Annons:
Etikett16-barn-och-internet
Läst 3481 ggr
[YlvaP]
2010-07-23 22:30

Bilder på nätet

Jag vill ha en blogg om allt. Då menar jag allt. Foto, barnbilder och andra bilder samtidigt om mitt liv och leverne.

Vad tycker ni om att lägga upp bilder på era barn som alla kan titta på? Just nu har jag tre olika bloggar och jag tycker att det känns så jobbigt med tre olika bloggar. Barnbloggen är lösenordskyddad för att min man vill det. Endast 2-3 personer läser och INGEN kommenterar. Trist.

Annons:
Bumsibum
2010-07-24 00:36
#1

Jag tycker det är helt okej.. klart att man vill visa upp hur fina barn man har! Glad Det är ju ens finaste och de man är stoltast över! Glad. Sen behöver man ju inte ha dom på alla sidor man kan ju välja sina sidor kan jag tycka.. Glad. men normala/vanliga sidor o spec sin blogg skriver man tex något om sina barn kanske man vill ha upp en bild, har man tex facebook kanske man vill ha ett album me några biler på sina barn.. osv.

AnnaLundin
2010-07-24 01:13
#2

jag bloggar inte, men det händer att jag lägger ut bilder på mina barn här och där. det känns dock mest som oskyldiga bilder som inte spelar så himla stor roll ifall de sprids, det går t,ex inte ens med bästa vilja att associera dem till barnporr eller så…

Kimpa
2010-07-24 01:22
#3

Jag läger upp bilder på mina barn då och då. Tycker de är så fina, och när jag ändå skriver om dem varför inte visa med bilder också då?!

 http://finnstapre.bloggplatsen.se/

Bumsibum
2010-07-24 01:23
#4

samma här..  jag lägger inte upp vad som..!  visst de man inte vet vet man inte osv.. men jag vill inte ändå locka folk me mitt barn liksom man vet ju ej va de är för en som ser på ens bilder.. även o man inte får reda på det men ändå. Man vill inte att nån ska sitta o kolla på ens barn o tänka något olämpligt så då lägger jag ej ut vissa bilder.

[YlvaP]
2010-07-24 09:48
#5

Jag försöker att tänka på hur dom ser ut och hur dom står eller sitter så att det inte skall locka pedofilerna.

Bumsibum
2010-07-24 23:48
#6

bra det! Jag tycker inte de är något fel att ha vanliga biler på nätet på sina barn.. Glad. Vissa väljer ju att inte ange namn… men sen tänker jag va gör de om nån vet det eller ej är de en som typ ollar inbilderna tots fullklädsel o tänker nån skum tanke kvittar de ju om de kan namnet eller ej dom struntar nog i om barnet heter Nina, Anna, Måns eller Björn.

Jag nämner även min dotters namn på nätet ibland, vissa tycker inte alls man ska göra det.

Annons:
[YlvaP]
2010-07-25 00:07
#7

Nä, namnen nämner jag inte om det inte är den lösenordskyddade bloggen.

Bumsibum
2010-07-25 00:10
#8

aha okej.. Glad

mayolica
2012-08-28 23:56
#9

Jag är inte riktigt bekväm med att man sätter ut en massa bilder på småbarn hur som helst,men det är ju nya tider nu så det kanske är jag som är lite gammalmodig? Det beror oxå på vart man sätter ut bilderna,så här tex på helt öppna sajter skulle jag inte vilja sätta ut bilder på barn. På låsta trådar eller sidor med lite mer privata album kommer saken i lite annat läge.

Jag kan inte låta bli att undra lite ibland vad barnen själva kommer att tycka som vuxna,eller när dom blir lite äldre om att det är en massa bäbisbilder och småbarnsbilder ute lite här och där öppet på hela nätet.

Å andra sidan kanske dom som växer upp i denna generationen upplever det som något normalt,?det kanske är mer onormalt för dom att inte finnas med på bilder ute på nätet när dom var små, om "alla andra" är med? Vad vet jag som är från "stenåldern" och växte upp utan dator och nätet. Det kanske kommer vara lika självklart för dom att se sej själva på bilder på nätet, som för oss att se på gamla foton i album från när vi var små?  Nya tider.Obestämd

~ mayolica ~

lkmf
2016-05-01 08:53
#10

Jag vill inte lägga upp bilder på min son på nätet. Mycket beroende på att man aldrig vet vem som kan komma åt bilderna. Sen om man lägger upp på nätet är det liksom kvar inte så kull för en 14 åring att upptäcka en massa jobbiga bebisbilder som ligger på nätet. Tycker man kan hålla barnbilder från nätet tills dom är stora nog att själv kunna välja.

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Upp till toppen
Annons: