Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 17729 ggr
Ria74
8/20/14, 12:46 PM

Adventskalender till 1,5-åring

Nu är jag ute i hiskeligt god tid, men jag sitter och funderar på vad man kan lägga i en paketkalender till en 1,5-åring.

Det ska helst inte vara superdyra saker utan mer roliga överraskningar.

Hoppas på kul tips här 🎁

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
VildaVittra
8/20/14, 12:59 PM
#1

Saker som låter/blinkar, som en pruttkudde.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ChristineL
8/20/14, 3:39 PM
#2

Vi har en sån men kommer nog vänta något år till. Det är ändå 24 småsaker man måste ha…

Ria74
8/20/14, 3:42 PM
#3

Jag har funderingar på pixieböcker, nya nappar, någon liten boll, liten docka, liten mjukis, strumpor.

Blanda lite praktiskt och leksaker, kanske något gott i form av frukt eller puffits från Ellas kitchen också.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Thiah]
8/20/14, 3:46 PM
#4

På jobbet(0-3år) har vi haft bokmärke(köpta och urklippta bilder från t.ex allers), julgranssaker, egengjorda garnbollar och russinpaket.

Intehärutandär
8/21/14, 1:46 PM
#5

Jag hade russinpaket, småbilar, kritor, klistermärken m.m i den åldern. Lite äldre vart det russin, klubba (lördag), småbil, legokit, penna, sudd osv.

Ria74
11/6/14, 1:07 PM
#6

Jättebra tips ni alla kom med, har handlar ihop lite olika småsaker som jag ska slå in nu inför advent.

Det blev bondgårdsdjur som jag kommer att dela upp i flera paket, boll,  små väskor (dottern älskar väskor), leksaksmat som man delar med kardborre mellan, pruttkudde, små böcker och lite andra småsaker.

Nu funderar jag på om man ska hänga fram en var dag istället för att hänga upp alla på en gång. Är nämligen tveksam till att hon kan vänta om hon ser en hel massa paket 😉

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Intehärutandär
11/6/14, 1:18 PM
#7

Häng kalendern någonstans öppet (ej barnrum) och öppna tillsammans. Efter julkalendern på morgonen t ex.

Ria74
11/6/14, 1:20 PM
#8

#7 Det var ju ett bra tips att göra det tillsammans :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
11/6/14, 1:20 PM
#9

Vi kommer börja med detta nästa år, när hon är 2, 5. Den vi har är nerpackad nånstans i flyttstöket så vi får nog vara glada om vi får upp lite ljusstakar och stjärnor i år :P

PogoPedagog
11/6/14, 5:10 PM
#10

Vår sak-kalender när vi var små bestid av 24-tändsticksaskar. Ibland låg något i asken, t.ex. russin och ibland en ledtråd till var saken var. 1,5 år är kanske i minsta laget men till vår som blir 2 i dec tänker vi prova med ledtrådar. För småttingar gör man t.ex en bild av deras stövlar på en lapp, för större barn kan det vara en klurig ledtråk t.ex "Finns i något grönt som går att stänga"

Anonym
Anonym
11/7/14, 5:31 PM
#11

Vad kul! Vår äldsta kommer ju vara knappt 2,5 år så man skulle ju kunna börja. Samtidigt vill vi minska på all "småskit" här hemma men det finns ju många bra tips här.. Lite krångligt bara då vi flyttar i början av dec så vi har en del att tänka på redan..

Nareg80
11/13/14, 8:02 PM
#12

Godis!!

ChristineL
11/13/14, 8:03 PM
#13

#12 - Det är inte många som vill ge godis till sin 1, 5-åring…

Annons:
Nareg80
11/13/14, 8:05 PM
#14

Oj, jag tänkte på vad jag skulle velat ha. Jag är nämligen ett barn själv 12 men alla loves godis

ChristineL
11/13/14, 8:06 PM
#15

#14 - Då får du läsa noggrannare i tråden.

Nareg80
11/13/14, 8:08 PM
#16

Oj sorry:)

fridaas
11/14/14, 11:21 AM
#17

Svärmor gav Alwa en godiskalander när hon var så liten, med mjölkchoklad fast dottern var mjölkprotiensallergiker. Så den fick hon inte. Nu är hon iofs tre år men ska få en legokalander. Sonen är bara 4mån nu men även han ska få en, fast med pixiböcker, han sitter som klistrad när man läser för honom. Hade barnet varit 1,5år hade jag gett böcker, något de behöver typ strumpor, tandborste eller något sånt, lite russin kanske, kritor osv.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Upp till toppen
Annons: