Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1709 ggr
CelsiusT
4/12/14, 5:12 PM

Hur använder ni er barnvagn?

Hur använder ni barnvagnen och hur bor ni och hur gamla är era barn?

Är lite nyfiken på hur folk använder sin vagn, hur mkt man går med den och om man har den med sig överallt eller om man bara använder den i vissa sammanhang och isf vilka osv.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Ria74
4/12/14, 5:47 PM
#1

När Molly var nyfödd i juli så använde jag den mycket till att ha henne sovande ute i trädgården. Vi gick en hel del promenader också med den.

Hon sov dessutom i mjukliften som vi ställde i mitten på sängen hela den första månaden.

Nu är hon 9 månader och vi använder den när vi är ute och går eller om jag ska in till närmaste stad och gå i affärer.

Ska vi handla mat sitter hon i kundvagnen och då struntar vi i barnvagn.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

PogoPedagog
4/12/14, 7:58 PM
#2

Vi använde den oxå mest som sovplats. Både inne och ute. När Bastian började klättra runt mer fick han sova i liggdelen ute som vi ställde på marken.

Vi går inte så mycket promenader, har liksom inte tid för sådant. Men när vi är ute och handlar någon gång per månad( inte mat, då sitter han i kundvagnen) så använder vi vagnen. Bastian är nu 16 mån så han går själv om vi ska förflytta oss kortare sträckor i stan t.ex om man ska till öppna förskolan eller liknande.

NinniH
4/12/14, 9:25 PM
#3

Använder den främst när vi går ut med hundarna, eller om jag ska iväg och handla här eller utföra andra ärenden. Om vi åker iväg kör jag bärsele, delvis då vagnen inte får plats pga hundburen. Använder även bärselen när jag rastar hundarna själv. Birk är snart 8 månader gammal.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Tess86]
4/12/14, 9:43 PM
#4

Sonen är nio månader imorgon. Han sover oftast ute i vagnen en gång per dag. När han var mindre sov han ofta i den inne också men inte nu längre. Hemma använder vi annars vagnen för hundpromenader men ska vi ut i skogen tar vi bärsele istället. 

Vi bor ute på landet så om vi ska någon annanstans än på grusvägarna här ute måste vi ta bilen. Vi tar med vagnen om vi ska hem till mina föräldrar för där går vi ofta på promenad eller om vi ska på stan och handla. Ska vi hem till vänner där vi inte tar promenader tar vi inte med vagnen. Vi tar med vagnen till mataffären om vi ska handla mycket och det krockar med sovdags, annars sitter han i kundvagnen.

Destany
4/13/14, 6:44 AM
#5

Vagnen står alltid i bilen så den är alltid med. Går promenader med honom i den, ska jag ärenden i byn använder jag den. Försöker somna honom i den när vi är bortbjudna. Ska jag handla mat så får han sitta i kundvagnen. Han är 10 mån

ChristineL
4/13/14, 10:24 AM
#6

Vi har använt vagnen i stort sett varje dag sen hon föddes för 10, 5 månad sen. Hon sov mycket i den de första månaderna då det var sommar och vi var ute mycket. Vi är ute på promenad varje dag och då sitter hon ju i den och tittar på allt, somnar hon lägger vi henne och låter henne sova. Nästa helg byter vi till sulky som ändå har fullt liggläge och den kommer användas på samma sätt. När vi ska nånstans inom gångavstånd. Vi har inte med den när vi åker och storhandlar men överallt dit vi kan gå. Vi bor i radhus på mindre ort utanför Göteborg.

Annons:
JossanH
4/13/14, 1:44 PM
#7

Jag använder den ganska flitigt då jag ofta gör och handlar med vagnen och då behöver någonstans att lägga maten. Eftersom dottern är 20 mån så går hon mycket själv men vagnen är som sagt bra att ha med som bärhjälp. Ibland sover hon ute i den.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Intehärutandär
4/14/14, 2:13 AM
#8

Min son är femton, så detta är ett tag sen. Fast kommer sladdis så gäller samma bruk. Vi bodde i lägenhet på andra våning. Hade vagnen hemma. Gick en mil varje kväll med honom de första tre åren. Plus mötet, bvc, handling m.m. Bytte till sittvagn då han var tre månader. Han slutade åka varje dag då han var två. Vid tre var det bara undantag, som folktäta miljöer (marknad, köpcentrum). Aldrig haft så starka armar som då. :)

malinroth
4/17/14, 6:50 PM
#9

Jag använder vagnen när vi är ute och rastar hunden några ggr per dag, när vi går till bvc mvc och vårdcentralen, när vi går ut och promenerar, när vi går till tvättstugan (har tvättstugan i huset bredvid vårat) och om vi åker bort med bilen dit vi kan tänkas behöva vagnen. Min gosse är 7veckor och vagnen är redan välanvänd :) Har numera även en bärsele men den används mest inomhus ännu då jag är rädd att halka med bebis på magen. När det blir barmark lär väl den användas mer även utomhus :) Tyvärr vaknar han så fort vagnen stannar så han sover aldrig i vagnen mer än under tiden man går eller står och gungar honom. Hoppas han lär sig att kunna sova i vagnen även när den stannar :)

Destany
4/18/14, 11:01 AM
#10

Nu använder vi den inte så mycket för sonen vill inte sitta i den

Upp till toppen
Annons: