Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 775 ggr
[Torpedtass]
2/27/15, 3:51 PM

Endast med sin förälder.

Någon här inne med ett barn som absolut inte leker på egen hand? Är ni alltid med barnet? Har ni hittat någon magisk sak som barnet gärna leker med på egen hand?

Min äldsta dotter leker endast om jag är med, bygger endast om jag är med, ritar endast om jag är med, ser på film endast om jag är med osv. Förstå mig rätt, jag älskar att umgås med henne men någon gång hade jag önskat hon kunde leka med sina leksaker eller sin syster så jag kan få lite ro.

Annons:
ChristineL
2/27/15, 4:24 PM
#1

Generellt vill Nova gärna att jag är med, men räcker oftast med att jag är i samma rum som hon. Hon leker mest aktivt med sin pappa på kvällarna när han kommer från jobbet. Då kan hon tom bli arg om jag visar mig :P

PogoPedagog
2/27/15, 5:13 PM
#2

Bastian 2 år leker helt med mig. Men om jag är upptagen tar det 15-30 min innan han blir så uttråkad att han leker själv och då leker han jättebra med olika saker. Hur länge har du väntat ut ditt barn?

[Torpedtass]
2/27/15, 5:16 PM
#3

#2 2-4tim beroende på vad jag varit upptagen med men hon går då mest bara runt, står still eller sitter någonstans och stirrar.  Hennes lillasyster leker med diverse saker och händer väldigt enstaka gånger att hon går och sätter sig och leker med sin lillasyster annars är det mig hon vill vara med hela tiden.

Ria74
2/28/15, 3:36 PM
#4

Molly leker själv ibland, men vill helst att jag ska vara med i leken. Men lagar jag mat t.ex så räcker det oftast med att jag är i samma rum och pratar med henne under tiden.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Torpedtass]
2/28/15, 8:01 PM
#5

#4 Lagar mat gör vi tillsammans, likaså bakar osv.
Kan detta har att göra med att hon har separationsångest som då är mest riktad mot mig? Hon kan inte skiljas från mig överhuvudtaget utan vill vara runt mig jämt.

Upp till toppen
Annons: