Annons:
Etikett14-barn-med-kroniska-sjukdomar
Läst 5097 ggr
Telefonkontakt
2009-01-22 18:57

Oförskämda ungdomar..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var inne på mcdonalds idag med en kompis och hade Elva, 6 månader, i sele på magen.. Elva var vaken och tittade på ett par tjejer som stod bakom (har henne aldrig frammåtvänd om vi inte är i hemmiljö) och tjejerna pratar ganska högt ochs å utbristerden ena "men kolla, vilka jävla cp-skadade ögon bebisen har!".. Elva har nystagmus (ögondarr)..

Hur i hela vetet kan man skrika något sånt högt sådär i närheten av ungen förälder? om hon var tvungen att berätta vad hon tyckte för sin kompis så kunde hon ändå ha viskat..

Jag blev jätteledsen. Visste inte vadjag skulle säga eller göra, så jag gjorde ingenting.. Det här var första gången någon främmande kommenterar min dotters "avvikelse" högt så jag hört det på ett negativ sätt.. Vill inte tänka på hur det kommer att bli när Elva är äldre och medveten om sina ögon. Folk kommer säker säga sånna här saker högt så hon hör..

Är det sånt här man ska vänja sig vid? Förstörde verkligen min dag.. Gråter

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Annons:
Jennifersthlm
2009-01-22 20:12
#1

fy fan vad hemskt!! vissa personer borde man få klappa till faktiskt…

lisette
2009-01-22 20:41
#2

oh herregud! det är i såna stunder man tappar fattningen helt och hållet och någon timme senare så kommer man på bra saker att säga.

jag kan inte komma på något nu, men jag lider med dig! måste känts hemskt.

skuggspel
2009-01-22 22:24
#3

Man ska verkligen inte behöva vänja sig vid sådana saker!

Fast man får väl försöka tycka synd om bruden, tänk att behöva leva som IQ fiskpinne med taktkänsla som en död mask hela livet, det är ett mycket större handikapp…

Telefonkontakt
2009-01-22 22:29
#4

#3 där sa du något riktigt smart ;)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Elisabeth-J
2009-01-22 22:34
#5

Vad ledsen jag blev att läsa om det du har fått uppleva idag. Många ungdomar har ingen respekt alls och här i byn är det ett gäng som är hemska mot pensionärer, dom är livrädda för dom ungdomarna, respekten verkar ha försvunnit och dom tror att dom kan bete sig hur som helst. Nej jag tycker inte att det är något som varken du eller någon annan ska behöva vänja dig vid.

Skickar varma kramar till dig!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Rocktjejen
2009-01-22 23:23
#6

Nej ungdomar idag är inte som en annan var och blev uppfostrad till..

Jag vet inte om jag hade kunnat hålla mun för när det gäller mitt barn då kan jag "gå över lik" för den som gör mitt barn illa.

Stå på dig tjejen ens barn är det FINASTE i världen oavsett hur det ser ut.men jag förstår verkligen att du kände att din dag var förstörd.

*kramar om*

Eva

Annons:
lisette
2009-01-23 08:15
#7

#6 jag tror man blir så chockad så man hinner inte komma på något.

Rocktjejen
2009-01-23 10:32
#8

Nej det kankse är så Lisette att man blir så chockad att man inte kommer på att säga något.

catcat69
2009-01-23 11:46
#9

Denna gång var det ungdomar,nästa gång kanske det är en person  i mer mogen ålder. Jag tror jag har råkat ut för alla sorts kategorier av personer som komenterar min  autistiska son. Det är alltid lika sårande och för det mesta så blir man helt ställd. Och så alla som STIRRAR. Suck. Jag tror aldrig att man blir riktigt härdad.

exitingsvillemo
2009-01-23 12:41
#10

Men USCHSkrikandes hur i hela friden kan man slänga ur sig nå dyligt?

Krama om din underbara dotter och kom ihåg att hon är det finaste som finns.

mymlanbus
2009-01-24 22:23
#11

Förstår att du blev ledsen :(

Men… som någon annan skrev innan… stackars brud som uttrycker sig så illa och troligen har IQ fiskpinne :)

Sköt om dig och dottern

Kram

Luckystar
2009-01-26 11:03
#12

Fy vad taskigt :(

Som tidigare har sagt man blir så chockad så man vet inte vad man ska göra eller säga..

silvery
2009-02-14 22:52
#13

sjukt hur folk behandlar varandra nuförtiden… de nötterna som säger sådär ger alla andra ungdomar dåligt rykte…

jag tyckte din dotter var jättesöt =) bland de sötare barnen jag har sett iaf!

tycker det är lågt att sjunka till sån nivå att man påpekar HÖGT hur någon annans utseende är. som om det inte finnsbättre saker att säga i kön. tycker de kunde ha gnällt om något annat som passar deras nivå, typ hur dyrt sminket har blivit, eller hur fulla de blev på onsdagen innan engelskalektionen…

stå på dig, du vet vad sin dotter går för, och hon kommer inte bli som de iaf.

likadant med idioter som inte håller uppdörren för de bakom sig, som inte reser sig upp för äldre personer, som blockerar gångar och skriker på allmänna ställen. och de som spelar musik högt bussen eller häller på sig kilovis med parfym (jag åker buss istället för bil men är lite överkänslig) eller äter citrusfrukter på bussen..

nu har mitt inlägg hamnat lite ur spår, men bristen på respekt i samhället är fruktansvärt..

Annons:
elyse
2009-02-15 00:06
#14

Detta är en sådan situation när man oftast bara blir stum. Min bror har Downs Syndrom, ADHD och kan inte prata och när jag har "vallat" honom i de lekparker som finns på bostadsområdet i min hemstad så har det hänt att det kommit en del kommentarer, vissa mindre trevliga än andra. En kille har jag gått hem till. Han sa "CP-unge" eller liknande och när jag ropade på honom sprang han hem. Eftersom han bodde i trappuppgången bredvid oss gick jag bara och ringde på dörren. Han blev rätt spak när jag kortfattat berättade händelsen för hans mamma, som blev jättearg på honom. Annars kan jag fråga "Vill du fråga om något?" om jag känner att folk stirrar.

Tyvärr är det ju så att allt som sticker ut kommenteras, olika högt. Det är nog bra om du har ett förberett kort tal/svar till folk som inte kan motstå att kommentera. Du blir du inte så paff och jag lovar att det känns bättre efteråt, att ha gett svar på tal om hur det ligger till. Sådana här barn (och vuxna) är inte vana vid att folk vågar svara tillbaka och mår bara bra av att inte få fortsätta tro att de äger världen.

lisette
2009-02-15 10:03
#15

#13 att resa sig för äldre på bussen tycker jag inte man ska begära faktiskt. det kan finnas yngre som har något bekymmer med sin kropp som måste sitta ner.

Telefonkontakt
2009-02-15 11:44
#16

#15 det är ju skillnad på om man är ung och frisk och inte reser sig för en äldre än om man är ung och sjuk. Om man är frisk så ska man ju självklart ge plats för de svagare, gammal, som funktionshindrad som gravid som en 3åring.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

lisette
2009-02-15 11:56
#17

#16 men en person som ser ung o frisk ut behöver inte vara det.

givetvis ska man resa sig om man kan och har förutsättningarna för det, men det är absolut inget krav bara för att man är ung tycker jag.

silvery
2009-02-15 17:29
#18

#17jag sa itne att det var ett krav att resa sig, jag bara tog det som exempel…

och om man är ung och frisk vet man ju det, och då kan man gott resa sig tycker jag, och som #16 sa,  för barn, för gravida (med lite större mage då såklart, nån gravid som itne har en mage som syns är väl liite skillnad)

anser att det handlar om rent hyfs.

jag tycker det är ett krav att man ska resa sig om man är yngre och det kommer in nån äldre. jag bryr mig inte om den äldre är elitskidåkare eller beroende av sjukhus, reser mig iaf…

lisette
2009-02-15 17:46
#19

#18 jag reser mig med, men man kan se friskt ut o inte vara det ändå.

murderdolls
2009-02-15 18:33
#20

#18 Det där beror ju helt på. Ser jag att det kommer en trött gammal tant med rullator så är det ju klart som fan att man reser på sig. Men jag flyttar inte på mig om det kommer en pigg 55åring och jag själv sitter halvdöd på bussen ;)

Annons:
silvery
2009-02-15 18:44
#21

heh 55 tycker inte jag är äldre dock :P

murderdolls
2009-02-15 19:13
#22

skulle skriva 65 :P men slant.

Mohawk
2009-02-16 11:08
#23

TS:

Tittade in på din egna sida och jag antar att det är din dotter på bilden. Tycker hon är otroligt söt!

Blir själv tokarg bara av att läsa om andra människor som beter sig på det sättet. Funderar på att trycka upp visitkort med texyen "Grattis, du är helt misslyckad som människa!" och dela ut till sådana personer.

Håller i övrigt helt med #3.

Mads
2009-02-16 12:59
#24

Grymt hur människor fungerar ibland, man undrar ju vilken uppfostran sådana ungdomar fått eller kanske har de inte fått någon med tanke på ett sådnat uttalande.

Stor kram till dig & din fina dotter !

Amor Vincit Omnia

fisken-linus
2010-04-11 21:39
#25

Du ska aldrig vara tyst när någon säger något om ditt barn

jag har en flicka på 8 år som är välldigt liten och oj vad jag

får försvara henne våga säga till allafall sen när din tös är stor och

förstår hadde det varit min ungdom så hadde jag dragit in allt för

henne smink rubbet syn du ej vet vem det var alltid ska man prata

med deras föräldrar för ungdommar tänker ej som vi.

jag hoppas att du står på dig

m.v.h. eleonor

Bumsibum
2010-04-11 22:55
#26

amen fan vad sjukt!! Förvånad så säger man inte!!!! ett barn kan inte hjälpa hur den ser ut, eller va dnen har för fel, plus så OM man nu tvunget vis måste säga så om ett litet barn, så säger man ej de så de kan höras, men jag tycker inte jag ser något fel på henne, hur söt som helst! Glad

MagArne
2010-04-12 17:29
#27

Har dagens ungdom inget hyffs alls längre?

Undra hur tjejen hade svarat om du vänt dig om och frågat varför hon säger som hon gör? Säga något elakt tillbaka är nog dumt men klart du ska visa ditt missnöje till berörd idiot.

Annons:
Linda
2010-04-13 05:13
#28

ÅHHHH Jag blir så ARG!!!! Du måste var en underbar människa för om det varit jag så skulle jag nog tagit av mig selen med lillflickan i och givit henne till kompisen sedan skulle jag nog sparkat till vederbördande….grrr

Upp till toppen
Annons: