger sig så börjar han skrika. Har i princip skrikit hela natten inatt. Var på vc igår med honom o det var såklart ett virus. Nu har jag ont i halsen o ska jobba i helgen. Har höjt hans huvudända på sängen o gav han alvedon i vällingen när han skulle sova middag men ändå kom han knappt till ro. känns som en blä dag idag.

[Thiah]
2015-09-19 05:35
#96

Lite glädje i all tristess. Joel sov nästan hela natten i egen säng igen. Yay Och jag har kanske hittat rätt salva för mina utslag i ansiktet. Dom är redan svagare röda och jag har smort 2 gånger bara. Yay om det fortsätter såhär!

[WickedAlly]
2015-09-19 11:13
#97

#96 Åh, skönt. Hoppas han fortsätter med det. Känner mig ganska bortskämd nu för tiden när Wille sover hela nätter i sin säng. När vi flyttar in i huset nu tänkte jag att vi snabbt ska göra i ordning hans rum och så ska han få flytta in där. Även om han inte vaknar så blir han märkbart störd när jag och David är vakna på nätterna. Han knorrar och rullar runt en hel del. Skönt att utslagen minskar. Blir tokig på sådant.

Annons:
[Thiah]
2015-09-23 11:57
#98

Joel har i en vecka sovit i vår säng. I natt gick det bättre. Hans dagis har sedan starten haft springmask(massor av fall), diarré och nu höstblåsor. Yay…eller nått. Jag har en riktigt nereperiod. För tungt, för mycket och bara bläää. Men efter ner kan det bara gå upp, typ.

Destany
2015-09-23 13:11
#99

Är så stolt över Oscar. Två kvällar i rad har han kissat på pottan o han verkar förstå att han ska kissa där flr han springer dit o kissar. Han har tagit på sig sina byxor själv. Känns som han utvecklats väldigt mycket dessa dagarna. Har även kunnat vara ute o gå med honom utan att han sprungit iväg varenda gång.

Marvel-lous
2015-09-23 14:34
#100

Hur är det ens möjligt att jag hittar små kluttar av bajs på golvet? Det blir till att sanera allt då han verkar stampat runt i det överallt. Yay! 😂

[WickedAlly]
2015-09-25 07:20
#101

Igår förmiddag gick Rasmus älskade mormor bort :( Det har varit en tung natt, Rasmus stod henne väldigt nära. Önskar att jag kunde ta över hans smärta.

[Thiah]
2015-09-25 07:54
#102

Beklagar sorgen. Sånt där är alltid så hemskt jobbigr.

[Thiah]
2015-09-26 19:43
#103

Någon som vet hur man dödar blomflugor?

åh helt ärligt.. jag skulle vilja ha en hund. En liten filur..en som älskar katter (inte äta då ;) ) och barn och lägenhet…en som gärna är äldre….. gaaah

fridaas
2015-09-27 09:16
#104

Vinäger, vatten och diskmedel i en PET-flaska, häll allt i en en flaska med som har en liten öppning.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
[Thiah]
2015-09-27 09:18
#105

Tack för tipset. :)

fridaas
2015-09-27 09:32
#106

Så lite så. Håller själv på att försöka utrota dem här hemma -.-

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

annia1
2015-09-27 23:04
#107

Har inga barn, men brukar läsa här inne. 

När det gäller blomflugor så funkar inte vinäger/diskmedel knepet just nånting för blomflugor dom lever i våt jord som kommer av att man har vattnat blommorna för mycket. Så vinägerlukten lockar dom inte. Det man kan göra är att bara ta vanligt vatten och lite diskmedel i. Själv hade jag även i lite lite jord i och ställde där flugorna höll till mest. 

Men annars när det gäller blomflugor se till att torka rent under krukan och torka rent fatet/krukskyddet. Ta helst bort krukskydd om man har sånt (så inget vatten står kvar) tills flugorna är borta och sen låta blommorna torka upp ordentligt. För blomflugorna trivs i blöt jord.

Blomflugor brukar vara lite svårare att få bort än bananflugor. Och det är för att blommorna måste ju ha vatten för att leva så flugorna får ny "näring" varje gång man vattnar blommorna. Så låt blommorna torka upp så mycket som möjligt mellan varje vattning. 

När det gäller vinäger/diskmedel så funkar det utmärkt om man har så kallade bananflugor som kommer när man har lite skämd frukt. Bananflugor lever oftast på skämd frukt så det räcker oftast med att städa ordentligt och blandningen så är dom borta på ca 1 vecka.

Och oavsett om det bara är vanliga vattnet/diskmedel eller blandningen så räcker det med att ha det i en kopp som man har ungefär fylld till hälften strax under hälften.  Och blomflugor och bananflugor ser ju för människoögat likadana ut när man ser dom, så vad det är beror ju på vart man har flest av dom.

.

[Thiah]
2015-09-28 05:36
#108

Är dom inte alla blomflugor? Jag kallar dom det iaf. Men är det olika så vi har bananflugor.

fridaas
2015-09-28 06:49
#109

Mina flugor är nästintill utrotade ny med hjälp av vatten, vinäger och diskmedel iaf.. Trodde banan- och blomflugor var samma sak. Jaja alltid lär man sig något nytt! :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Emelie-E
2015-09-28 12:50
#110

Igår kom den där kommentaren som man vet alltid brukar komma men som man kanske inte alltid vill höra; "jag vill ha en lillebror!" Kunde inte låta bli att skratta, sonen var så söt när han sa det :) Men nja, den önskan vet jag inte om jag kan uppfylla direkt :P Håller på att packar för fullt nu, på torsdag går flyttlasset till vår nya lägenhet. Skulle flytta förste november egentligen men så fick vi tillgång redan första oktober så nu är det full rulle som gäller!

annia1
2015-09-28 16:36
#111

#108, #109 De flesta tror att det är samma då de ser likadana ut, men det är två olika.

När det gäller bananflugor som lever av skämd frukt. Se till att få bort all frukt som finns framme även såna som har skal, likt citroner. Torka ur diskbänksskåpet och slå i kokhett vatten i slasken. Sen ha vinägerblandningen i en kopp (eller två) stående där man har mest flugor. Om man fått bort all frukt så ska man märka skillnad bara på ett par dar och sen efter ungefär en vecka är dom borta. Och ha all frukt i kylskåpet fram tills dom är borta.

Märks det ingen skillnad så får man kika runt så att det inte finns nåt skrutt liggande nånstans. Märks det fortfarande ingen skillnad så kan det vara blomflugor.

.

Annons:
Destany
2015-09-28 19:29
#112

Idag opererade oscar bort polyp i näsan o läkaren sa att den var enorm. Han mår bra men var trött så han fick smärtstillande o la sig kl 18. Han åt 5st pommes idag o jag trodde jag skulle gråta av glädje. Tänk vad en sån liten sak kan göra en så glad.

PogoPedagog
2015-09-28 20:08
#113

#112 Jag blir glad när jag läser dina inlägg. De speglar verkligen din kärlek och engagemang för ditt barn, hur du kämpar för att han ska få rätt hjälp. Hoppas han piggar på sig snabbt.

Destany
2015-09-28 20:20
#114

#113 tack snälla 😊 jag kämpar nog inte mer än andra föräldrar som älskar sina barn.

[Thiah]
2015-10-02 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

En sådan här fick vi gratis idag. Känns bra med en rejäl men ändå lättare än brio vagnen…. :)

JeFo
2015-10-02 15:44
#116

Oj inte illa att få gratis Thiah! Här vankas det fredagsmat, tacos, i vanlig ordning. Efter ganska mycket smaklöst i Grekland ska det bli gott.

[Thiah]
2015-10-02 20:18
#117

X lander xt tror jag den heter. Hittar ingen info alls om den ( jag hittar bars polska sidor)… men jag ska utvärdera ett par dagar

[TanatosNyx]
2015-10-02 22:13
#118

blomflugor är svarta, bananflugor är bruna :) mycket lätt att se skillnad på dem.

Annons:
[Thiah]
2015-10-02 22:20
#119

#118 jag ska berätta det för dom ;)

[TanatosNyx]
2015-10-02 22:24
#120

haha 😛

Ria74
2015-10-04 12:53
#121

Hurra, idag åt dottern hela portionen till middag och sen duschade vi utan gråt och skrik. Hon till och med skrattade och pratade under tiden vi duschade. Tänk vad lycklig man kan bli av något så enkelt som att mat och dusch går smidigt ;)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Emelie-E
2015-10-05 20:36
#122

Idag har vi fått vår nya säng! Vi har sen i torsdags, då vi flyttade, sovit på en madrass på golvet då vår gamla säng inte fick plats i vårt nya rum. Det har varit långa och sömnlösa nätter på den där madrassen men nu äntligen är det snart dags att få premiärsova i vår nya säng! :D Vi är så gott som färdiga med flytten, vår nya lägenhet är helt i ordning. Det är bara vårt gamla hem som måste tömmas helt och städas.. Men lusten för det finns inte riktigt. Hade varit sååå skönt om det var klart med men nä.. Blir till att slita lite till. Jag är helt slut, speciellt psykiskt.. Vill aldrig mer flytta!

Marvel-lous
2015-10-12 18:47
#123

#122 Jag älskar att packa inför en flytt, men själva flytten i sig är sååå trist. 😂

Vi hade kalas för Merlin i lördags men då han fyller idag så åkte vi till Leos Lekland och busade av oss. Jag tror vi två föräldrar hade minst lika roligt som Merlin och i 4 timmar sprang vi runt och testade på alla saker, vilket var väldigt lätt då det nästan var folktomt.
Nu sitter han så nöjd i pappas knä och tittar på favoritprogrammet Noddy.

[TanatosNyx]
2015-10-12 21:03
#124

Jag är precis tvärtom! Jag tycker flytten är kul, men hatar att packa/packa upp 🤐

[WickedAlly]
2015-10-13 09:00
#125

Samma här Tanatos, har fortfarande kartonger som står och skräpar såhär två veckor senare..

Annons:
[Thiah]
2015-10-13 11:59
#126

#125 gaaaaah!!!! Skulle aldrig kunna leva så. Knäppgökar ;)

Emelie-E
2015-10-13 20:55
#127

Haha nä usch! Hatar allt som har med flytt att göra! Så jobbigt! :P Vi är ännu inte klara med vårt gamla hem. Håller på med flyttstädningen för fullt, tack och lov får jag hjälp av mamma. Efter 8 timmar städande så har jag fruktansvärt ont i fötterna och i ryggen.. Men imorgon blir det ca 2 timmar till så bara att bita ihop och göra klart så vi blir av med skiten sen :)

Marvel-lous
2015-10-16 20:03
#128

Hur kan en 1-åring vara så envis? Jag bävar inför vad som väntar när han börjar prata och kan tjafsa tillbaka. 😂

[WickedAlly]
2015-10-16 20:23
#129

Jag måste köpa ett g-test, jag och maken har varit korkade och nu känner jag mig gravid. Smäller av om jag är det. Tre barn på under 2,5 år..? Hur orkar man det?

Ria74
2015-10-16 20:28
#130

#128 Jo tack, det blir värre ;) #129 Oj, spännande. Du får uppdatera oss med vad g-testet visar. Idag har jag städat som en tok och lagat kalvfärsbiffar till imorgon. Blev överraskad med att svärföräldrarna kommer imorgon.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2015-10-16 21:08
#131

Nämen Ally hur hinner ni? ;) , Jag är ensam hemma med en pojke som har feber och vad jag tror är krupp… blir nog läkare imorgon :(

Marvel-lous
2015-10-16 21:39
#132

#130 Hahaha hjälp… 🤪

Annons:
Ria74
2015-10-16 21:41
#133

#131 Nej men usch :( stackars liten.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Marvel-lous
2015-10-17 14:59
#134

Fick verkligen testa tålamodet idag när en gammal dam inte bara ansåg sig veta hur mitt barn ska fostras (han var trött och ledsen vid tillfället) utan även tog tag i vagnen och tänkte lyfta ur honom. 
Då var det nära att jag gjorde något väldigt dumt men som tur var kom min syster precis och skrämde iväg tanten. Vissa har verkligen inga gränser.
Rör inte mitt barn!

[Thiah]
2015-10-17 15:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

#133 ja det blev en hemsk natt. 200euro i kostnad för privatläkare och mediciner blev det idag. Nu ligger han slocknad i sängen och sover genom grannarnas renovering.

[Thiah]
2015-10-17 15:09
#136

#134 nämen! Kommentarer kan jag tåla men att börja röra joel skulle jag aldrig tolerera. Urk!

Marvel-lous
2015-10-17 15:16
#137

#136 Precis så, att någon tror sig veta allt är bara att ignorera men den här damen gick alldeles för långt. Tror inte hon tänkte på det faktum att det finns många som skulle gett henne en propp i den situationen, det var väl "tur" att det var jag då jag väljer att gå därifrån.

[TanatosNyx]
2015-10-17 17:30
#138

#134 Men oj! Jag hade nog agerat rent instinktivt och om inte sopat i för kärringen så iaf nypit tag och vridit ner henne på backen och sen vänt på klacken och stövlat iväg.

fluffis
2015-10-19 10:04
#139

#129

Oj! Jag undrar också hur ni hinner 🙂

Annons:
[Thiah]
2015-10-24 10:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

Godmorgon till er. :)

Ria74
2015-10-24 10:37
#141

#140 God morgon på er :) Vilken fin bild, så stor han har blivit och glada ser ni ut.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fluffis
2015-10-24 10:45
#142

God morgon 🙂

JeFo
2015-10-25 19:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#143

Men Ally!! Har du testat än?? Jag hinner liksom inte med. Allt bara rullar på… Skulle behöva 6h mer per dygn.

Ria74
2015-10-25 20:08
#144

#143 Men vad söt tjej :) känner igen det där med att behöva fler timmar per dygn. Idag har vi bara tagit det lugnt, jag har lång jobbdag imorgon 7-17 så mormor får både lämna och hämta på förskolan. Tack och lov att jag har en då snäll mor i alla fall.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

JeFo
2015-10-26 10:07
#145

Tack Ria74 🙂 Jag ska iväg och jobba nu. 11-19.15. Glad att vår dagmamma är snäll. Hon skickar bilder ofta vilket är uppskattat. Sist jag lämnade grinade Holly för första gången. Kändes fint å få en bild på att hon 10min senare inte alls var ledsen. Vad Joel växt thiah! Stora killen ju 🙂

fridaas
2015-10-26 17:33
#146

Idag har jag och sambon varit i väg själva en stund, så välbehövligt! Blev fiskspa, kittlades en del dock. Till våren är tanken att vi ska åka i väg en hel helg på spa, medan huliganerna är hos sin morfar.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Ria74
2015-10-29 11:23
#147

Är rejält irriterad på förskolan just nu.

Jag jobbar en dag i veckan fast och resten går jag på timmar. Än så länge har jag löst det med att dottern blir passad av mormor dom dagar hon inte har sina 15 timmar på förskolan, men nu kommer det att bli mer och jag kommer att behöva ha lite  fler timmar med kort varsel på förskolan.

Ringde igår dit och frågade om hon kunde få mer tid eftersom jag jobbar 7.15-15.45 dom dagarna jag jobbar. Men se det gick ju inte alls, fredag om 2 veckor skulle jag jobba men just den dagen kunde dom inte alls ta henne.

Sen frågade hon om jag hade papper på att jag jobbade, såklart jag har svarade jag och frågade om jag skulle ta med dom dit så hon fick ta kopior eller något. Men nej, de skulle hon inte ha.

Kunde inte få tider heller förrän tidigast 8.30 och hon kunde få vara där till senast 13.30 om 2-3 veckor. Hur fasiken gör man då? Jag kan inte välja mina arbetstider på det viset.

Är så irriterad så jag faktiskt funderar på att byta förskola för detta är ju ohållbart. 😡

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

JeFo
2015-10-30 19:41
#148

Inte alls kul Ria! Är det inte en månad i förväg man måste säga till för att det ska gå igenom? Så är det här iaf. Haft rörigt schema så jag är väldigt glad att de inte alls är hårda här…

Ria74
2015-10-30 20:21
#149

#148 Enligt pappren vi fick från förskolan skulle schemaändringar meddelas 2 veckor innan för att man garanterat skulle få lämna och sa man till en vecka innan tillgodosågs det om det fanns möjlighet. Men nu verkar det som det aldrig kan bli tal om lämningar innan 8:30. Skönt att det funkar på er förskola, det är inte alls kul med detta pusslandet :( ------- Vi har sjukstuga här igen både jag och dottern är förkylda och febriga. Mannen valde att inte komma hem denna helgen eftersom han inte vill bli smittad.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[WickedAlly]
2015-10-30 22:40
#150

Har äntligen vågat testa mig och det var negativt tack gode gud. Jah önskade verkligen att det skulle vara just negativt men samtidigt så blev jag både lite ledsen och besviken (??). Blir inte klok på mig själv. Och hinner gör man om man har två barn som sover sig genom både kvällar och nätter. Fast nu är friden slut, Wille har gått från att sova 19.30-06.30 i ett svep till att inte somna förrän vid halv nio och sedan vakna tre-fyra ggr. Puh..

[Thiah]
2015-10-31 05:48
#151

#150 å den där nattsömnen den är ganska borta här med. Joel sover 19-24(typ) i egen sänf. Sen kommer han till oss och erm sover(kallas säkert så) tills 5-6 då vi går upp…att sen ha en höstsjuk gubbe på det…

fluffis
2015-10-31 08:47
#152

Vad skönt Ally! Nog inte så konstigt att bli besviken. Det handlar ändå om ett eventuellt liv därinne. Men för dinskull känner jag att det hade kunnat bli lite mycket med ett tredje barn nu. Eller? ;) Hoppas Willes rutiner ändrar tillbaka sig. Sjukdomar är inte roligt. Själv vaknade jag med svullen hals idag.

JeFo
2015-10-31 21:40
#153

Verkar ju inte alls skoj Ria… Trodde man hade rätt till vilka tider man ville bara man höll sig till den tid de ville ha de nya tiderna på. Jag jobbar denna helgen. Feber och ont i halsen…. Var länge sedan vi var friska nu. Tycks liksom fortsätta när man väl början. Tungt som fan och jobba bara. Var sjuk förra veckan så jag kunde liksom inte vara sjuk idag. Förstår hur du kände Ally, inget konstigt i det. Är glad att Holly sover. 19-8 utan att vakna. Hon kan skrika till nån gång men det är lika fort över. Man behöver sömn, jag blir häxa utan. Är hemma är det hon på 6 och hon på 9 som är värst just nu. Testat allt känns det som, de bara slåss. Förstår inte varför de ens behöver vara nära varandra…..

Annons:
Marvel-lous
2015-11-01 08:04
#154

Har nu jobbat mina två första veckor efter mammaledigheten och jag är helt slut!
Hade ju hoppats på att fästmannen skulle ta Merlin på nätterna, då han har en tendens att vakna till flera gånger under natten, men inte då. Han hör inte honom öht medans jag vaknar av minsta lilla ljud.
Är helt färdig när jag kommer till jobbet och det är en pärs att klara av dagarna; särskilt då de består av att jobba med siffror och min hjärna inte alls vill vara med.

Så kort sagt; jag är trött helt enkelt. 😴

[WickedAlly]
2015-11-01 22:00
#155

#151 Pissjobbigt rent ut sagt, man är inte mycket till människa efter massa sådana nätter på raken.. 

Här dras vi med rejäl nattskräck också, Wille vaknar en eller två ggr varenda natt och skriker hysteriskt i närmare 20 minuter. Sparkar och slåss så man blir alldeles mörbultad. 

#152 Hade nog trillat av pinn om vi fick ett tredje nu, haha. 

Det hoppas innerligt jag också. 

#153 Usch vad jobbigt, jag ser inte framemot alla förskole-och skolbaskilusker :s

JeFo
2015-11-01 22:19
#156

Andra helgen jag jobbar nu och helgen innan dess, då jag var ledig, låg jag däckad! Nu får det vara nog på alla sjukdomar!! Man kommer in i jobbet ganska så fort. Tog typ en månad för mig, de första 3 veckorna var hemska. Sov direkt jag kom hem typ… Vad vägde Wille Ally. Vet att du skrev det, va det runt 9? Du måste berätta vad Joel vägde Thiah när ni varit iväg. Bastant tjej sa BVC om Holly. Frågade om hennes matvanor. Hon kan äta enormt mycket. Varit lite orolig och tänkt att vi kanske borde säga stopp. Men hon följde sin kurva bra så det kändes fint. 12kg kärlek ☺️ Vägde 1kg mer än storasyster gjorde i samma ålder och hon åt inget och aldrig 😛 Så olika det kan vara!

[WickedAlly]
2015-11-01 22:35
#157

Så tråkigt JeFo, hoppas ni kryar på er snabbt!

10,2 vägde han. Sköterskan konstaterade bara lätt att han inte är så stor och så var det bra med det. Han äter som en fågelunge så det är ju inte så märkligt. Men så är han ju inte speciellt lång heller och han följde båda kurvorna så jag är nöjd :) 
Min pappa var en mini helt fram tills han var 14, och pang tjoff blev han längst i klassen. Samma med Rasmus, han och Willes kurvor från bvc är jättelika också. Spännande att det kan bli så. Idag är Rasmus 181 och alldeles lagom tjock så jag har hoppet uppe att Wille inte kommer att förbli en hobbit ;)

Ria74
2015-11-01 22:42
#158

#150 Förstår precis hur det känns, jag vill verkligen inte ha fler barn men blev ändå lite besviken när mensen kom efter vi hade slarvat. #151 Har en höstsjuk gubbe jag med, riktigt jobbigt stundtals. #153 Stackare, det är aldrig kul att jobba när man är sjuk. #154 Jag vet hur det känns, har tagit alla nätter sen dottern föddes. Ibland är man så trött att man kan hugga näsan i väggen och stå och sova. _________ Jag har ätit antibiotika för en envis tandinfektion i en vecka nu och upptäckte för nån timme sen att jag ser ut som jag fått spetälska, nässelutslag på hela magen, bröstet, armar och rygg. Kliar som sjutton med. Det betyder att jag är allergisk mot ännu en sort, har snart provat alla sorter och tål ingen - suck.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2015-11-02 05:37
#159

#156 vi fick en ny tid den 30.11 så ermjaaerm jag berättar sen. Jag sover dåligt pga mem hjälper det ju inte med stress lver ekjoelmemlverti och jobb och annat..tankar kommer fort när man är vaken på natten

Emelie-E
2015-11-02 12:37
#160

Att det ska vara så svårt att hyra ut en lägenhet! Kunde inte i min vildaste fantasi tro att det skulle vara några problem :( Och får vi den inte uthyrd typ idag så blir det jättemycket problem :( En av våra katter är dessutom borta. Han brukar sitta på bänken utanför dörren varje kväll mellan 19-22 och vill komma in. Men igår satt där ingen Nisse och vi har letat och letat efter honom idag men ingen katt. En liten tröst är att han ligger iaf inte i något dike här, men han kan ju ha råkat ut för någon annan olycka :(

Annons:
fridaas
2015-11-03 12:42
#161

igår satt jag och sorterade bebiskläder, en kompis ska ha dem då hon snart ska ha barn och vi inte ska ha några fler. Jisses vad pyttesmått mycket var, lite nostalgisk blev  man allt. Men samtidigt var det skönt att få i väg både kläderna, babyskyddet, gymmet och babysittern, då det bara har tagit onödigt mycket plats.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

fluffis
2015-11-03 15:18
#162

Ja, man blir verkligen nostalgisk. Jag har hunnit bli det redan när jag har sorterat ut kläder som inte passar längre och min son är inte mer än drygt två månader gammal :)

Emelie-E
2015-11-03 17:34
#163

Jag fick igenom sonens första kläder i samband med flytten, några tårar trillade allt. Har han verkligen varit så liten?! Gick även igenom lite bilder idag från när han var bebis och jag kan verkligen inte förstå att det är samma kille som nu sitter bredvid mig i soffan och säger att han älskar mig. Nu fyller han snart 5 år. Varför går tiden så fort? :/

fridaas
2015-11-03 18:38
#164

Tiden går verkligen för fort! De här 4åren sen Alwa kom har gått hur fort som helst och speciellt det sista året sen Noel föddes, jisses

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Emelie-E
2015-11-09 12:29
#165

Sonen fick en tidig födelsedagspresent i lördags. Idag kom sonens farmor hit och kläcker ur sig att vi är dumma i huvudet och "HAN SKA VÄL FAN INTE HA ALLT!" Jag var sååå nära på att be henne fara och flyga. Vad vi gör och inte gör ska hon skita fullständigt i! Om vi vill ge sonen det han vill ha så är väl det upp till oss?! Ett ord till från den människan och hon har ett barnbarn mindre, det är då ett som är säkert..

[TanatosNyx]
2015-11-09 13:09
#166

#165 😮 exakt vad har hon som gör att du ens orkar stå ut med dylika grejor? Sådär säger man ju bara inte 💔

Emelie-E
2015-11-09 14:42
#167

#166 Jag hade lätt kunna skippa henne i mitt liv. Hon behandlar sina barnbarn så äckligt olika att det är sjukt. Känns alltid som att man gör fel och ändå bryr hon sig inte ett dugg om sonen. Detta är första gången jag på riktigt blev arg och ledsen över vad hon sa. Hon kommer jämt med kommentarer och är sur och grinig så fort vi gör något. Min man "hörde" inte vad hon gapade om. Han har en förmåga att bara stänga av när hon börjar. Men idag gick hon för långt och det sa jag till mannen också. Han sa att han skulle ta det med henne med en gång. Får hoppas han gör det. Hit är hon faktiskt inte välkommen igen förrän hon har bett om ursäkt.

Annons:
[Thiah]
2015-11-25 15:11
#168

Idag gick vi upp 4.15…eller ja vi var alla vakna och sura mellan 4.15-04.50. Sedan var vi alla tämligen glada(!!) Men vid 14.30 ringde dagis…han var hängig och inte alls sig själv vilket jag håller med om. Ingen feber, snarare undertemp men seg och hängig. Jag och joel tar en pausdag imorgon så ser vi vartåt det bär. På fredag ska jag på kryssning med jobbet och på lördag middag hos farmor. Joel har varit hängig/sjuk de flesta bjudningarna vi tackat ja till…suck :(

Destany
2015-11-25 18:47
#169

Idag har Oscar ramlat flera gånger får snart hjärtattack av den vildingen. Först ramlade han ner från en trappa på 5 steg, sen ramlade han på en isfläck o här hemma . Tack o lov skadade han sig inte nån av gångerna. Jag e sjukskriven för kraftigt illamående av graviditeten o jag känner mig så orkeslös o har dåligt samvete för jag knappt har nån energi till Oscar

JeFo
2015-11-26 21:49
#170

Vi har haft sjukstuga hela hösten känns det som. Har rekord just nu på 2v jobb utan VAB. Tröstlöst ibland! Har fixat fram julen och kommit i stämning. Ska försöka baka lite imorgon och ta en trip till skogen och fixa lite tallris. Mycket beror ju på Hollys humör. Är vår mysdag imorgon ☺️ Hon säger hej till alla just nu och är så glad. Hon låter så rolig när hon säger hej då, hon kör med bye bye. Så internationel sååå 😛 Livet känns just nu väldigt bra. Inte ofta jag kan säga det.

JeFo
2015-11-26 21:56
#171

Kan inte skriva, allt försvinner! Efter att haft sjukstuga hela hösten är vi nu uppe i rekord, två veckor utan VAB. Tröstlöst men förhoppningsvis på rätt väg nu. Fått fram julen och fått lite julkänslor… Imorgon ska vi baka och ta en trip till skogen och fixa lite tallris. Allt beror på Hollys humör. Vårt lilla charmtroll säger hej till alla och är så glad. Hon kör även med bye bye och folk tycker det är så skoj 😛 Hon har börjat förstå själv att hon är lite skojig och spexar gärna på lite extra. Livet känns just nu riktigt bra och för ovanlighetens skull känns det skönt att kunna säga det. Hoppa det håller i sig!

Marvel-lous
2015-11-28 00:25
#172

Fästmannen lyckades skada ryggen idag när han och sonen var på ett lekland. Att hoppa på studsmatta var tydligen inte den bästa idén för honom. 😂

Det betyder ingen hjälp från honom på ett tag; skulle träna efter jobbet (nu när jag äntligen fått tid till det) men det blev att åka hem direkt.
Så nu har jag städat, diskat, bakat till farmors fika imorgon (och en kaka till fästmannen) tagit hand om lillkillen och fixat kattlådan.
Tror det blir till att lägga mig på soffan nu. 😴

[Thiah]
2015-12-21 20:11
#173

Alltså herregud hur less jag är på joels mamma perioder. Det är 4-5 gången(minns inte helt) som han har en mamma period och tyvärr är denna inblandad i en trots och i en sjuk och en orolig period. Så pappa försöker hjälpa men får inte och joels trygghet är att sluta av mig håret samt vakna vid 4-5 på morgonen. Får jah en snabbis inte vara mamma.. typ bara sådär 23'timmar…. bah

[TanatosNyx]
2015-12-21 20:13
#174

Jag har en hårslitande tuttbitare. Lagom kul med influensavärk i kroppen. Kan avslöja att han fick välling idag!

Annons:
[Thiah]
2015-12-21 20:19
#175

Joel mig i ninäsan häromdagen. Vet att jag har en stor näsa mdn jösses… ;) Å flunsan är aldrig skoj. :(

Destany
2015-12-22 07:55
#176

Varit vaken i princip hela natten idag o kollat till Oscar som haft krupp inatt. När jag sa det till sambon när han gick upp fick han det till att jag tyckte han var en dålig pappa som inte hade hört sonen.. Suck

Emelie-E
2015-12-23 11:22
#177

Den här julen blir inte som alla andra jular :( det har blivit bråk mellan två systrar och dessa två vill absolut inte vistas i samma rum.. Så nu firar tre systrar tillsammans och de andra två tillsammans. Mamma har hamnat i kläm så hon kommer fira jul med sin särbo i år. Känns så konstigt att inte få fira jul med hela sin familj, framförallt mamma :(

Ria74
2015-12-29 22:17
#178

Har suttit 3 timmar i djursjukhusets väntrum i eftermiddag/kväll med nya hunden eftersom jag misstänkteatt hon hade ätit upp något olämpligt och så visar det sig att hon har maginfluensa. 2 timmars bilresa och 3 timmars väntetid för en jäkla maginfluensa 😵

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fluffis
2015-12-30 16:57
#179

#178 Men fy! Hur är det med hunden nu då? Kan inte hundar lätt få vätskebrist?

Ria74
2015-12-30 18:19
#180

#179 Hon piggnade på sig medan vi väntade och var ganska pigg när vi väl kom in. Dock spydde hon igen idag, men jag gissar på att det tar ett tag innan hon blir återställd.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2016-01-01 07:34
#181

Jag blir ibland lite less. Bor i annat land än familjen och brukar skicka gåvor vid jul och men man får aldrig ett endaste tack.Syrrans Ungar har tex egna Whatsapp men kan inte skicka ett simpelt tack…. :(

Annons:
Emelie-E
2016-01-01 11:54
#182

#181 Nä, ibland är familjen den värsta.. Trist att man inte kan visa tacksamhet :/ Idag är jag jättetrött.. Det märks att man inte är van vid att vara uppe länge längre :P Försökte sova en stund förut efter man gett sonen frukost och sånt, men det var ju inte så lätt med två katter som just då bestämde sig för att köra race i sängen.. Snart kommer mannen hem från jobb också och då måste jag väl ta mig upp ur sängen ;/ :P

JeFo
2016-01-02 10:04
#183

Du har inte gett upp hoppet än Thiah, det är beundransvärt. Dåligt att inte ens kunna skicka ett tack, det gör man! Jag är ensam med tre barn idag. Mår kast värre och skulle vilja dra täcket över huvudet. Svårt å bli frisk med barn. Är nog jobbigaste med att ha kids. Oftast är det ju sova och vila man behöver för att snabbt bli bra.

Destany
2016-01-02 21:27
#184

Efter en rolig dag på ett lekland så blev Oscar riktigt dålig nu ikväll, hostar o e helt varig i ögonen o bara gråter. Han kräkte innan idag o har bajsat 4 ggr idag. Vet helt allvarligt inte vad jag ska göra. Har gett honom Ipren o sambon e inne hos honom nu.

Ria74
2016-01-02 21:33
#185

#184 Usch stackars liten :( ring 1177 och rådfråga.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Emelie-E
2016-01-06 14:46
#186

Bah.. Dagen innan förskolan öppnar igen säger sonen att han får ont i fötterna av sina vinterstövlar. Självklart är det många minus och snö ute så han måste ha dem, räcker inte med de tjocka vinterskorna han har ;/ Så han får väl vara hemma imorgon också så får vi åka och köpa nya vinterstövlar så fort mannen slutat jobba imorgon. Så typiskt!

[Thiah]
2016-01-06 15:36
#187

Vad typiskt! Vi har runt - 20 här och då går man inte ut så joel kommer ha innedag imorgon

Emelie-E
2016-01-06 17:44
#188

Här är det inte riktigt så kallt som tur är. Imorgon verkar det bara bli -5. Så ute kommer de nog vara. Sen har vi en 10 minuters promenad till och från dagis, så vettiga skor behövs. Så nä, han får stanna hemma och åka och köpa stövlar istället :P

Annons:
Destany
2016-01-06 18:30
#189

Äntligen verkar Oscar vara fri från ögoninflammationen. Fick köra o köpa nya vinterkläder idag till honom då han växt ur overallen. Jätte svårt o hitta vettiga vinterkläder till honom men till slut hittade jag en jacka o byxor. Han e bara 2,5 o har redan 110 i kläder känns som han e mega lång för sin ålder

Emelie-E
2016-01-06 18:40
#190

#189 Oj! Min son på 5 år har 110 i kläder :P

[Thiah]
2016-01-07 05:41
#191

Ja oscar är en lång pojke :) Vi har -25 här så det blir att plocka fram åkpåsen….

Destany
2016-01-07 09:18
#192

Ja alla tror han e typ 4-5 år o blir chockade när jag säger att han e 2.5 år. Sist vi mätte honom så var han över 1 m. O han vägde 18 kg.

malinroth
2016-01-07 23:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#193

Här har vi haft mellan -30 och -40 igår och idag. Så det blir inte att vara ute i onödan.. Några korta svängar med hunden och idag blev det en sväng till affären. Igår var vi ut och bastade, var lite kallt att gå in från bastun blöt i bara handduken i -38grader :P Svante hade dock tjocka vintermössna och var väl inlindad i en filt!

Amoz
2016-01-08 14:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#194

Vi testade pure igår för första gången, lite grimarser men det gick ner!

fluffis
2016-01-08 15:04
#195

#194 Vad spännande :) Vi testade för någon vecka sen. Är min bebis den enda som inte gör grimaser? Han verkar strunta i vad han får i sig, bara han får den "riktiga" maten sen. Hungermonster :)

Annons:
Ria74
2016-01-10 07:05
#196

Mannen kom hem från en veckas jobb och började spy i går eftermiddag när jag var och jobbade. Molly och jag fick åka hem till mina föräldrar och sova här i natt. Vi har bara en toa hemma och jag är inte så sugen på att jag och dottern blir magsjuka. Visserligen har han ju förmodligen redan smittat oss så jag har väl mest legat och vridit och vänt mig och väntat på att Molly ska lägga en spya i sängen här. Blä, jag hatar magsjuka.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Emelie-E
2016-01-11 13:42
#197

Har känt mig konstig i några dagar nu. Jag mår kasst psykiskt så jag vet inte om det hänger ihop. Men jag känner mig hungrig i stort sett konstant, sådär så att det gör ont och jag blir alldeles skakig. Detta trots att jag nyss ätit. Jag känner mig kissnödig men det kommer inga mängder, inte ens på morgonen efter en hel natts sömn. Idag är jag yr och har huvudvärk. Och idag började förskolan så det blir ju självklart att man måste ut och röra på sig fast energin verkar vara som bortblåst..

Emelie-E
2016-01-11 16:50
#198

Fick hämtat hem en besviken kille från förskolan idag. De har tydligen inte varit ute och lekt alls idag(?)! Visst har det varit lite blött då det hänger regn i luften, men ungarna kan väl iaf få vara ute en liten stund? Min son såg verkligen fram emot att få åka pulka och leka med kompisarna i snön idag.

Ria74
2016-01-12 00:29
#199

Där fick dottern också kräksjuka. Hon har spytt 4 gånger på en timme nu, gissar att jag snart också har det då. Önskar bara att mannen inte lät så förvånad när jag bad honom komma hem och hjälpa till. Får se om han kommer imorgon eller inte.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Emelie-E
2016-01-12 11:37
#200

Usch, hoppas hon kryar på sig fort och att du slipper! Här är sonen hemma idag, han väckte mig en kvart innan klockan skulle ringa och sa att han hade ont i magen. Det höll i sig någon timme så nu är han som vanligt igen som tur är :)

Ria74
2016-01-12 11:48
#201

#200 Vad skönt att det inte blev något mer :) Dottern slutade kräkas efter ett par timmar och sov sen hela natten. Nu väntar jag bara på att få det.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fluffis
2016-01-18 20:59
#202

Idag har det gått från -17 grader imorse till -1 nu här hos mig i Skåne. På förmiddagen sken solen så fint och det var vindstilla så jag tog bärsjalen och en extra filt och gick ut en runda med pojken. Han tyckte solen sken lite väl skarpt när han fick den i ögonen. Han blev väl helt chockad stackaren :) Renoveringen av hallen går framåt. Halva golvet är lagt. Aldrig mer tapetsering! säger min man :)

Annons:
Ria74
2016-01-18 21:05
#203

#202 Vi har ungefär samma väder här i norra skåne :) Tapetsering är ingen lek ;) har gjort det en gång och aldrig mer.

Förskolan ringde hem dottern idag efter 1,5 timmar. Dom sa hon var ledsen och verkade ha ont nånstans, när jag kommer dit möts jag av en sprudlande glad tjej som varken var ledsen eller hade ont. Börjar bli så in i dödens trött på detta eviga ringade att man ska hämta för ingenting 😡hade hon varit sjuk eller verkligen haft ont nånstans. Men detta är ju ohållbart.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fluffis
2016-01-18 21:09
#204

#203 Drygt. Gick det bra sen resten av dagen?

Ria74
2016-01-18 21:20
#205

#204 Ja, hon är pigg, glad och frisk. Får väl försöka igen på förskolan imorgon, ringer dom då igen vet jag inte vad jag gör. Jobbet börjar bli mäkta irriterade.

Vad för golv lägger ni i hallen?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[WickedAlly]
2016-01-18 21:34
#206

Åh, tapetsering som är så roligt :)) Har hittat en alldeles ljuvlig tapet till vardagsrummet, men den var inte gratis direkt så det får vänta lite. Men jag längtar :) Har roat mig med att riva ner de gamla så länge, hittade tidning från 1971 samt någon sorts plastmatta under. Nu ska det upp easy cover först och främst.

Amoz
2016-01-18 21:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#207

Ska börja plugga igen, idag var första träffen och Elliot var med, det gick väldigt bra och han är inte ensam liten att vara med (har varit jättenervös för hur folk skulle ta det att han är med) :) Sedan hade jag beställt saker för att göra amningshalsband/aktivitetshalsband och de hade kommit så det har blivit ett sånt än så länge. Det fick godkänt från Elliot :P

Ria74
2016-01-18 21:53
#208

#206 Kul 🤫jag har tapetserat en gång och då fick jag stå och hålla tapeterna medan dom torkade annars trillade dom ner. Funderade starkt på att spika upp dom 🤪

#207 Ser ut som det fick väl godkänt 👍

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

fluffis
2016-01-19 08:51
#209

Skönt att hon mår bra Ria. Det är nog inte dumt med en dyrare tapet Ally. Då förutsätter jag att den är enklare att sätta upp :) Vi gick enbart på utseendet och då blev det en billig som visade sig vara en papperstapet som det ska limmas på innan den sätts upp. Mönsterpassningen passade väl sådär… I hallen har vi sex dörrar, ett valv och ett fönster så det blev mycket skärande. Igår var jag glad och ville hänga upp en spegel. Ritsch så skrapades en bit tapet av. Den verkar känslig. Och jag som tänkt hänga krokar på en hel vägg så att jackorna hänger direkt emot. Kanske inte så smart idé. Golvet är ett klickgolv av linoleum. Mjukt och skönt och fem gånger dyrare än våra andra laminatgolv. Det måste vara bra! :) Nu ska vi åka iväg och titta på en matstol till liten buse :)

Annons:
soundtrack
2016-01-19 10:22
#210

Vi renoverar också hall! Inget golv dock, nöjer oss med att måla bröstpanel och trappräcke samt tapetsera. Vi har aldrig tapetserat förut men det går över förväntan trots att vi har en valvbåge, 5 dörröppningar plus ytterdörr och ett fönster att tapetsera runt/över (så lika jobbigt läge som er då fluffis). Det är inte många våder som bara är vägg rätt upp och ner.. Och så lite mönsterpassning på det. Vi hade också kärat ner oss i en svindyr tapet först (900kr/rullen…). Som tur var letade vi lite till och hittade en som var ganska lik utseendemässigt för bara 300kr/rullen, klart rimligare när det går åt sådär 5 rullar. Vår tapet är iaf sån där man limmar på väggen, annars hade vi nog gett upp direkt :P

fluffis
2016-01-19 11:17
#211

Ja, trixigt är det soundtrack men ni verkar klara av det bra :) Vår tapet kostade 298 kr och vi köpte 10 rullar så det blir ju lite pengar av det. I efterhand hade jag hellre gett mer för en tapet där man limmar på väggen istället. Jagär hemma igen med en Bassonstol som är fin men vet inte riktigt om den passar bordet. Den är lite för låg och låren slår nästan i bordet. Dumma kant. I värsta fall får vi plocka fram klaffen till bordet.

fluffis
2016-01-19 11:34
#212

Pilligt ärdet soundtrack men ni verkar klara av det bra. Nu i efterhand hade jag hellre gett mer för en bra tapet där man limmar på väggen. Vår kostade 298 kr och så 10 rullar. Blir ju ändå en del. Har kommit hem med en begagnad bassonstol. Fin men passar i te riktigt till vårt bord. Lite låg och låren slår i kanten (bräda som sitter under bordet). I värsta fall får vi använda klaff till bordet. Självklart visade gps:en fel och jag körde en mil för långt på en väg som hade fyget igen. Läskigt. Glad att jag inte körde igårkväll i mörkret som vi hade bestämt frånbörjan.

[Fixade dubletten/ Thiah)

Denna kommentar har tagits bort.
soundtrack
2016-01-19 12:08
#214

#212 men ni måste nästan ha haft otur med tapeten, jag trodde att typ alla tapeter idag var sånna som man limmade på väggen!?

fluffis
2016-01-19 12:20
#215

#214 Kanske det. Men vi kollade på typ en miljon tapeter innan vi hittade en som vi ville ha :) Denna blev det: http://tapet.se/tapeter/options-411702/?group=prod_brd-s1%2F71

Emelie-E
2016-01-19 17:35
#216

#203 Har du pratat med förskolechefen? För det där kan ju inte vara okej att göra. Här snöade det massa i natt så i morse när vi skulle gå till förskolan så var gångbanorna oplogade. Då vi har en bit till dagis så blev sonen jätteledsen efter halva vägen för att det var så tungt att gå :( Vägen hem gick lite lättare då allt var plogat iaf, men sonen skulle absolut klättra i varenda snöhög och gå i varenda snödriva längs vägen hem. Det tog en stund att komma hem kan jag tala om :P Och så klart blev han trött i benen efter ett tag, så då fick vi gå långsamt.. Vi har en jättebra genväg att gå, men nu när det är en massa snö är det nästintill omöjligt att ta sig upp för en brant grässlänt för att sedan ta sig upp genom skogen över berget. Det var kul med snö, nu får det gärna bli varmt igen :)

Annons:
[Thiah]
2016-01-19 18:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#217

07.30 snöstormsmorgon…. vi plogade vägen till dagis. Borde tagit betalt ;)

[Thiah]
2016-01-19 18:12
#218

Ljusen man ser längst bort är joels dagis. Vid detta laget rann svetten och glasögonen immade igen. -27 ute dessutom

malinroth
2016-01-19 18:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#219

Jag känner en kille som kommer bli lycklig den 24/2! :D Han är helt cykeltokig och ska jämt vara och pilla och titta på andras cyklar, stora som små! Ska bli så kul att se vad han säger när han får sin första egna cykel!

JeFo
2016-01-19 18:37
#220

Wow Malin! Kommer bli coolaste killen i "stan" ju 😃 Här plogar de hela nätterna när snön faller. Måste vara tungt och vara plog Thiah! Min lilla feberlisa är inte pigg än. Stumpan. Kramig och mysig som aldrig förr och hon kollar tv, hon som aldrig kan sitta stilla.

[WickedAlly]
2016-01-19 18:50
#221

Vilken cool cykel Malin, den blir han garanterat lycklig över :) Vi har också tänkt ge en cykel i två tvåårspresent men det är först i april :)

fridaas
2016-01-19 19:55
#222

Här var det mängder med snö imorse när jag gick av nattpasset. I vanliga fall tar det 15min hem, men imorse tog det 40.. Oplogat större delen av vägen och där det var plogat var det snorhalt istället. Förhoppningsvis är det bättre nu när jag snart ska åka tillbaka till jobbet igen

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Thiah]
2016-01-20 06:33
#223

Vi tänkte också ge en cykel i två års present i april. :)

Annons:
malinroth
2016-01-21 11:56
#224

Ja jag är helnöjd, fick googla endel för att hitta den rätta. Min systerson fick en balanscykel när han var liten men den var som så dålig kvalitét, den här är betydligt mer rejäl med aluram och lufthjul som en vanlig cykel. Hoppas bara att han kan använda den, han kan vara i kortaste laget men sadeln gick att sänka långt ner så jag hoppas det funkar mot sommarn iaf. April känns ju lite mer lämplig årstid att få en cykel. Svante lär ju inte kunna använda sin förrän i mitten av Maj eller något :P Men men jag tror inte han bryr sig så mycket om det, vi kanske kan tjuvträna lite inne hos moster under tiden. ;) Längtar så att se hans min :D Trist att ni är sjuka JeFo! Här är det väldigt många som är sjuka. Både magsjuka och förkylningar som går. Vi har klarat oss bra men man vet ju aldrig när det slår till. Svante har bara varit sjuk två ggr sedan 24/8 när han började dagis! Och då har det varit både lindrigt och kortvarigt, helt otroligt! Krya på er!

[Thiah]
2016-01-24 10:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#225

Här snöar det friskt idag. Tur att jag lånat pulka från jobbbet.

[Thiah]
2016-01-24 10:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#226

Det här med att skotta/ploga tror inte grabbarna på idag. Första plogarna åkte iväg när vi gick ut 10.30. Bor precis bredvid deras garage…latmaskarna ;)

Destany
2016-01-24 11:20
#227

Går magsjuka på jobbet. Jag mår ju illa alltid nu när jag e gravid men mår konstigt idag så jag e hemma sjuk idag. E helt slö o svimfärdig. Sonen ville ut o åka pulka så det roar sambon o sonen sig med medan jag gosar med katten i soffan. Har inget immunförsvar nu känns det som. Var orolig för Oscar innan att han inte pratade men nu har det släppt verkar det som. Han säger många meningar o pratar i ett.

malinroth
2016-01-24 14:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#228

Svante åkte på magsjuka någon imme efter att jag skrivit i torsdags att vi klarat oss så bra hittills.. :P I fredags blev jag dålig och sen på fredag kväll när jag kände mig lagom trött och urlakad vaknade Svante med nästan 40 graders feber. Phu. Men nu börjar vi piggna till igen. Hoppas vi gjort bort att vara sjuka för ett tag nu. Nu håller vi på att tvätta upp alla nerkräkta kläder..

fluffis
2016-01-24 15:24
#229

Vi har kommit så långt med hallen att vi var på Ikea idag. Det var lugnt när vi kom dit på förmiddagen. Sen var halva Skåne där kändes det som. På vägen hem blev det gnälligt i bilen och mamma hade glömt napp. Fy skäms på mig. Därför funderade vi på att skippa Ica kvantum på hemvägen men vi åkte dit ändå. Vibjörn fick sitta i kundvagnen för första gången och det var så skoj så han tjoade i hela affären! :) Han försökte käka upp kupongerna också :) Har även fått tag i en begagnad babybjörnpotta. Glad mamma idag :)

Amoz
2016-01-24 20:51
#230

I morgon ska sambon vara helt själv med liten under några timmar… Han har varit det en gång innan och då gick det bra men sedan har han vägrat flaska. Nu har vi fått honom att flaska så jag hoppas att det håller i morgon och övermorgon när jag behöver vara i skolan några timmar

Annons:
Ria74
2016-01-26 14:39
#231

Bestämde mig för en vecka sen att jag skulle ta ett test för att kolla om jag var immun mot vinterkräksjukan eftersom alla får det här hemma utom jag.

Fick svar idag och japp det är jag 😃är rejält glad att jag slipper just den skiten.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

soundtrack
2016-01-26 14:42
#232

#231 Kan man testa det!? Jag tror bestämt att jag är immun (aldrig varit magsjuk i vuxen ålder, och då jobbar jag ändå inom vården och stöter på calici-virus väldigt ofta). Skulle vara kul att se om det är så eller om jag bara haft tur.

fridaas
2016-01-26 14:47
#233

Undrar också då jag inte heller blir sjuk, nu lär jag säkert bli det bara för det. Men hur många som helst på jobbet är hemma med magsjuka nu men inte jag

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Ria74
2016-01-26 15:06
#234

#231 Ja, det gick bra att köpa på apoteket och själv skicka in 🙂det är ett sådant här test jag använde: http://www.apotea.se/självtest-vinterkräksjuka-1-st

Jag har jobbat med barn och blivit spydd på ett antal gånger utan att få det så jag testade. Det enda jag undrar nu är om jag kan sprida det vidare fast jag själv inte blir sjuk? 🤔

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

soundtrack
2016-01-26 15:21
#235

Oooh, måste nog kosta på mig ett sånt! Du kan ju sprida det genom att du tex får viruspartiklar (läs;kräks och bajs) på händerna och hanterar föremål/mat/etc som nån annan sen i sin tur kommer i kontakt med. Men jag tror inte att du kan bära runt på det i kroppen så att säga.

Ria74
2016-01-26 15:26
#236

#235 Händerna är jag väldigt noga med, tvättar dom ofta när någon är sjuk. Läste nånstans att viruset kan överleva på ytor och textilier i upp till 3 veckor efter smittan kom dit.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
2016-01-26 17:57
#237

Om jag får bestämma har joel nu slutat använda napp. Så det så! ;)

Annons:
Emelie-E
2016-01-27 14:37
#238

Här har all snö försvunnit och måste erkänna att det är lite tråkigt. Jag avskyr vädret som är nu, 8 grader, regn och blåst. Vägen till dagis har blivit kortare i och med att vi kan ta vår genväg nu när snön är borta. Men nu vill man ju inte ge sig ut alls istället.. Men ut måste jag. Ska hämta liten om en timme. Får hoppas att mitt nya paraply är bättre än det gamla som blåste sönder totalt i höstas :P

fluffis
2016-02-02 17:05
#239

Vi är inne i utvecklingsstadium 5 nu enligt graviditets- och babyappen. Eller rättare sagt bebisen är det :) Han sover lite oroligt om nätterna, har svårt för att somna på dagarna och illvrålar ibland när man går ut från rummet. Och så lite förkylning och svullen hals på det. Gaah!

Emelie-E
2016-02-03 20:21
#240

Waah.. Liten börjar bli stor.. Idag kom brevet om skolval i brevlådan. Jag.vill.inte.! Vart tog min tvååring vägen? ;S

fluffis
2016-02-07 20:45
#241

Vilket underbart väder det var i förmiddags! Var ute och gick med vagn och bebis medan maken sågade och bankade järnet med foder och golvlister i hallen. Vi fick upp krokar till jackorna också. Det som saknas är garderob, stor matta och trösklar. Typ :)

[WickedAlly]
2016-02-07 20:59
#242

Verkar ha varit sol överallt förutom här idag, haha. Men det var uppehåll på förmiddagen i alla fall, vi var ute och grejade i trädgården allihop. Eller ja, David sov i vagnen :) Har tjuvstartat med sittdelen nu, men han ligger för det mesta ner ändå.

[TanatosNyx]
2016-02-07 21:01
#243

Nä, vi har haft spöregn idag :P

Emelie-E
2016-02-11 19:48
#244

Då tror jag att magsjukan har hittat hit.. Sonen spyr och jag har ont i magen.. Det kom väldigt lägligt detta med en make som nu i denna stund är på väg till Tyskland. Hade behövt lite hjälp här hemma känner jag. Hoppas verkligen att detta blir kortvarigt.

Annons:
fluffis
2016-02-11 19:57
#245

Vad jobbigt med magsjuka 😕

Hos oss har det varit väldigt bra igår och idag. Vibjörn är förändrad. Sover djupare och längre på dagarna och det är inte svårt att få honom att le. Helt underbart! 🙂

Destany
2016-02-12 18:04
#246

Nu har hela familjen fått influensan. Jag fick det idag o det e en pärs o ta hand om en halvsjuk 2.5 åring själv som gnäller o piper hela tiden. Nu e tack o lov sambon hemma så nu rör jag mig inte från soffan

Ria74
2016-02-12 18:31
#247

#246 Nämen stackare :( hur är det med lillkillen idag? Hoppas du snart mår bättre, vet hur jobbigt det är när både man själv och barn är sjuka samtidigt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Destany
2016-02-12 20:46
#248

#247 han e på bättringsvägen. Har ingen feber idag. Har busat järnet med sin pappa sen han kom hem. Han vill fortfarande inte äta o absolut inte välling som han levde på innan. Han har druckit bra idag oxå så märks det går på rätt håll. Hans pappa har hostan kvar annars e han bra. Jag däremot känner mig döende hehe. Vara gravid o ha influensan är inget o rekommendera

[WickedAlly]
2016-02-12 21:10
#249

Urk för influensa, här är maken rätt dålig men inte värre än att han glömmer av det då och då ;) Har kurerat honom med pizza, Alvedon och nässpray i alla fall. Verkade göra susen. Själv snorar jag men inget mer, och det kan jag väl leva med. Jag sitter och spanar på vårskor till wilmer, egentligen behöver han inga nya men det finns så många fina så jag har svårt att låta bli. Har hittat ett par zebrarandiga kavat med gula snören som är så himla tjusiga, men priset. Vettetusan om det är värt det för ett par skor han egentligen inte behöver..

Destany
2016-02-14 15:59
#250

Varit hos läkaren idag då jag hostar så jag spyr hela helgen. De tog emot mig meddetsamma pga att jag e gravid o har astma. Jag hade tydligen feber idag med jag som aldrig har feber. Jag fick två sorters hostmedicin så nu hoppas jag att de hjälper så jag piggnar till. Oscar är fortfarande dålig så känns som det blir VAB lite till. Tur det finns barnfilmer så vi kan mysa till. Han e pappig annars men nu e det bara jag som gäller

fluffis
2016-02-15 17:41
#251

Huh. Hur är det idag Destany?

Vi invigde minsann hallen under helgen. Den hallen som vi började renovera 21 december. Den är inte riktigt 100 % färdig men ändå. Så skönt!

Annons:
fridaas
2016-02-15 18:20
#252

Är så less på allt just nu.. Alwa har hål i tänderna, så ett av dem måste lagas snarast, de andra var små än så länge. Sen kommer vi till förskolan och där tycker de att hon har problem med motoriken och då speciellt när hon håller i bestick eller ska bre smörgåsen, ingenting som vi lagt märkte till hemma dock. Sen slog jag kullerbytta i städskrubben på jobbet för att städerskan inte kan plocka iordning, men man får inte klaga på henne för chefen.. Att det ser värre ut än innan när hon har "städat" blundas det om. Och Noel har fått för sig att det är morgon vid hal 6 varje morgon nu, trots att han alltid har sovit länge tidigare..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Destany
2016-02-15 19:05
#253

#251 idag har nog varit den värsta dagen hittills. Spytt säkert 10 ggr idag o inte fått behålla nån mat. Massa slem som ska upp. Jag sov bra inatt på cocilana men sonen har hostat halva natten. Han har börjat piggna till så han e busig medans jag e halvdöd hehe. Han ska stanna hemma imorn också från förskolan då han e så dålig på nätterna

fluffis
2016-02-15 20:00
#254

Usch och ve för hål i tänderna och att kräkas.

Emelie-E
2016-02-17 13:27
#255

Fick reda på igår att 16 av 17 barn på sonens avdelning var magsjuka i helgen 😱 Helt sinnes..

[WickedAlly]
2016-02-17 13:45
#256

Men hjälp :o Vad jag inte ser fram emot förskola..

Vilsen M.S
2016-02-18 10:30
#257

Både min man och son var förkylda förra veckan(mild förkylning) men jag har "peppar peppar men ta i trä" klarat mig från det ( men har känt mig lite hängig till o från, men det har gått över lika snabbt som det har kommit). Kanske jag åker ditt nästa förkylningssväng.🤫

[Thiah]
2016-02-18 16:51
#258

Inser just hur mycket kläder vi har som aldrig hinner användas. Utebyxor, fleecetröjor, fleecedräkter osv… 92 är denna vinter och vintern är ju just slut :(

Annons:
fluffis
2016-02-18 17:21
#259

Är vintern slut? Tror du inte det kan komma några omgångar till Thiah? 🙂

Sarah
2016-02-18 17:28
#260

Vad skönt att veta att vintern är slut! :) ;)

[Thiah]
2016-02-18 17:30
#261

Ja alltså mera -25 blir det inte här och då är ju vintern slut. Nu är vi runt -5 som mest. Finsk vår ;)

fluffis
2016-02-18 17:31
#262

"Finsk vår", lol.

[Thiah]
2016-02-18 17:34
#263

#262 ;)

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: