Annons:
Etikett13-barn-med-funktionshinder
Läst 6070 ggr
PennyTrollet
2015-02-27 22:21

Muskulär hypotoni

Jag har en son som blir 6 år i maj som fick diagnosen Muskulär hypotoni när han var 3 år och han är även överrörlig i handlederna. Min andra son har precis fyllt 3 år och nu finns det misstanke om att även han är överrörlig men i både handleder och fotleder. Remiss är skickad till sjukgymnast. Känns inte alls kul att gå igenom det igen. Jag hittar ingenstans där det finns fler med denna diagnos. Har läst mig till att denna diagnos är vanlig i kombination med t.ex down syndrom eller adhd.  Men just nu verkar det inte som mina söner har någon mer diagnos förutom detta.

Jag känner mig ensam i detta då jag/vi inte får någon hjälp alls från sjukgymnast eller liknande. Vi fick en diagnos och sen var det färdigt typ.

Finns det någon mer härinne som har barn med denna diagnos (ensam eller tillsammans med annan diagnos) eller är vi sällsynta?

Annons:
[Dark-lord]
2015-02-27 22:23
#1

Ärligt talat, vad spelar ord på papper för roll? De är dina barn alltid oavsett, du bör alltid älska de i nöd och lust oavsett om de är annorlunda. Inget fel med att vara annorlunda.

PennyTrollet
2015-02-27 22:25
#2

Har jag uttryckt mig i att jag inte skulle älska mina barn vare sig de har en diagnos eller inte? Det jag är ute efter är att möta på andra med samma diagnos att prata erfarenheter med. Få hjälp av när det kommer till att börja skolan, träning eller annat som man kan behöva ventilera med. Jag skulle aldrig sluta älska mina barn bara för att de har en diagnos.

Missuppfattade du mitt inlägg medvetet eller är du bara dum?

[Dark-lord]
2015-02-27 22:31
#3

#2 Du verkar i varje fall inte särskilt kärleksfull, kallar oskyldiga personer som är yngre än dig för idiot. 

Jag menade bara att det inte spelar någon roll om de har diagnos, man behöver nödvändigtvis ingen specialhjälp av andra föräldrar eftersom att alla barn är olika trots allt oavsett. Finns olika former av allt, och alla har olika personligheter!

PennyTrollet
2015-02-27 22:34
#4

Du förstår fortfarande inte vad jag ville med mitt inlägg. Om du inte har något att tillföra i ämnet kanske du borde sluta skriva.

Jag behöver ingen specialhjälp från andra föräldrar. I slutändan gör jag väl som jag vill med mina barn. Men jag skulle ändå vilja ha andra föräldrar med liknande erfarenheter där man kan bolla tankar och ideér.

Kärleksfull? Du påstod ju direkt att jag inte älskade mina barn. Så du är ju inte speciellt kärleksfull du heller i så fall.

JossanH
2015-03-02 15:42
#5

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med erfarenheter inom dina barns diagnos, men ville bara skriva att jag förstår att du söker andra med liknande problematik. Att få prata med andra, få tips och idéer kan ha oerhört stor betydelse när det kommer till att hjälpa sina barn och ge dem det stöd de behöver. Lycka till!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aleya
2015-03-02 17:59
#6

#1 jag fattar det som att ts vill ha någon att prata med som har samma diagnos eller dylikt. Handlar nog inte om kärlek eller inte till sina barn. Ts… det finns ingen förening? Dom kanske kan hjälpa. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
PennyTrollet
2015-03-02 18:30
#7

Ja, jag vill få kontakt med andra i samma sits och utbyta tips och erfarenheter. Ingenting annat. Jag vet faktiskt inte om det finns någon förening. När vi var hos sjukgymnasten och fick diagnosen så fick vi ingen information alls mer än att det handlade om musklerna. Det jag vet nu har jag fått ta reda på själv och upplevt med min son.

Upp till toppen
Annons: