Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1981 ggr
Velinga1984
6/30/15, 1:00 PM

Sova på golvet, 18 månader

Jag kan inte komma ihåg att min äldsta son sov på golvet. 

Men min 18 månaders pojke sover helst på golvet, ibland nattvandrar han och det slutar med att han lägger sig på sin matta i sovrummet. Där kan han sova hela natten. 

Just nu sover han middag på golvet i vardagsrummet, han vägrade sova i sin säng, i min famn eller ens i soffan. Han gallskriker tills han får sova på golvet, och ja det får han göra om han vill. Det mest knepiga är att han sover endast middag på golvet när pappan jobbar. Är hans pappa hemma så går han själv in i sängen och lägger sig efter maten. 

Har ni varit med om detta på era barn? Underbara 18-månaders trots :)

Annons:
Intehärutandär
6/30/15, 1:55 PM
#1

Kan det vara så att han är varm? Golvet är ju svalare. Prova att lägga en skummadrass på golvet, som Ni också kan ha till sagostunds-mys på dagtid?

Min 16-åring går i sömnen varje natt. Men han hittar alltid tillbaka till sin säng. På somrarna ville han alltid ligga på vår inglasade balkong i förra lägenheten. Och helst bara på "gräsmattan", eller madrass om jag fick bestämma (ville ju inte att han skulle bli kall underifrån).

[Thiah]
6/30/15, 3:06 PM
#2

Eller så kanske han vill ligga hårdare?

[TanatosNyx]
6/30/15, 8:10 PM
#3

jag hade en period då jag sov i bokhyllan- Jag minns det till och med. Det var det svala hårda som lockade.

Velinga1984
7/1/15, 8:06 AM
#4

#3 Vet du hur gammal du var då?

fackdack
7/1/15, 9:35 AM
#5

Min 15 månaders dotter hon vill helst somna in på våren matta med med våra hund. Det är hennes speciella. Brukar sitta och sjunga för henne i hennes säng. Men när hon nästan sover får hon värsta kicken och springer ut till våren hund och lägger sig där sen när hon har somnat bär jag alltid in henne. Om inte dom båda somnat i mystältet på middagsturen :)

[TanatosNyx]
7/1/15, 2:30 PM
#6

#4 dagisålder, 4-6 nåt? äldre iaf eftersom jag minns det

Annons:
mnilep
7/2/15, 11:16 PM
#7

Min tös blir 18 mån den 6e nu och hon har också börjat vägra sängen och väljer golvet, en kväll här när det var dags för o natta så gick hon ur sängen ett par gånger & jag låg kvar för hon brukar komma tillbaka, gick ur efter en stund och hittade henne sovandes med kudde & filt på golvet i köket framför frysen.. Så har fått börja lägga ett tunnare täcke på köksgolvet för där somnar hon numera, både på dagen och kvällen.. Ibland somnar hon ju i sängen med men hon väljer golvet framför den haha :) har också undrat men tror även jag att det handlar om att det är svalare, för hon har gjort det mer nu när det varit så varmt sista tiden.. Sen sover dom ju även på madrasser på golvet på dagis :)

AnnaFagerell
7/3/15, 1:04 PM
#8

Mina barn har gärna sovit på mattorna på golvet när de varit mellan 1-2 år gamla. De kunde leka och sedan somna på golvet så jag la bara en filt över 😃

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: