Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 2112 ggr
[Thiah]
6/30/15, 6:57 PM

Bästa barnsängen?

Vi har börjat fundera på barnsäng åt vår lilla 14 månaders krabat. 

Ganska typiskt så började jag glo på ikea. Vi vet inte riktigt något om vilken sorts säng förutom att den behöver ha lite skydd + vara någorlunda billig. 

Vilka sängar har ni? Vad tycker ni såhär i efterhand att ni borde tänkt på? Vilka andra tips har ni för oss "barnsängs noviser"?

Annons:
VildaVittra
6/30/15, 7:09 PM
#1

Hade jag barn skulle jag köpa en vanlig 90 säng i trä och borra två hål att sätta en vanlig planka i med metallrör längs långsidan utåt rummet. Då räcker den sängen långt upp i åldern och kan även målas om.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Thiah]
6/30/15, 7:12 PM
#2

#1 Finns sådana på ikea med den där kantbrädan. Finns även ganska simpla som är förlängbara. Lutar nog åt en av de där simpla, redan långa.

VildaVittra
6/30/15, 7:19 PM
#3

#2 Tycker du gör rätt i att luta mot en fullång, den går ju att använda som gästsäng, sedan vet man ju inte hur ekonomin ser ut i framtiden och en tonåring vill ju inte ligga i en utdragssäng direkt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Thiah]
6/30/15, 7:21 PM
#4

#3 Vi  har en bäddsoffa så gästsäng behöver vi inte. Men jag tänker på det där med ekonomin. Vi har en lång pojk redan nu och växer han som vi tror är det lika bra att köpa en rejäl säng redan nu. Sen sover han redan nu mestadels i vår säng så han är van vid att sträcka ut sig (snurra runt, upp, ner, höger, vänster, under, över, genom, på…. 😂)

[TanatosNyx]
6/30/15, 8:07 PM
#5

vi är på väg att hämta upp vår 105-säng ur förrådet åt Alvin snart 😛 vi kommer att säkra den bara. Detta pga att våran 140 säng är aningens för trång för att samsova säkert 🤪

[WickedAlly]
7/1/15, 1:08 PM
#6

Går med samma funderingar nu i samband med flytten, kommer inte köpa en ny spjälsäng till lillebror utan han får ärva Willes istället så köper vi en stor säng till honom. Lutar åt en fullång här med, de är ju attans gulliga de där växasängarna men det känns inte så praktiskt.
Wille snurrar som en tok när han sover och vaknar ibland av att han slår i spjälorna, så en större där han har god plats att bre ut sig låter vettigast. 

Men ja, vilken?

Annons:
[WickedAlly]
7/1/15, 1:43 PM
#7

Ikeas Brimnes är ju fin förresten, praktiskt med förvaring :) 
Eller deras Hemnes, den är det ju lite bättre kanter på.

Upp till toppen
Annons: