Annons:
Etikett25-off-topic
Läst 3083 ggr
veggie4every1
10/18/14, 3:59 PM

Vad tycker du är den bästa dopgåvan?

Vad skulle ni helst vilja ha till er bebis i dopgåva?

Jag har redan givit bestick och namnsmycke till syskonet. Ett namnsmycke även till denna lilla flicka har jag tänkt att ge. Men jag vill ge en present till som jag gjorde förra gången.Tänker kanske en liten servis med tallrik, skål och mugg? Vill inte fråga föräldrarna för jag vill det ska bli en överraskning.

Har ni några bra förslag och vad skulle ni önska er?Glad

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
[jnordstrom]
10/18/14, 4:29 PM
#1

Vi hade en önskan att få användbara presenter. Den present som uppskattades tveklöst bäst var min sons gammelfarmors present. Hon hade gjort ett jätte fint lapptäcke!

Ria74
10/18/14, 5:07 PM
#2

Tallriksset är jättebra, fick det till Molly och vi har använt det mycket.

Annars kan det vara roligt med en bok, där du skriver något personligt till barnet i pärmen.

Bäddset eller lakan är med bra att få. Det kan gå åt många om det är en kräkbebis.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

veggie4every1
10/18/14, 6:36 PM
#3

#1 Önskar jag var så talangfull😉

Skulle ni bli gladare för en bok eller ett tallriksset, än ett namnsmycke?

Tänker om jag skulle skippa namnsmycket och köpa två andra grejer istället.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

malinroth
10/18/14, 7:04 PM
#4

Jag älskar böcker, barnkammarböckerna är jättefina! Tallriksset är ju också bra och användbart. Namnsmycken finns ju också jättefina, Svante fick ett och det var en av hans bästa presenter  tycker jag. :) Sen gillar jag filtar väldigt mycket. En fin filt skulle jag iaf bli glad över, trots att han har ganska många :P En fin namntavla. Jag köpte jättesöta små bobuxtofflor till ett av mina syskonbarn. Jättebra och användbara när hon skulle lära sig gå och sedan när hon växte ur dom har hon sparat dom som minne. Eller köp en liten barnmöbel, kanske på loppis, och måla och skriva namn och dopdatum och sånt? :)

veggie4every1
10/18/14, 7:35 PM
#5

#4 Oj, vad mycket bra tips, tack🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[WickedAlly]
10/18/14, 9:27 PM
#6

Tallrikset är en jättefin present tycker jag också, Wilmer fick en när han döptes. Dock är den i porslin och jag kommer inte våga använda den. Men fin är den. Fast en i melamin t ex hade vart mycket mer praktisk. 

Annars instämmer jag i att filtar är en bra, och mycket användbar, present.

Den present vi fick som var mest överraskande är en åkpåse till babyskyddet. Först tyckte jag att den var rätt onödig men den är så himla bra, och numera välanvänd.

Vi önskade oss också användbara presenter. Böcker och myskläder bland annat.

Annons:
veggie4every1
10/18/14, 11:28 PM
#7

#6 Ok, det var en bra synpunkt. Jag funderade faktiskt över det här med porslin eller melamin. Porslin är ju fint, men det kan ju åka i golvet lätt och jag vill att de ska våga använda det.  Då kommer jag att köpa i melamin.

Hade varit roligt om det fanns tallriksset med namn på, men det gör det väl inte?

Jag gillar tanken med en bok också, just att man kan skriva en personlig hälsning till barnet inuti.

Det lutar åt tallriksset och bok just nu. Namnsmycket tror jag att jag skippar den här gången.

Tack för tipsen!🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Tina-A
10/19/14, 8:30 AM
#8

Vi är inte troende men på vår namngivning fick vi många presenter, varav den som uppskattades allra mest var en fotobok. Hon hade då klippt ihop massa foton på mitt barn, skrivit små texter om henne och gjort en superfin bok! ♥

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

rebeccajansson
10/21/14, 7:29 PM
#9

Nu har vi inte varit på sådär jättemånga barndop men detta är vad vi givit

1:a barndopet ett fotoalbum i silver med barnets namn ingraverat

2:a barndopet.  Gick ihop med min syster & hennes sambo så då köpte vi en graverad kristallskål från kristallshoppen.se

3:a barndopet beställde vi ett namnhalsband i guldpläterat silver från mittnamnhalsband.se som tyvärr kom en månad efter dopet suck..:(

veggie4every1
10/21/14, 10:48 PM
#10

Tack båda för tipsen🙂

Jag funderar så det knakar😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

mallan-nog
10/24/14, 9:26 PM
#11

Vi fick en bok/saga till när vår son döptes. I den fick man (den som beställde) själv fylla i namnen på huvudpersonerna och vart (vilken stad) sagan skulle utspelas. Så Ted fick en bok där han var huvudperson tillsammans med sin moster & morbror. Det var en jätterolig present tyckte jag!

veggie4every1
10/24/14, 10:23 PM
#12

#11 Det låter ju jättekul. Det måste jag kolla upp🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

TezzD
10/25/14, 9:12 AM
#13

Jag själv önskade saker som var användningsbara hela livet. 🙂
Som fotoramar, fotoalbum, pengar in på sparkonto med mera. Smyckena används ju tyvärr inte så mkt och kan inte användas så länge heller.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
JossanH
10/25/14, 10:23 AM
#14

Vi har inte döpt våra barn. Men senaste dopet vi var på så gav jag bort ett hemmasytt lapptäcke och det har använts flitigt! Vi var flera som gick ihop och målade en trälåda vit, klädde den med tyg och la i några klädesplagg, lapptäcket, barnkammarbok, tallriksset och en kruka med en murgröna med ett hjärta och en ängel i. Det blev väldigt fint med murgröna som slingrade runt grejerna i lådan. Annars håller jag med om att barnkammarböckerna är superbra. Vår 2 åring kan mer eller mindre varenda sång ur sina 2 sådana böcker. Vi har sjungit massor ur dom.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Torparmor
10/25/14, 3:41 PM
#15

Det finns fler olika sångböcker med barnvisor, oftast finns det också en CD-skiva med


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Upp till toppen
Annons: