Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 798 ggr
[jnordstrom]
9/13/14, 4:08 PM

vända sittdelen i vagnen?

Hej! Min son har tröttnat på åka vagn om han inte är riktigt trött vill säga. Detta är ett litet problem då hans mamma och hans hund älskar att gå långt! 😛 Har märkt att om jag drar vagnen baklänges är det mycket roligare. När vänder man på sittdelen? Han är ara 8 månader och jag tycker det känns förtidigt. Men jag tycker allt känns förtidigt med honom! Hur har ni gjort vad rekommendera ni?!

Annons:
Ria74
9/13/14, 4:12 PM
#1

På min vagn kan jag vända handtaget så det går lätt att vända från framåtvänd till vänd mot mig.

Jag tror inte Molly var mer än 8 månader när hon började föredra att åka framåtvänt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
9/13/14, 4:17 PM
#2

Vi vände på sittdelen nån gång vid 9 månader och köpte en sulky, så hon bara kunde åka framåt, vid 10 månader. Jag hörde av en kompis som hade nån släkting som var talpedagog att barn som får sitta länge så dom ser föräldern får bättre och mer utvecklat tal. Dels genom att kommunikationen med föräldern ju bli annorlunda, men även om tex går och pratar med andra eller pratar i telefonen så uppmärksammar barnet hur munnen rör sig vid olika ord. Jag har dock ingen fakta på detta, men det kanske ligger nåt i det…

Intehärutandär
9/13/14, 4:38 PM
#3

Jag bytte till sittvagn då han var 4-5 månader. Vid tre mån. halvsatt han i liggvagnen (fällde upp, som man kunde). Han var ett "vaket" barn från födseln som älskade att sitta upprätt i famnen o studera världen tyst.

jmkforlajjf
9/13/14, 5:47 PM
#4

Min dotter är 2 år och vi har fortfarande inte vänt vagnen. Ibland sitter hon ändå åt andra hållet fast i vagnen som den är. Är rädd för att hon ska känna sig otrygg om jag vänder vagnen åt andra hållet, så de får nog vänta ett tag till :) tycker faktiskt de ser hemskt ut när föräldrar vänder vagnen åt andra hållet så tidigt, men det är ju såklart upp till var och en :)

Upp till toppen
Annons: