Annons:
Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 5800 ggr
Smålänning
2/2/12, 8:37 PM

SKRYTTRÅD!!!

Här får du skryta SÅÅÅ mkt du vill om dina barn. " Att de lärde sig sova ensama när de var 3månader, gick på toa vid ett års ålder el 3års ålder, Lärde sig gå vid 8mån eller vid 15 mån.

Här hackar vi INTE ner på varrandra utan bara positiva "grattis":)

Skryt så det rycker! Gäller ALLA!

(Den som hackar ner på någon annan, anmäls.)

Våran son t ex sov i eget rum själv from han var ca:4 mån. Gått toppen! Sover helar nätter. Började få tänder vid 4 månader, gick strax innan han fyllde ett år:) Sover from kl 19:00 till 7:00 utan att vakna, sedan ligger han å pratar/leker till 8 typ…riktigt skönt

Så ingen janteLag här inte!

Mvh/ Smålänningen

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
Smullis
2/2/12, 8:41 PM
#1

Smart !! Har dock inga barn, jag som "bara" är 13 år Skrattande men ska bli kul att lyssna på alla som skryter!

Kan säga att det första ordet jag lärde mig helt var "nationalencycklopedin" :D tror det stavas så ! Då var jag inte gamal, kan jag säga!!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Smålänning
2/2/12, 8:56 PM
#2

Oj! Det var inte dåligt! Hälsa dina föräldrar, bra jobbat!:)

Du kan ju skryta om vad du hoppas om dina framtida barn?

Men all skryt är tillåten, så länge det är skryt alltså;)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smullis
2/2/12, 9:49 PM
#3

Din son var en redig grabb förresten ;) Haha det roliga var att jag lärde mig det ordet själv *stolt* :D vi kollade mycket på jepperdy (stavning!) :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Smålänning
2/3/12, 5:57 PM
#4

Ojdå, ja det var ju ändå bättre. Får väl ta och sätta sonen framför tv:n:)

Jo, han är ganska lätt att göra med på vissa saker, men alla har ju positiva och negativa sidor.

Men nu är ju denna tråd bara till för positiva sker;)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smullis
2/3/12, 9:32 PM
#5

Ja! Gör det!!! :)

Igen annan som har lust att skryta? :P

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Miiiz
2/4/12, 10:28 PM
#6

Våran pojke Rullade runt vid halft års åldern ochbörjade krypa vid 8 månader.

Började gå vid 1.3 år. han äter själv och har aldrig använt pip mugg, ville dricka från glas direkt :D

Vid 7 månader sa han mamma och nu pratar han en massa redan och han är under 2 år :)

Han har också börjat gå på potta nu, inte helt 'rumsren' eller 'blöjren' ännu men vi tränar på det :)

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Annons:
Smålänning
2/4/12, 10:36 PM
#7

Oj vad så mkt bra! Roligt att höra! Hoppas våran son snart äter själv oxå, å kanske till och med testa toan:)

Hoppas du får fler skäll att skryta här igen snart;)

Ikväll så la vi Casper(1år) i sängen, somnade direkt, så skönt att han sover hela nätter.(i sitt egna rum sen han var 1,5 mån) vaknar vid 7-8 å pratar på sitt rum:) Underbart.

Skryt mer! Våra barn är värda Beröm!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smullis
2/4/12, 10:37 PM
#8

#6 det var absolut inte illa! :D inte illa alls!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Smålänning
2/4/12, 11:59 PM
#9

Det måste finnas fler som är stolta över sina barn??

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[SallysPigge]
2/5/12, 2:36 AM
#10

Men som du sa så lärde mina 3 barn sig att sova själva tidigt vilket har gjort det lätt för oss alla i familjen.

Jag är mer eller mindre stolt över mina barn varje dag, 8, 14, 16 år gamla. :-D Dom sköter sig i skolan, finns för andra elever och skulle inte ens skada en fluga. Så dom gör mig stolt varje dag dygnet runt. :-D

Smullis
2/5/12, 11:38 AM
#11

#10 :D

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Tina-A
2/5/12, 1:12 PM
#12

Min dotter kunde säga och använde regelbundet 6 ord (där, titta, vovve, mamma, pappa, tack) när hon var 10 månader :) Första ordet vid 9 månader (där) och sen har de trillat in lite ett efter ett.

Nu har hon precis fyllt 11 månader och ännu har hon inte utökat ordförrådet, men jag räknar med att det har trillat in något/några ord till innan hon fyller 1år!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lenore
2/5/12, 2:21 PM
#13

Min yngsta flicka är riktigt verbal av sig. Började anända sig av "mamma" vid dryga 7 månaders ålder och nu vid 1.9 år använder hon sig av 3-4 ordsmeningar, som mest 6 ord har hon haft i en mening. Hon använder också du/jag, min/din, mig/dig, hon/han, henne/honom korrekt sen två månader tillbaka och har ett väldigt stort ordförråd. Uttalet är också överraskande bra. På dagis fick dom sätta henne vid "stora-barn-bordet" för att hon inte hade någon att prata med vid maten annars. En riktig pratkvarn är hon. :)
Hon är för övrigt riktigt "framåt" på många områden och fick nästan 1,5 årssprutan vid 1årsbesöket på BVC för att barnmorskan trodde att hon var över 1,5 år.:P

Äldsta dottern har varit tidig med finmotoriken. Pincettgreppet kom tre månader tidigare än "medelbebisen" och kunde tidigt stapla höga torn av klossar när resten av barnen i hennes ålder knappt kunde stapla två. Hon åt med sked och drack ur vanligt glas utan att spilla vid 11 månader och lärde sig snabbt att hålla pennan "rätt" i handen och göra minismå cirklar på papper. Hon klarade också tidigt av att lägga pärlplattor och annat pilligt som kräver bra finmotorik. 
Väldigt bra humor har hon också, och skämtar på en ganska avancerad nivå. Framtida ståuppkomiker kanske? :P

Båda är glada, snälla och duktiga tjejer och jag får ofta höra att dom är så "väluppfostrade" när vi är på kalas och dylikt för att dom tackar, inte "drar" i massa saker och lyssnar på vad vuxna säger. Hjälpsamma och empatiska mot alla.

Båda är också fantastiskt söta och får väldigt ofta komplimangar från folk "på stan" för deras klarblå och fint formade ögon.

Blev en lång lista, haha. Men jag är väldigt stolt över mina fina töser. Så vackra på alla sätt och vis! :)

Annons:
Smålänning
2/5/12, 7:25 PM
#14

#10 Ja, jag tycker oxå det är skönt att barnen sover själva, det är jag stolt över, får vänta ett tag till mina barn är så stora, har "bara" ett å en i magen (på min fru inte på mig hehe)

#12 o #13 Häftigt att höra att era barn började tala så tidigt:) Så många ord så tidigt! Det skall uppmuntras, väntar fortfarande på våran casper ska säga fler ord:)

#13, det gör INGET med långa listor:) Det är väl jättebra att det finns mkt bra att skriva om våra barn. Det var intressant och se att de var så tidiga med alla de olika saker.

--------------------------------------------------------------------------------------

(Bara en sak, denna tråd är inte till för att jämföra våra olika barn, utan bara ösa positivt skryt över/om dem:) Tror att det kan vara viktigt att göra detta. Man ska få lov att "skryta" utan att känna att man trampar någon på tårna eller känna jantelagen i nacken.

Även om ens barn börjar gå vi 3års ålder så ska man få vara stolt över det.)

----------------------------------------------------------------------------------------

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Tina-A
2/5/12, 8:11 PM
#15

#14: Du har så rätt, man blir ju stolt oavsett! Min dotter kryper ännu inte (11 månader), men hon började åla sig framåt vid 9/10 månader. Det gör hon fortfarande men jag är ändå himla stolt över att hon kommer framåt över huvud taget, haha :)

#13: Vad kul! Det är roligt att se att de riktat in sig på olika saker :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Trollhassel
2/6/12, 9:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Såhär söt är min dotter! Det finns mycket att skryta om med henne. Hon har alltid älskat djur och varit så oerhört försiktig och snäll mot dem. Hon klappar bara fint och har aldrig varit hårdhänt mot något djur trots att hon känner massor av busiga och klumpiga djur. Hon fyller 2 om en månad.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Smålänning
2/6/12, 11:38 AM
#17

#16 Vilket vackert barn! Jättesött:) Visst är det skönt att de är så snälla mot djuren, det är en viktig sak i uppfostran tycker jag, duktigt att kunna visa sådan respekt i den åldern!:)

(Duktigt fotograf oxå)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Trollhassel
2/6/12, 1:43 PM
#18

#17 Tack! Ja, jag är jätteglad att hon är så underbart snäll mot djur. Jag blev nästan rörd i somras när hon fick klappa en stor ardennerhäst på mulen och hon bara precis vidrörde den och pussade försiktigt på den stora mulen. Så försiktig och snäll. Jag har alltid älskat djur själv och fasade för att få ett klumpigt och oförsiktigt barn, men det fick jag inte. Får väl se vad nästa barn blir för typ. haha! Jag får nog igen för mina synder.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Smålänning
2/6/12, 2:10 PM
#19

#18 Visst är det härligt när man får känna den där stolta känslan:) Vi har just köpt hus på landet och på andra sidan staketet går det kossor på sommaren, så jag hoppas vår casper kommer få en fin kontakt med djur:) Nästa unge kommer i Juli:)

Ja, vi får hoppas eran andra oxå blir lika snäll mot djuren;) Ardennerhäst vet jag inte vad det är…en häst då antar jag;)

Vi har en katt hemma och den gillar Casper mkt, å katten är snäll. Ska försöka lära honom att klappa mer och inte greppa tag:(

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[SallysPigge]
2/6/12, 3:28 PM
#20

#18 Har du lyckats med att få ett barn som är snäll mot djur så kommer du lyckas igen. Oftast beror det på hur föräldrarna lär sina barn vad man får och inte får göra med djuren. Har själv sett föräldrar som inte bryr sig vad barnen gör med djur … Så du kommer lyckas med det igen, jag lovar :-D

Annons:
Smullis
2/6/12, 4:16 PM
#21

#20 precis ! En i området låter sina barn ta hem krabbor från stranden i en liten burk fylld till hälften med vatten. Hon har också fått ta hem paddor, och resultatet var 28 döda paddor. Några jäste i solen och vissa Det är jättebra att lära sina barn rätt! :) Trollhassel! Vilken vacker dotter du har!!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[SallysPigge]
2/6/12, 4:41 PM
#22

Kom just på ett skryt jag bara måste dela med mig utav. Mina 3 barn 8, 14, 16 år har aldrig haft några som helst hål. :-D

varje gång dom går till tandläkaren så håller vi tummarna på att ingen spräcker nollan :-D

Smålänning
2/6/12, 5:12 PM
#23

#22 Inga hål alls!? Oj, det var bra… Där känner jag att jag kommer bli en dålig förebild (inga negativa saker i tråden igentligen;) men jag hade i min ungdom 16 pågång hål. Så jag har inte brytt mig om mina tänder, känns lönlöst:S Men Ska verkligen försöka få mina barn att tycka det är roligt att borsta tänderna. Blir billigare i längden;)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[SallysPigge]
2/6/12, 5:19 PM
#24

#23 Ja min egna mun är ett skräckexempel, och med mina gamla amalgam fyllningar gör barnen skraja. Vägrade dom borsta tänderna så öppnade jag min mun vilket fick dom att vilja borsta. :-) Så det har hjälpt mina barn :-D

fridaas
2/6/12, 10:09 PM
#25

Skryt är bra Flört

Jag är iaf hur stolt som helst över min dotter (10mån) som inte gör ett ljud i från sig alla de gånger hon måste ta blodprover (hon har en cystnjure vilket gör att vi måste kolla njurvärderna på henne regelbundet) utan bara sitter och ler mot labbpersonalen som sticker henne, att hon sov hela nätter från hon var 2mån gammal i egen säng.

Att hon vet vad vissa ord betyder och att hon använder dem, springer hon i gåstolen och krockar med något så säger hon akta dig, eller om något är i vägen så är det akta dig. Mamma, pappa, vovve, nee kunde hon vid 7måns ålder.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[SallysPigge]
2/6/12, 10:12 PM
#26

#25 Åh vad skönt att det fungerar bra när hon tar sina prover. Förstår att du är stolt :-D

Trollhassel
2/7/12, 9:02 AM
#27

#19 Tack! Kossor är så mysiga djur! Vackra och kloka! Så roligt, jag får också barn i Juli. Skrattande

#20Tack!  Visst har jag lärt min dotter hur man ska handskas med djur, men det känns också ganska medfött. Hon har liksom aldrig varit den minsta oförsiktig. från första gången hon träffade djur så har hon bara betraktat dem, tagit i dem mjukt med en öppen hand och bara njutit av dem. Kanske en djurvänlig gen som hon ärvt? Flört

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annons:
Trollhassel
2/7/12, 9:05 AM
#28

#22 Åh, så bra! Ni måste ha bra vanor hemma då! Varken jag eller mina systrar fick några hål i tänderna som små. Vi åt aldrig sötsaker på vardagarna och var noga med tandborstningen. Har lite ångest över dotterns tänder. Hon hatar att borsta tänderna! Vi sliter med det, men det är knappt att det går.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

fridaas
2/7/12, 11:02 AM
#29

#26 Ja det är väldigt skönt!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

vinteralvan
2/7/12, 12:22 PM
#30

Min äldsta dotter (8 år)  är bäst i klassen på både svenska och matte.

Smålänning
2/7/12, 7:04 PM
#31

#30 Jättebra ju! Hoppas intresset fortsätter, bra ämnen att hålla sig väl med.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

AusaBausa
2/8/12, 12:12 PM
#32

min yngsta hon ålade sig fram vid 4 månaders ålder o kröp strax därefter samt gick vid 9 månadersålder..

Liiite jobbigt ska erkännas då hon ålade o kröp över sina jämnåriga kompisar som ej kunde ta sig ngnstans från henne ;-)

De andra föräldrarna hade det rätt bekvämt fortfarande medans jag fick passa på henne liiiite mer.. ;-)

Men stolt ändå =0)

Äldsta grabben på snart 15 år är sååå duktig på datorer så när nu farmor/farfar behöver hjälp med allt möjligt ex installera virusprogram o annat dyl så är det han de ringer…

Zahara
2/8/12, 8:12 PM
#33

Har en underbar tös på tre år som kör motorcross (4hjul) med sin pappa och rider med sin mamma, räknar till 20 på 2 språk och är jätte frammåt i sin utveckling, enligt bvc som en 5 åring, hon är med på allt och inte ett endaste dugg blyg :) Helt underbar och solen i mitt liv!

Era barn är med helt underbara. Tänk så duktiga vi är som lyckats få sådana underverk :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Trollhassel
2/8/12, 10:21 PM
#34

#33 Vad roligt att ha ett barn som är så framåt. Glad

Min dotter ligger och sover så gott i sovrummet. Jag gick in i köket och slängde ett öga åt hennes brio-spis. Där stod hennes små leksaksgrytor och slevar kvar, precis som hon lämnat dem när den riktiga maten var färdig. Hon brukar lek-laga mat medans jag lagar middag. När jag såg de små grytorna stå där så blev jag helt tårögd av glädje. Jag kom att tänka på att jag är så obeskrivligt lycklig över att ha en så underbar dotter! Hon är mitt allt! Vad levde man för innan man fick barn?? Det finns inga ord att beskriva den kärlek jag känner i hjärtat när jag tänker på henne, på hur hon är, vad hon gör och att hon är min dotter. Ofattbart och fantastiskt!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Annons:
Zahara
2/9/12, 6:47 AM
#35

#34 håller med dig! jag frågade min gubbe här om dagen en fråga: vad gjorde vi innan vi hade vår dotter? Känndes som man låg på soffan var kväll bara! Nu är kvällarna fulla av bus och kärlek. Kan livet bli bättre? Tror inte det :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Trollhassel
2/9/12, 8:33 AM
#36

#35 Nej, barn berikar livet något oerhört. Jag kan tycka så synd om de som inte har barn eller de som inte vill ha barn….men det är ju deras val. De är väl lyckliga även utan. Men de anar inte vad de går miste om haha!

Jag har ett par bekanta som har försökt få barn i flera år. När det äntligen tog sig så fick hon missfall. Det är höjden av tragik. Nu har de separerat och båda är ganska deppiga av sig. Det skär i hjärtat när jag tänker på dem. Stackarna, man är så lycklig som har barn! Det är ju inte något självklart.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Zahara
2/9/12, 7:49 PM
#37

Vad tråkigt för dem! har en bekant med som inte kan få och de har bekostat provrörsbef själv då hon inte får hjälp för de anser hon är för tjock och har redan barn (hennes man sedan 6 år har inga) Och man går på om mamman har barn har manen inga spellar det ingen roll hur idiotiskt e inte det!?!??

Sen gav de upp och började spåna i att adoptera för det finns många barn som behöver hjälp, Nej det fick dem inte, hon e ju tjock! (15-20kg över)

Men (ursäkta) vad FAN, de har bra ekonomi, hus med platts, tid och massa kärlek och ge till ett behövande barn, hon är väl inte en dålig mamma för attt hon är mullig??

Lite ot men.

Är glad jag har min men lite ledsen över att det inte vill bli fler…

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Kimpa
2/9/12, 9:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Då skryter jag lite över min dotter som är totalt orädd för våra hästar ( och andra djur med). Hon bara ÄLSKAR dem och djuren verkar känna det med.
Hon har ridit sen hon var 2 år, stora som små hästar.

Och för att skryta om en till sak… Hon har kunnat knäppa med fingrarna sedan 2 års ålder!

Zahara
2/10/12, 7:03 AM
#39

#38 min dotter kan med knäppa :) Blev jätte paff första gången! hur lyckas de med de små fingrarna? Duktiga tjejer :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Trollhassel
2/10/12, 8:06 AM
#40

#37 Fy farao vad diskriminerande! Ska hon inte få adoptera för att hon är överviktig?! Det är ju helt idiotiskt! Blir så arg, fy! Skrikandes

#38 Åh, som min dotter då, hon är också totalt orädd för hästar. Även stora mustiga kallblod vill hon pussa och krama. Underbart att ha barn som älskar djur. Jag är helt övertygad om att djur är otroligt positiva för barns utveckling. Man ser så sjukt stor skilnad på den empatiska utvecklingen hos barn som fått umgår med djur och barn som inte träffar djur. Btw, vad är det för ras på hästen på bilden?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Kimpa
2/10/12, 9:03 AM
#41

#39 Ja jag förstår inte heller riktigt hur de kan knäppa med fingrarna! Det är ju svårt att göra. Duktiga flickorKyss.

#40 Visst är det häftigt med djur och barn ( iaf m barn som älskar djur).
De liksom känner att barnen inte utgör något hot, så tom de lite besvärligare hästarna är jättesnälla. Ömsesidig kärlek.
Hästen på bilden är ett PRE sto som är lite väl rund pga sommarbeteFlört.

Annons:
Trollhassel
2/10/12, 9:14 AM
#42

#41 Vacker tycker jag. De får vara runda efter sommarbetet. Det ska liksom vara så. Själv har jag två tinkerhästar, en nordsvensk bruks, en arab/russkorsning, två islänningar och ett gäng lusitano i "familjen". Önskar att jag kunde få ändan ur vagnen och börja rida igen. Jag har inte haft så mycket tid med det sedan jag fick barn.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Smålänning
2/10/12, 6:57 PM
#43

Tycker det är härligt med all posivitet i inläggen! Och att kunna känna den neorma lycka över sina barn, inte alla som gör. Det är jättebra! Dela med er av den.

Det var en artikel i aftonbladet om en mamma ifrån byn här som skriver i en blogg. Artikeln handlade om att inte jämföra andras barn med sina egna och likande. Mkt bra. Det är som på denna sida där vi inte jämför (på ett dåligt sätt) våra barn. Utan får skryta och vara stolta över våra barn utan massa avundsjuka el jantelag.

Ja, det var bara ett litet inlägg;)

Fortsätt skryt nu!! ;)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Trollhassel
2/10/12, 7:32 PM
#44

Jag kan skryta om att min dotter på två år kan flera färger redan, och olika saker som är de färgerna. Tex. Grön "jön" som en "atta" ärta. Sedan omnämner hon sig själv som "Jag". Ganska tidigt tror jag, att börja med det innan man är fyllda 2. Hon är så duktig!

Skrattande

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Tina-A
2/11/12, 1:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Min dotter håller på att lära sig gå nu och jag tycker hon är så duktig :) Hon vågar ta flera steg. Åh, hon börjar bli så himla stor nu! Vi får se om hon går på sin 1års dag om 2 veckor :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Trollhassel
2/11/12, 1:27 PM
#46

#45 Vilken sötnos! Och vad långt hår hon har för att vara 1 år! Kyss

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Smålänning
2/11/12, 5:55 PM
#47

#45 Jättefin bild! Så duktig som kan går oxå!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Tina-A
2/12/12, 7:12 AM
#48

#46 + #47: Tack! :D

#16 är också en helt underbar bild, hon är riktigt söt! :) Underbara ögon verkligen!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
AnnaLundin
2/12/12, 8:52 PM
#49

vad gäller adoption och övervikt - förvisso lite off topic i tråden - så tror jag att det beror på vilket land man vill adoptera från. Men generellt vill de ju att chansen för ett riktigt bra liv för de adopterade barnen ska vara så stor som möjligt och då bör de nya föräldrarna inte ha några kända hälsoproblem.

Var de drar gränserna kan jag dock inget om.

Kimpa
2/12/12, 9:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Fortsätter skryta om min stora kille som hade sin första handbollsmatch idag.
Hans lag gav de andra storstryk bägge matcherna och han gjorde även ett mål själv.
(På bilden är han röd i mitten och tackar de andra för matchen)

Smålänning
2/14/12, 2:22 AM
#51

#50 Bra gjort killen! Bra att storstryk kan få en positiv bemärkelse hehe:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Kimpa
3/6/12, 9:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Stoltare mamma än jag är över min dotter kunde ingen vara igår!
Hon gjorde avgutningar av över och underkäken (bettet), genomgick två olika röntgen, undersökt med kamera i både öronen, munnen och sist genom näsan ner i svalget.
Inte en enda gång gnällde hon! Hon gjorde precis som hon blev tillsagd att göra och skötte sig med bravur.
Puss på dig min lilla ängel!

Smålänning
3/6/12, 9:29 PM
#53

Oj, det där har jag gjort med kamera genom svaljet ner i magen. Usch..

Så duktig hon var! Du kan vara en stolt mamma!

Jag har varit mkt på sjukhus pga olika saker, främst trötthet (ni kan läsa min berättelse på trötthet Ifokus) så jag vet hur jobbigt sådana saker kan vara som barn och vuxen.

Hoppas allt går bra med henne.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Paltn
3/8/12, 7:50 PM
#54

Min grabb som fyller 3 till våren har aldrig använt napp! (otroligt tacksam pappa för det Tungan ute)

Han är nästan jämt glad, och han har sedan tidig ålder stenkoll på städning att var sak har sin plats. (vilken han inte ärvt av varken far eller mor) Han plockade bort sina matgrejer från bordet redan som tvååring och gör det fortfarande utan krussiduller.

(hände i början att det gick några glas dock då han gjärna ville lägga dem i diskhon istället för på diskbänken, men då man inte når upp så kan man ju "lobba" dem tyckte han Flört)

Skitkul tråd, sånt här som man gjärna skryter av sig om men som andra sajter som t.ex facebook är lagom allergiska mot :P

// Paltfan

Tina-A
3/8/12, 8:00 PM
#55

#54: Vilken härlig kille han låter som :) Hoppas verkligen att det här med städningen håller i sig upp i tonåren, hehe :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
regskylt
3/8/12, 8:21 PM
#56

Då måste jag skryta om min dotter på 3 år och 8 månader minsan skäller ut personal/vikarier som inte låter henne byta till sina *ute-glasögon* från *inne-glasögon* fast det är en grå och mulen dag, för hon VET att hon behöver dem och går inte med svansen mellan benen utan står på sig Skrattande

Bakgrundsfaktan är att min dotter har akromatopsi

Smålänning
3/8/12, 11:54 PM
#57

#54 Bra att du tycker om den:) Fick inspiration ifrån min fru som skapade lika dan på familjeliv hehe… Tycker det är skönt att bryta detta "svenska" beteende att man inte ska få skryta… Här MÅSTE du skryta annars får du inte skriva hehe.. nä så är det inte, men bra är det:)

Så fortsätt skryta och lyfta fram det bra barnen gör i vora liv. OCH glöm inte att säga det till Dem det oxå;)

#56 Bra! Personal behover sig en omgång då och då hehe.. Bra att vara medveten vid den åldern, eller duktigt ska man säga kanske.

Försökte läsa mig till vad aakromatopsi var, dålig på engelska men fortstod lite ändå. Då är det ju duktigt att veta om hur viktigt det är med dessa glasögon.

På dem bara! :D

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

regskylt
3/9/12, 8:06 AM
#58

#57. Jag vikarierar själv på förskolor i kommunen och jag är extra lyhörd på barn med speciella behov. Är jag osäker så frågar jag ordinarie personal alltid och kör inte bara mitt eget race. Tyvärr så har inte alla vilarier sånt vett i skallen

Smålänning
3/9/12, 11:47 AM
#59

#58 verkligen tråkigt att höra, önskar ju att man ska kunna svälja sin stolthet som vuxen och lyssna på barnen. Men tyvärr tror vi vuxna att vi alltid har rätt… Men bra att du är lyhörd det kan ju förändra saker:) Så då skryter jag om dig om jag får lov och tycker du gör ett bra jobb!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Hannashusdjur
3/16/12, 2:30 PM
#60

Måste skryta om min son som är 3,5 månad. För några veckor sen rullade han runt, från mage till rygg! Stoltare mamma finns inte:D

Smålänning
3/16/12, 11:32 PM
#61

#60 Härligt:) Bra jobbat! Skönt att får vara stolt över sitt barn.

Våran 15mån tog idag en gaffel och fick upp mat på och åt:) Han harju ätit lite med plastbestick, men nu börjar han förstå vad de är till för hehe:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Hannashusdjur
3/16/12, 11:39 PM
#62

#61 Vad häftigt!:D

Annons:
Smålänning
3/16/12, 11:47 PM
#63

#61 Ja, man får vara glad för de "små" sakerna ibland hehe… Man glämmer bort så lätt bara. Därför kan denna tråd vara bra oxå:) Då kan man gå tillbaks och se hur stolt man var och när då t ex vände sig första gången…. fast oftast finns det ju böcker man kan skriva upp sånt i….:;) lite OT men men

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

PogoPedagog
6/21/14, 10:43 PM
#64

Jag puffar upp en gammal tråd som jag tyckte mycket om. Härligt med ohejdad skryt av stolta föräldrar

Min son har bajsat i pottan istället för blöjan  nio ggr av tio sedan har var tio månader:) Nu ska vi potträna så vi blir av med blöjorna dagtid om några veckor. Han kommer då vara 18 mån och jag tror det kommer gå jättebra.

Tina-A
6/21/14, 10:47 PM
#65

Min dotter är 3 år och 3 månader nu och kan skriva sitt namn, Mamma och Pappa och tränar på att skriva vår hunds namn Oliver nu! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

PogoPedagog
6/21/14, 10:52 PM
#66

#65 Wow! Vad häftigt att hon kan skriva så mycket!

jmkforlajjf
6/23/14, 1:16 AM
#67

Min dotter rullade ett helt varv från rygg till mage och tillbaka till rygg när hon var 2 månader. Dock hände de bara en gång ;) MEN efter lärde hon sig att rulla från mage till rygg, förmodligen för att hon hatade att ligga på mage :p hon har även som jag såg att andra skrev i tråden alltid varit försiktig med djur. Det har jagvarit noga med att lära henne. Nu är hon snart 2 år och kan hur många ord som helst, ord jag inte ens inte att hon kunde. Hon lär sig otroligt snabbt och förstår precis ALLTING! Jag får hela tiden höra hur redig hon är och det är hon verkligen min stora tjej!

Ria74
6/23/14, 9:54 AM
#68

Åh vad duktiga allas barn är :)

Får skryta med att Molly kissar hellre på pottan nu än i blöjan om hon kan välja.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Tess86]
6/24/14, 1:07 PM
#69

Då passar jag på att skryta om min sons personlighet, för jag tycker att det är mycket roligare att glädjas över hans personlighet än över hur duktig han är :D

Min son har inte bara glimten i ögat, utan det riktigt brinner i hans ögon. Han kan vara så full i bus och så livfull att man blir alldeles lycklig av att se honom. Då skrattar han ett alldeles underbart, kiknande skratt så att man själv inte kan låta bli att skratta med. 

Men han har också en helt annan sida, då han är stillsam och fokuserad. Han kan sitta och plocka och pilla på små detaljer och undersöka någonting så noga så noga. Då ser han så stor ut, och eftertänksam. Man kan riktigt se hur han suger i sig kunskap och erfarenheter av omvärlden.

Ibland när han pratar med en ser han så bestämd och allvarlig ut, som om det är något riktigt viktigt han har att berätta. Då lyssnar vi så noggrant på hans "baböbabla" och ska precis till att svara, men direkt har han nästa viktiga tanke att dela med sig av så man själv hinner knappt få en syl i vädret.

Och så är han så charmig. Han flörtar med alla. När vi är ute och går med vagnarna sitter andra barn och pysslar med sina leksaker i vagnen eller tittar rakt ut i luften. Men inte Billy, han ska flina mot allas mammor, vänder ner ansiktet lite blygt och kikar under sin tunna lugg. När någon pratar med honom ler han stor men vänder huvudet neråt som om han är så blyg och försiktig, men sedan är han direkt på och flörtar igen.

Och det jag är mest stolt över är att han och jag har ett så starkt band. Han blir lugn hos mig, likväl som att vi kan busa tillsammans, och han tittar och lyssnar så noga när jag leker med honom och pratar med honom. Jag märker på honom att jag är viktig för honom, lika viktig som han är för mig!

Annons:
lili3337
6/25/14, 6:11 AM
#70

Jag har inga barn.

Jag har inte svenska som mitt modersmål (talar inte hemma), men har alltid varit bäst i klassen på svenska, stavning, läsning, grammatik osv.. Lite roligt, tycker mina kompisar :P

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

MusCarro
6/27/14, 11:03 AM
#71

Är så stolt över min lilla Cassandra på 8 månader säger massor med roliga ord!

Första ordet var pappa när hon var 6 månader, sedan har det bara ploppat upp fler! Nu säger hon även mamma, titta, hej och näääää ;)

Caroline Nygren

http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*

Velinga1984
6/27/14, 12:53 PM
#72

jag vill skryta om min yngsta son som bara log, skrattade och var allmänt glad idag på sjukhuset. Han charmade all personal med sitt glada humör. dagens vikt var 12.180 gram och han blev 77 cm lång. Läkarenw skrattade och sa att det var en stor och matglad 6 månaders bebis. men ännu vet dom inte vad som är fel på honom, troligtvis astma.Ny spekulation.

ToDaay
7/2/14, 2:07 PM
#73

hoppar in och skryter lite om mina tre barn också

äldsta barnet rullade från rygg till mage vid 3 månaders åldern, började gå vid 9 månaders åldern.

mitt andra barn började åka skridskor utan stöd när hon var 2,5 år

min tvååring är blöjfri både dag och natt sedan några veckor tillbaka.

=)

http://lusthus-i-parken.weebly.com

ToDaay
7/2/14, 2:09 PM
#74

får tillägga att han inte går på pottan utan på den stora stolen (toan)😃

http://lusthus-i-parken.weebly.com

JossanH
7/6/14, 10:54 AM
#75

Då får jag skryta över min lilla tjej som blir 2 år om en månad och pratar långa meningar och är aldrig tyst ;) Man kan sitta och bara lyssna på hennes utlägg om det ena och det andra. Länge har hon kört med ett förvånat "jasså!?" Och ofta klämmer hon in ordet "kanske" och ett par dagar körde hon stenhårt med att klämma in ordet "asså" (alltså) i varannan mening så hon lät som en riktig liten tonåring.

Sajtvärd på Iller.ifokus

ChristineL
9/16/14, 9:42 AM
#76

Skryter om min dryga 15 månaders tjej som idag två gånger själv har satt sig på pottan! Med resultat dessutom! Första gången hade hon tygblöja på sig så det kom i den, men andra gången var hon naken och kissade glatt i pottan :D

Annons:
JossanH
10/25/14, 1:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Jag vill skryta om min unge som är 2 år och 2 mån och pusslar pussel för 4+ (54 bitar), helt själv! Hon är nästan bättre än mig ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

JeFo
10/25/14, 9:06 PM
#78

Jag vill skryta om min äldsta på 8 år. Förra året gav hon specialistläkarna på näsan ☺️ Hon hade klagat på att hon såg dubbelt och vi fick efter läkarbesök remiss. Väl där ville de kolla en ny sak. Vi skulle öva på att kolla i kors. Anledningen var att något i ögat gjorde så hon inte kunde kolla i kors. Läste hon blev det därför två rader exempelvis. Vi fick 4v på oss och var sedan tillbaka. Gladare läkare har jag aldrig sett! Hon var såå nöjd. Hon ville med som studie visa att det visst gick att lära ögat rätt. Specialisterna hade sagt never ever… Så efter lite träning, fluga på näsan, såg min tjej bra igen 😃

Åsa S
10/27/14, 11:43 AM
#79

Skryter väl om min systerson som fyller 2år idag och redan expert på tekniska apparater. Redan när han var 1år kunde han programmera tv apparater till att göra saker vi inte ens visste de kunde göra. Häromdagen blev han ertappad i köket då han kokat kaffe till sig själv. Han visste precis hur man skulle göra, hälla i vatten, trycka på och hämta en kopp och hälla upp när det var klart. (visste dock inte att man skulle ha i nytt filter + nytt kaffe så han bryggde på sumpen). När han började på förskolan i våras så blev han ertappad i tvättstugan där då han skulle tvätta alla dockkläder han hittat, han fick nästan igång maskinen (min man har ännu inte lyckats få igång våran maskin).  Pratar dock inte så mycket med ord men har ett väl utvecklat språk med gester.

[WickedAlly]
10/28/14, 1:54 PM
#80

Dags för mig att hoppa in känns det som, min Wilmer, sex månader, har precis ätit nästan en hel måltid "själv". 

Jag tar mat på skeden, lägger den framför honom och han lassar in i munnen. Hamnade inte utanför med skeden en enda gång. Är så sjukt imponerad :)

Ria74
10/28/14, 7:15 PM
#81

Jag får skryta med att Molly själv kryper upp och ner ur möbler och i vår säng. Hon är så försiktig och fixar det på egen hand. 

Hon ser väldigt stolt ut när man berömmer henne 😃

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Loppan10
11/9/14, 8:39 AM
#82

Min 7 åring pratar och förstår massor på engelska. Har lärt sig från Youtube. Tom hans pedagog ringde hem och berömde honom☺. Obs vi talar enbart svenska i hemmet

Tina-A
11/9/14, 8:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Min dotter på 3 har skrivit ett brev till sin pappa idag på fars dag och också ritat av honom, men ritat inte huvudfotingar utan gubbar med kropp, fingrar, öron och ögonbryn :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
jmkforlajjf
11/10/14, 9:08 PM
#84

Nu äre väl inte direkt skryt, men min dotter har börjat svara mig när jag säger "jag älskar dig", "älskar mik" säger hon haha! Och häromdagen i telefonen när jag jobbade och frågade vad hon hade gjort svarade hon "har saknat dig idag". Mitt hjärta smälte, och jag började nästan gråta av lycka! Hon fyllde två i augusti. Alltså hon pratar så himla mycket, och ibland säger hon flera meningar som jag inte ens visste att hon kunde. Hon har börjat prata mycke om känslor, och sjunger hur mycket som helst! Känns som hon kan allting typ haha! Hon är faktiskt väldigt väldigt smart, ibland alldeles för smart, och ibland är hon faktiskt hemsk, och jag vill låsa in mig på toan haha! Det värsta är när hon springer och härjar i soffan och klättrar på borden, jag får pank och hon lyssnar inte för 5 öre. Har verkligen försökt med de här att man inte ska säga inte, men de är ren BULLSHIT! ärligt talat. Lyllos den de funkar för! :P

Ria74
11/12/14, 10:51 AM
#85

Måste bara skryta om att pedagogerna på förskolan sa att dom tyckte Molly verkade äldre än hon är. Hon klarar mycket mer på egen hand än andra barn i hennes ålder där.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
11/13/14, 7:52 AM
#86

Måste självklart skryta om vad Nova gjorde igår! Vi var på väg och skulle duscha när hon råkar kissa på badrumsgolvet, hon kniper och springer in i sitt rum och kissar klart på pottan! Mammas lilla hjärta, så duktig!

Denna kommentar har tagits bort.
JossanH
11/14/14, 11:09 PM
#88

#83 åh, ser ut som mina gubbar från jag var 3! Har en bild från min 3årsdag då jag ritat hela min familj. Minns dock att det var så svårt att veta vart pappas mustasch skulle vara- över eller under näsan haha ;) Supergulligt brev :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till toppen
Annons: