Annons:
Etikett15-barnsjukdomar
Läst 963 ggr
AnnaFagerell
4/18/14, 5:07 PM

Vattkoppor

Det går vattkoppor på förskolan men min 3,5 årige son "vill" inte ha dem tydligen. Alla andra verkar få det. Så fick han nu röda utslag på bålen och under ena armen samt på kinderna. Men det blev inga våra koppr utan stora, röda utslag som ser ut att vara femte sjukan. SUCK! Om i stort sett alla barn på förskolan får det, kan det finnas en möjlighet att han inte får det? Det har hållt på i flera veckor på förskolan. Halsfluss fick vi med oss hem så jag trodde först han hade fått svinkoppor men det blir ju också "blöta" utslag. Kan man få röda, stora vattkoppor utan att de blir fyllda? Två av prickarna har små prickar inuti men sen händer ju inget mer. Han har haft fläckarna i snart tre dagar utan att det händer mer.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Annons:
VildaVittra
4/19/14, 1:19 PM
#1

Jag hade bara 3 små prickar när jag hade vattkoppor, alla blir inte jättesjuka.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

JossanH
4/19/14, 1:27 PM
#2

Det verkar slå något otroligt olika på olika individer. Mitt barns syssling fick en del vattkoppor, men slapp både feber och stora blåsor. Det var några som kliades sönder men de flesta var bara prickar. Vi var där när han fick utslagen och vår dotter lekte med honom ett par timmar. Vi förväntade oss verkligen koppor, men ingenting. Hon fick en förkylning vid de sista dagarna då vi förväntade oss koppor, men aldrig några utslag. När min mamma var liten fick hon en enda koppa på kinden. Ingen kunde förstås garantera att det var vattkoppor, men hon har utsatts för smittan många gånger (jobbat både som dagmamma och på dagis) utan att bli sjuk efter det.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: