Annons:
Etikett03-barn-1-3-år
Läst 1487 ggr
ChristineL
8/15/14, 2:19 PM

Sluta sova middag?

Vid vilken ålder slutade era barn sova middag? Hur gick övergången?

Min dotter på snart 15 månader har fortfarande inte somnat, vanligtvis somnar hon så fort man lägger henne i vagnen efter lunchen, det blir vid 12. Hon känns trött och gnällig, ömsom klängig ömsom vill leka själv. Jag får inte gå ner till nedervåningen ens för en sekund för då börjar hon gallskrika. Är det något särskilt vid denna åldern som brukar hända som jag missat? Hon har torr blöja och inga tänder på g.

Annons:
ChristineL
8/15/14, 3:48 PM
#1

Nu somnade hon i soffan bara sådär :P Hon får sova en timme tänkte jag, kvällen kommer bli helt upp och ner nu… 🤪

JossanH
8/15/14, 8:39 PM
#2

Vår 2 åring sover fortfarande middag mellan 1-2 timmar. Vissa dagar är hon svårsövd men oftast går det lätt. Hoppar hon över sömnen är hon helt slut när kvällen kommer så hon mår helt klart bäst med sömn.

Sajtvärd på Iller.ifokus

ChristineL
8/15/14, 8:56 PM
#3

#2 - Hur går det på natten/morgonen efter om hon inte sovit på dagen? Kan tänka mig att det blir sängen tidigare då.

Som sagt så fick Nova sova till strax före 17 och min man försöker lägga henne nu för att det ska bli så normal sovtid som möjligt. Så svårt att veta vad som är bäst! Vi brukar natta henne 19.30-20 nån gång och då har hon varit vaken sen ca 14, i vanliga fall.

JossanH
8/15/14, 9:36 PM
#4

Set brukar bli aningen tidigare säng, ibland upp tidigare på morgonen efter men till kvällen är det det gamla vanliga igen. Oftast. Hon går upp vid halv 8-8 på morgonen. Sover vid 14-14;30 (kan skilja på en timme eller 2 ibland) och somnar för kvällen mellan 20-21 beroende på när hon sov på dagen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

fridaas
8/16/14, 8:27 AM
#5

Våran treåring sover fortfarande middag, fast nu är vi nere i 20min bara. Sover hon inte middag somenar hon vid 18tiden och vaknar två timmar senare och då är det en mardröm att få henne att somna om. På vardagarna hår hon upp vid kvart i 8 om hon ska till dagis och lägger sig senast vid 20tiden. På helgerna och lediga dagar får hon sova så länge hon vill, oftast till 9-9.30 och lägger sig senast 20.30 om det är jag som är hemma med henne, är vi hos svärföräldrarna får hon vara uppe så länge hon vill

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

ChristineL
8/16/14, 8:52 AM
#6

Blev ju helt knas inatt som ni förstår, 21.30 somnade hon och vaknade redan 6.40 pigg och glad. Men hoppet finns ju då att det blir den vanliga middagssömnen idag…

Annons:
ChristineL
8/16/14, 10:39 AM
#7

Typiskt, nu ramlade hon och slog sig så var tvungen att somna nu bara för det :PJaja, ingen dag är den andra lik med småttingar ❤️

Tina-A
8/17/14, 8:31 AM
#8

Min dotter är 3,5 och slutade sova middag strax före hon blev 3. Typ när hon var 2 år och 10 eller 11 månader. Hon slutade helt av sig själv, vi har alltid låtit henne sova precis så mycket middag som hon själv velat och hon har sovit mellan 1-2 timmar tills hon en dag bara slutade. Precis när hon slutat somnade hon ca 18.30 för kvällen. Nu ett halvår senare somnar hon ca 19.30 - 20 och vi går upp strax efter 06 på morgonen. På helgerna får hon sova så länge hon vill och det brukar bli till 07.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Upp till toppen
Annons: