Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 12891 ggr
mnilep
2015-01-28 22:13

Nattblöja?

Finns det speciella nattblöjor som klarar 11-12h? Min tös på ett år lägger sig vid ca 19 & får välling & sover sen hela natten fram till ca 06:00 & sista tiden har det dels hänt en olycka, pyjamasen har varit fuktig och blöjan är kanonfull! "/ De senaste nätterna har det verkligen luktat kiss när jag kommit in i sovrummet… Så tips på blöjor eller får jag helt enkelt väcka henne & byta & sen vara vaken flera timmar? "/ det har ju fungerat så bra & hon behöver verkligen denna sömn "/ Kan tillägga att vi har libero comfort, är SUPERNÖJD med dom, fungerar kanon… Fram tills jag började märka av detta "/

Annons:
Inkanyezi
2015-01-28 22:20
#1

Jag har varit med om samma problem och löste det med att byta mitt i natten på sovande barn. Om du kan vakna mitt i natten och somna om och byta på ett sätt som inte stör för mycket, så kan det funka. Jag använde tygblöjor på den tiden, och de har inte jättestor uppsugningsförmåga. Det var ganska lätt att byta utan att väcka barnet, och för oss underlättades det av att jag då var tidningsbud och klev upp strax före tre på natten för att dra iväg på tidningsturen.

JossanH
2015-01-28 22:20
#2

Gå upp i storlek? Är det minsta lilla kiss i blöjan på natten när dom är så pass stora så byter jag direkt för att minska risk för läckage då de kan kissa såna otroliga mängder. Hon somnar inte utan välling? Annars kanske ni kan ge vällingen lite tidigare och vänta lite innan läggning så kanske hon hinner kissa innan

Sajtvärd på Iller.ifokus

mnilep
2015-01-28 22:27
#3

när hon var mindre böt jag alltid flera gånger på natten utan att hon vaknade men det har inte behövts förrän nu igen, får prova mig fram helt enkelt. Nästa storlek blir så enorm på henne men funkar det ej att byta så får jag köpa nästa storlek helt enkelt :) Välling har tyvärr blivit en vana för henne att ligga o mysa med i sängen till hon somnar, har försökt att ge tidigare & sen lägga men det blir livat värre utan välling "/

Inkanyezi
2015-01-28 22:41
#4

En liten varning om välling i sängen att ligga och mysa med.

Att dricka välling ur flaska liggande är en av de vanligare orsakerna till öroninflammationer hos barn. Det är en väldigt enkel mekanism bakom. När man ligger ner med flaskan och snuttar, kan välling rinna via bihålorna och ut i innerörat. Små rester av välling kan innehålla bakterier, eller ger åtminstone näring till bakterier om sådana finns, och det kan få en öroninflammation att blossa upp.

Så skulle ditt barn råka ut för öroninflammation, ta i så fall bort nattningen med flaska, eftersom det kan vara en orsak.

[WickedAlly]
2015-01-28 23:54
#5

Du kan ju minska vällingmängden lite i taget, antingen tills ni slutar helt eller åtminstone tills mängden är såpass liten att det märks på kissmängden.

Och om ni inte redan gör det så kan ni ju införa en pottrutin innan läggdags, så att hon får ur sig det som finns just då.

Velinga1984
2015-01-29 07:29
#6

Vi har samma problem här hemma. Sonen på 13 månader är i princip alltid våt på morgonen. Även om han får sin välling 30-60 min innan läggning och ny blöja precis innan läggning.

I sonens fall beror det på att blöjkanten viker ned sig, han sover mest på mage så vi har provat body, hel pyjamas men även en större blöjstorlek men inget fungerar. Han sitter gärna på pottan men kissar inte då. Eftersom han ligger på mage så är det väldigt svårt att byta blöja mitt i natten, så även om jag inte kan komma med råd så genomgår vi samma sak.

Annons:
Destany
2015-01-29 07:48
#7

Vi hade oxå det problemet o vi använder lite större blöjor på natten. På dagen använder vi up and go o på natten använder vi tejpblöjor i en storlek större o det funkar bra. Det läcker inte.

ChristineL
2015-01-29 08:08
#8

Prova en storlek större, vi gjorde det efter tre nätter i rad med kiss på pyjamasen och sen dess har det inte varit ett enda läckage.

PogoPedagog
2015-01-29 08:46
#9

Vi kör ofta pamper baby dry på natten. Den kan hålla löjliga mängder vätska.

Men säger som övriga, prova större strl.

mnilep
2015-01-29 13:25
#10

Skönt att vi inte är ensamma om det iaf, får prova större blöjstorlek som ni skriver! :) kan bli problem o byta blöja när hon sover också eftersom hon snurrar runt så o ligger lite hur som helst! Så får vi se hur det går :)

OlgaMaria
2015-01-29 13:37
#11

Vi har olika blöjor för natt och dag. Det är inte särskilda nattblöjor men de vi har på natten är en storlek större och kanske bättre, dyrare i alla fall. De håller bättre en hel natt i alla fall. På dagen känns det onödigt att använda dem så då har vi en storlek mindre av billigare märke som funkar hur bra som helst under dagen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Niini
2015-01-30 13:13
#12

Vi kör på Libero Comfort strl 5 på dagen och 6 på natten. Funkar prima :) Sonen sover 21-9/10 :)

Syntium
2015-02-05 14:29
#13

Min ettåring har strl 4 på dagarna och 5 på nätterna, Pampers, men det räcker inget vidare. Ska man köra strl 6 eller finns det nåt märke som är bara helt fantastiskt bra? Han ligger på magen och sover också.


"I'm too old for this shit."


Annons:
Destany
2015-02-05 14:32
#14

Vi har köpt pampers babydry nu o vet inte om det e blöjornas förtjänst men han har börjat sova bättre på natten

mnilep
2015-02-15 16:14
#15

Enda som fungerar är en storlek större på blöjorna på nätterna! :) välling kan inte uteslutas, minska mängden eller mjölk istället har inte gått "/ så nu har vi libero comfort 5 på dagarna & 6 på nätterna :) de blir rätt så enorma på henne haha men det fungerar! :) skönt!

Upp till toppen
Annons: