Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 3026 ggr
Ria74
2014-07-21 22:32

Tips - hålla barnet svalt när det är varmt ute

Lägger upp en allmän tipstråd om hur man håller sitt barn svalt när det är varmt ute och inne för den delen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Ria74
2014-07-21 22:35
#1

Dottern får gå utan kläder i bara blöjan om det varmt. Sover även i bara blöjan utan täcke eftersom vi har varmt inomhus också.

Har en lite bordsfläkt i vårt sovrum som är vänd bort från henne, men som ändå cirkulerar luften lite.

På dagen badar i ute om det är varmt.

Jag ser till att hon dricker vatten med jämna mellanrum och håller koll på att hon kissar ordentligt.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

PogoPedagog
2014-07-21 23:13
#2

Jag sydde en sparkdräkt i linne till min två-månaders bebis. Det är mycket svalare än bomull.

Niini
2014-07-22 08:34
#3

Tunna bomulls- eller linnekläder, gärna långärmat/långbenat. Lärde mig när jag var till Dubai att täcka sig är svalare än att ha lite kläder på sig om man väljer rätt material :)
Kan rekomendera linnebyxorna  som finns vid Lindex, guld värda i sommar!

ChristineL
2014-07-22 09:01
#4

Fri tillgång till vatten, fläktar inomhus och att dra för persiennerna. Som sagts tidigare, tunna, luftiga kläder!

[Thiah]
2014-07-22 14:27
#5

Joel har bara blöja dygnet runt. Vi byter underlag till honom flera gånger per dag (lakan, handduk, täcke eller vad han nu ligger på) för att hålla värsta svetten borta.

fridaas
2014-07-22 15:07
#6

Alwa 3år springer runt i bara trosor, har en badbalja ute till henne så hon kan hoppa i när hon vill, obegränsat med dricka och sen får hon en glass om dagen nu när det är så varmt. Isbitar är en favorit hos fröken, likaså frysta bär. Melon går en hel del också. Noel 3v, ligger i bara blöjan, ligger han i vagnen har vi den öppen på alla sidor så luften cirkulerar ordentligt (har så man kan ta bort sidorna på suffletten), sen hålla honom i skuggan. Sen håller vi oss mest inomhus när det är som varmast mitt på dagen, då både jag och barnen tycker att det är jobbigt. Inne står fönster och dörren öppen, har fläkt i vårt sovrum som går dygnet runt, men ställer in den i Alwas rum en timme innan hon ska gå och lägga sig, då på högsta hastighet så det blåser ut den mesta av värmen.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
[Tess86]
2014-07-22 21:33
#7

Strandbesök varje dag, fast med UV-kläder och UV-solkeps på, och solkräm (endast fysikaliskt solskydd fri från nanopartiklar) i ansiktet för att undvika solbränna till varje pris. 

Barnpoolen i skuggan hemma med bad varje dag.

Erbjuda vattenflaskan ofta under dagen. 

Fönstret på glänt och med en bordsfläkt längst ifrån spjälsängen i sovrummet.

Upp till toppen
Annons: