Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 468 ggr
soundtrack
9/1/14, 4:48 PM

Bärsjalsdjungeln

(Jag vet att det finns fler sånna här trådar, men dom jag kunnat hitta har iallafall nått år på nacken och jag vill ha lite fräscha åsikter :)) Har nu börjat känna att det nog är läge att införskaffa en bärsjal till Alice, men det är ju verkligen en djungel! Och ju mer jag läser, ju mer förvirrad blir jag.. Sooo, vad har ni för sjalar till era småttingar? För/nackdelar med dom? Har kikat lite på minimundus trikåsjalar. Dels tycker jag att priset känns lite lagom, och sen känns det som ett plus att man kan få dom lite kortare. Jag är nätt om överkroppen (strl xs) så inbillar mig att det blir mycket överblivet tyg på dom andra? Det kommer nog främst (bara?) vara jag som bär i sjalen, sambon är mer sugen på att skaffa en bärselen längre fram istället.

Annons:
CelsiusT
9/1/14, 5:03 PM
#1

Har en MySak, köpt begagnad för 150:-. Älskar den. Jag tycker det inte gör något att ha full längd, är ju bara bra om någon större vill bära. Trodde inte sambon skulle vara så intresserad av att bära men han blev väldigt avis när han såg hur mysigt vi hade det så han har faktiskt burit i den några gånger redan. Och jag skulle gärna se att min mamma och kanske svärmor också skulle kunna tänka sig att bära och dom är några modeller större. När jag knutit på mig sjalen så har jag ju en hel del över och det hänger jag antingen upp i sjalen eller knyter bakom ryggen. Inga problem med lite för mycket.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Thiah]
9/1/14, 5:38 PM
#2

Bambusjal har vi till joel. Underbart mjuk och följsam men fungerar ändå bra nu när han ärmar sig 7kg. Tyvärr kan jag bara ha den inne, ute mår min tygg bättre av en manduca.

Maken bär inte alls i sjal. Då skulle det bli en blöt pöl av sjalen och då valde vi ändå en sval sjal. Men både maken och sonen är två svettiga element. (något jag uppskattar under kalla nätter. Jag ligger ju mellan dom 😁)

soundtrack
9/3/14, 10:15 AM
#3

Budade hem en Mysak på Tradera nu, hoppas den kommer innan helgen så vi kan provköra den innan sambon börjar jobba igen. Så hoppas jag att hon kommer trivas i sjalen, annars får vi det lite jobbigt här hemma för just nu trivs hon inte alls i vagnen :/

[Thiah]
9/3/14, 10:25 AM
#4

Jag fick tips om att första gången man prövar så ska de vara mätta, glada och utsövda. 

Jag provade första gången när Joel var lite trött, det blev katastrof.

CelsiusT
9/3/14, 11:07 AM
#5

Här kan det ibland bli lite gnäll medan man pular i honom i sjalen. Men så fort han är på plats så tystnar han. Även nu när han haft kolik så tystnar han så fort han hamnar i sjalen. Han går liksom in i "livmodermode" när han sitter där, trångt och mysigt och nära nära. Jag vet inte vad jag hade gjort utan sjalen faktiskt, speciellt inte när han nu haft kolik. Men även som igår, skulle fixa middagen tills sambon kom hem (han hade jobbat över så det var sent nog som det var), men det här med tidspassning är inget som barn förstår sig på så just då ska vi såklart gnälla och vägra ligga själv. På med sjalen, bäbis tystnar och mamma kan laga mat i godan ro och får middag färdig precis i tid =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

[Thiah]
9/3/14, 11:37 AM
#6

Joel gnäller också när man först sätter in honom. I manducan är det bättre för då verkar han förstå att vi ska iväg. Oftast är det även så att vi sätter honom dit det sista vi gör. Bärsjalen används bara inne så där gnäller han lite längre, tills han inser hr lyxigt han har det där inne ;)

Annons:
soundtrack
9/3/14, 11:40 AM
#7

Jag hoppas verkligen det funkar här också. Just nu vill hon bara somna (och vara lugn överhuvudtaget) antingen bredvid mig i vår säng eller i mina famn, ammandes såklart.. Och så fort man försöker flytta henne till tex vagnen så vaknar hon oftast ganska omgående :/ att hon ligger kvar själv i sängen brukar gå bra, men det är ju inte alltid man vill lämna henne där och det är lite bökigt att klara av vardagen med en bebis på armen hela tiden. Skulle ju dessutom vara skönt att kunna komma ut lite mer, nu går det oftast bara i ca en kvart i vagnen innan hon bli missnöjd.

CelsiusT
9/3/14, 4:47 PM
#8

#6 Jaha, min lille gnäller inte länge när man sätter honom i sjalen, bara medan man håller på och krånglar i honom, så fort han är på plats och jag slutat dra i honom och i sjalen så är han tyst. Och egentligen gnäller han väl inte utan snarare piper lite.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: