Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 769 ggr
Velinga1984
10/26/14, 6:32 AM

VIlken typ av potta?

Inom kort tänkte jag introducera pottan till min 10 månaders. Äldsta sonen introducerades till pottan när han började gå, och då gick vi på toaletten ihop. Ibland satt han på pottan medan vi läste en max-bok eller sjöng. Han blev blöjfri på dagtid rätt tidigt men tyvärr rann det ut i sanden då både förskolan och hans pappa vägrade låta honom vara utan blöja. 

Men vilken typ av potta är bäst? Finns ju de som sjunger och trallar, en vanlig enkel potta eller bara en vanlig toalettring?

Annons:
[Thiah]
10/26/14, 8:15 AM
#1

Vi har fått en toalettring men kommer använda oss av en vanlig hederlig plastpotta. Kanske kommer skaffa två så att man kan ha dem på olika ställen i lägenheten.

[WickedAlly]
10/26/14, 8:25 AM
#2

Vi kommer också skaffa en vanlig plastpotta, möjligt att vi också skaffar två för vi har två toaletter. 

En som sjunger och trallar kan ju vara kul men min tanke är att det kanske blir svårt att gå över till toalett sedan, för den sjunger ju inte speciellt mycket. Att sjunga själv är nog mycket bättre för det kan man ju fortsätta med sen när barnet ska använda riktiga toaletten också.

Intehärutandär
10/26/14, 9:41 AM
#3

Toaring hade jag till sonen och kommer ha det denna gång med. Är ju roligare om barnet får imitera mamma, som med mycket annat.

ChristineL
10/26/14, 10:46 AM
#4

Vi har kört med en plastpotta från Babybjörn, men kommer snart försöka sätta henne på toaletten med sån där barnring. jag har försökt några gånger att sätta henne på toa ändå men hon känner sig inte riktigt bekväm med det än.

TezzD
10/26/14, 11:43 AM
#5

Hade allt möjligt :-P men toaringen var mest uppskattad. Tror att det är för mina flickor känner sig "större" då. Men jag tränar min nyblivna tvåpring just nu. Vi varierar mellan vanlig potta och ring. Hade även en ring med stege upp till toan. Den va populär :)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

JossanH
10/27/14, 10:39 PM
#6

Potta är skönt då 2 åringen kan hantera den själv men ibland kissar hon även på toaletten utan ring. Vi har en miljövänlig potta gjord på naturmaterial så den kan man gräva ner i trädgården om man vill när man använt den färdigt :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
[TanatosNyx]
10/28/14, 12:14 AM
#7

Vi kommer införskaffa både toaring och potta. Sen får vi väl se vad som blir mest poppis. Pottan känns väl bra att börja med då barnet kan få filosofera och greja med den bäst barnet vill. Sen är väl ringen bra när det är dags för toan. Inte så kul att vingla på kanten med ett stort hål bakom rumpen liksom. "tänk om man trillar ner?".

[WickedAlly]
11/3/14, 4:07 PM
#8

Är det förresten någon som har ikeas potta? Är den något att ha?

Edit: Såg nu att de har två, menar den för 59.

Upp till toppen
Annons: